slanskym Odesláno 10. červenec 2006 Sdílet Odesláno 10. červenec 2006 Názdárek lidi, potřeboval bych poradit s brzdama na své 205, v sobotu jsem shodil kola a kontroloval brzdový destičky, no na jednom kolé už jsou dost sjetý, zralý na rychlou výměnu (cca. 1mm materiálu), chtěl jsem se pustit do opravy, ale: vnitřní destičku vytáhnu bez problému, stačilo pouze trošku zatlačit na pístek a šla ven, horší je to s venkovní destičkou, vytáhnu ji bez problému, ovšem novou tam nedostanu, nedokážu totiž odtlačit ten brzdovej třmen abych tam dostal tu destičku mezi kotouč a třmen. V čem by mohl být problém, snad to není velký problém? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Holly Odesláno 10. červenec 2006 Sdílet Odesláno 10. červenec 2006 Přední nebo zadní? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 10. červenec 2006 Sdílet Odesláno 10. červenec 2006 No pokud se baví o kotoučích tak bych řekl, že se jedná o přední brzdy v jeho případě, má Diesla. Někde jsem na netu viděl přesný postup s fotkama na Opel Kadeta, mělo by to být stejný nebo hodně podobný, hledej. Tady: http://www.kadett.cz/technika/brzdy/vymena/index.htm [upravil dne 10.7.06 Xantik] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 10. červenec 2006 Sdílet Odesláno 10. červenec 2006 Jo, když nenapíše typ auta, to je potom těžký... Pokud je to diesel a jedná se o přední brzdy, je třeba zatlačit pístek úplně do třmenu, samotný třmen je plovoucí a jde s ním volně posouvat - takže by neměl být sebemenší problém si s ním \"povyjet\" aby se vnější destička vešla. Pokud s tím volně hýbat nejde, je to přidřené či se to příší, znamená to třmen vyndat a rozebrat - jinak se bude brzda přidírat a přibržďovat. Ostatně, pokud se měnily desky po delším čase, tak u těhle starých šlupek bývá stejně nanejvýš vhodné ten pístek vytáhnout, vyčistit, nakonzervovat Breoxem a dát nové gumičky (a hadice). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 11. červenec 2006 Sdílet Odesláno 11. červenec 2006 Já to upouštím přez odvzušňovák. Jednak se jím pohne, takže za rok se s tím člověk nemusí zabývat se spoceným čelem, jestli ho strhne, nebo ne. Pokud máš dobrý sikovky který mají dostatečný rozsah i ramena, tak to jde i jima. Vyndat destičku, kleštěma vzít za těleso brzdy a váleček. Prozatím jsem se nesetkal s problémem že by to nešlo, či jsem něco zničil, či poškrábal váleček. Na Oktávce to dělám kleštěma, na 205 přes odvzdušňovák. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slanskym Odesláno 14. červenec 2006 Autor Sdílet Odesláno 14. červenec 2006 Tak jsem konečně dodělal svou 205, ty brzdy mi daly ale zabrat, nejenom že jsem nemohl vyndat totálně sjetý destičky, ale povolit ten třmen abych ho odsunul, to byla teda fuška, no je už to hotové, problém byl v prasklých manžetách, dostala se tam voda a ty pístky byly dost přidřené a nedalo se s nima hnout Vyměnit kotouče byla brnkačka, ovšem s těma hadicema jsem se zapotil, abych náhodou něco neztrhnul, nebo rovnou nezkur... Celkově mě to přišlo na cca. 2800,- (destičky 500,-, kotouče 2x600,-, hadice 2x300,-, opravná sada - manžety 2x250,-) , ale teď už jsem v klidu brzdy jsou ve 100% pořádku. Po zajetí cca.200km to teď brzdí, jako snad nikdy, málem jsem si rozbil držku o přední sklo , když jsem musel rychleji zabrzdit. PS: Jinak když jsem přeměřil původní kotouč (kolo, které neustále přibržďovalo), tak jsem se dost orosil - ani těch 7mm tam nebylo:mad: Pár fotek nových kotoučů: [upravil dne 14.7.06 slanskym] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bohouš Odesláno 14. červenec 2006 Sdílet Odesláno 14. červenec 2006 kampak jsi dal stabilizátor ??? :mrk:mrk jinak podobný kotouče mám vzadu........škoda jen, že to takhle čistý nevydrží delší dobu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 14. červenec 2006 Sdílet Odesláno 14. červenec 2006 Stabilizátor je přeci vidět na 1. a 3. fotce - obyč verze jej má vzadu za ramenem, nemá trojúhelníková ramena a stabilizátor samostatně přes kosti.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bohouš Odesláno 14. červenec 2006 Sdílet