Kubis

Baterie

16 posts in this topic

Ahoj.Tak jsem urychleně vyměnil autobaterii.Možná mám štěstí,protože před několika dny jsem se vrátil z CHorvatska.Ráno nastartovala normálně,ujel jsem asi 30 km,nakoupil a opět normální start.Pak jsem ujel 20 km,nabral benzín a starter jen zaskuhral.Naštěstí stačilo zatlačit a po jednom metru na dvojku to startlo.Dojel jsem domů,vypnul motor,vzal měřák,připojil a zastartoval.Šest voltů s tím ani neotočilo.Hned jsem dojel pro novou.Vzal jsem si s sebou metr,on ten prostor pro baterii byl hodně větší,než stará baterka.V prodejně jsem změřil několik autobaterií.Vlezla by tam 100Ah nafous.Vzal jsem 75Ah(start720A).Po výměně jsem prohlédl tu starou a zjistil : 55Ah startovací proud 250A r.v. 1999.Mylím,že sloužila dost dlouho.Denní svícení a puštěná klima by to neměla jen tak vycucnout,tak typuji na rozpadlý článek.Jen se mi zdá 55Ah na dvoulitr jaksi málo (nejsem první majitel).Teď již je koupeno,ale jaká by tam správně měla být?P806

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro benzín těch 55kW bohatě stačí. Já mám v dieselu 100Ah, ale normálně bych jí asi nekupoval, z něčeho mi tu zbyla. Jinak jsem kupoval tak 70Ah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam v C. Evasion 2,0HDI tiez len \"malu\" 55 Ah a tiez je na nej vyrazeny rv 99.

Ak budem kupovat novu (asi pred zimou) tak tam dam urcite nieco silnejsieho podla rozmerov.

Ale skor ako Ah by ma zaujimalo KTORA ZNACKA JE NAJSPOLAHLIVEJSIA? (Proste s ktorou mate dobre skusenosti....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pavex

Ja mam v C. Evasion 2,0HDI tiez len \"malu\" 55 Ah a tiez je na nej vyrazeny rv 99.

Ak budem kupovat novu (asi pred zimou) tak tam dam urcite nieco silnejsieho podla rozmerov.

Ale skor ako Ah by ma zaujimalo KTORA ZNACKA JE NAJSPOLAHLIVEJSIA? (Proste s ktorou mate dobre skusenosti....

zalezi, jestli chces dat za baterku co nejmin, nebo treba 2 nebo treba i 3 tisice. Ja jsem zvolil variantu nejlevnejsi 72Ah baterie..1300 penez ... znacka me nezajimala. I znackova baterie muze mit poruchu kdykoliv a muj zcela osobni nazor je, ze nez dat za baterii napr. varta, bosch, atp. pres 2tisice, tak radsi koupim skoro za polovic neznackovy ****, ktery muze-nemusi vydrzet stejne dlouho. Podle me zalezi hodne na provoznich podminkach a spravne udrzbe, a hlavne kus od kusu... :) Nektera baterie proste slabne casem, ale porad se da v pohode pouzivat, nektera umre pres noc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

presne jako rimmer. Vzdycky jsem zastaval Vartu nebo Banner, ale dele nez 2,5 roku stejne nevydrzely. Ted kupuju vyslovene podle ceny -2roky to jisti zaruka a vic nepotrebuju. Jinak pres noc odchazeji spis ty lepsi, levnejsi slabnou postupne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám nesmrtelnou Boschku už asi 4 roky, a to zažila hašté.

Btw: nedávno sem něco dělal v autě, CD puštěný 3h pak to začlo vypínat a nešly vytáhnout okna ale nějakým zázrakem to nastartovalo... fakt dobrá.

[upravil dne 13/7/2006 Fusion]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Já mám nesmrtelnou Boschku už asi 4 roky, a to zažila hašté.

Btw: nedávno sem něco dělal v autě, CD puštěný 3h pak to začlo vypínat a nešly vytáhnout okna ale nějakým zázrakem to nastartovalo... fakt dobrá.

[upravil dne 13/7/2006 Fusion]

Ja mel do zimy jeste tusim taky Bosch (presne nepamatuju..proste znackovejsi) jeste po majiteli...kaacity moc nemela, po 5-7 startovanich uz to slablo, ale porad pokud auto chytlo napoprve ci napodruhe - i v zime pri -15 -20 chytala, ale bylo znat, ze uz s tim ma sakra problemy. Proste se dost rychle zadychala..na leto byla naprosto dostacujici, na zimu uz proste ne :( Pritom predchozi majitel ji mel alespon 2 roky, a ja ji mel temer 3 roky... a to se mi ji podarilo vysusit (proste to uz vubec nestartovalo) - doplnil jsem destilku, nabil a jelo to dal, nekolikrat vybit uplne do mrte...pokud by tak vydrzela baterka za 2.5 na jisto, tak bych koupil znackovou, ale jiste to bohuzel nikdy neni

[upravil dne 13/7/2006 rimmer]

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo baterie uz nejsou co byvaly...:D

vsichni setri kde se da a na vyrobci moc nezalezi...

ja jsem za poslednich 5 let zrusil ve dvou autech nejmin tri:

- jednou jsem zastavil a neodjel (zkratoval se clanek, hezky varil a bublal)

- jedna umrela po nekolikamesicnim stani

- jedna se rozpadla po par tydnech uzivani, nastesti ale sla reklamovat (OBI)

Za normalni vydrz povazuji tak 6 let, ale kdysi davno byla jedna v Zigulikovi i 11 let

Reklamovaat baterii je docela zazitek, budou vam ruzne trvdit, ze je to normalni, ze je chyba v aute atp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj Kubisi,

v original manualu P806 je psana baterie 12V 250-400 Ah pro benziny a 400 Ah pro diesel, coz ma asi byt min. proud v Amperech.

Napriklad Varta ma na webu konfigurator baterii a tam pro P806 vychazi cca 60 Ah pro benzin a 70-75 pro diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně, kdysi u mého prvního auta vydržela 11 let !!!!!!!! Ale byla to ta stará černá asfaltová.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj raa.Tak po přečtení zkušeností jsem spokojen.Teď je jasné,že když mi tam vydržela 55, manuál říká 60 , a já tam dal 75 ,že to bude dobré.Ono totiž z taktického hlediska je silnější baterka méně namáhaná,a když je méně namáhaná,je šance delší výdrže,Když jsem měl v MB1000 44Ah,tak po čtyřech letech nezvládala zimní startování,pak jsem si udělal větší kastlík a 50-tka hravě startovala i v zimě po šesti letech.A to mi motor chytal až tak po minutě startování.Proč po takové době,to jsem nikdy nezjistil.

Značka mé nové baterie je VALVA ze Slovinska.Varta,pro kterou jsem jel ,stála v provedení 55Ah 1 500.- tato 75Ah 1 600.- ,tak jsem neváhal.Jak je psáno výše,dva roky to musí vydržet!Doufám ,že vydrží déle.Díky za příspěvky.P806

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezne sa davaju do benzinovych aut do obsahu 2l 55Ah baterky a do dizlov do 2l 62 Ah baterky.Ked das o radu vyssiu kapacitu (62 / 74 ) nic sa nestane,teoreticky by mala byt lepsia, ale neni to pravidlo.Obycajne pokial je baterka dobra tak ide, ak je zla nepomoze ti ani silnejsia.Dolezitejsi pre zimny start je max prud ktory dokaze dat baterka.Ten aspon ciastocne ukazuje kvalitu vyhotovenia clankov.O moc vacsiu kapacitu neni dobre davat, lebo potom ma problemy alternator - nedokaze davat potrebny prud a tym padom dost trpi.Co sa tyka znacky- osvedcili sa mi skor lacnejsie ako drahe - vydrzia obycajne tolko isto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já měl v šáde baterku CAT - hádejte z čeho.... no, v bagru vydržela 8 let a potom je měnili preventivně. Já ji sehnal tak, že se na bagru pokazil altík, baterka se vybila, servisák ji vyměnil za novou a já ji koupil za 500. v Rapidu sloužila dva roky pak šel do světa. teď mám druhou takovou a do 106 se nevlezla, tak ji mám v traktorku. Zima nezima, mrazy nemrazy, traktorek stojí 3 měsíce venku a baterka točí pořád stejně. Bezúdržbová a vynikající. Jinak v autě mám Varta 44 za 800 ( VOC ) a nemůžu si stěžovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.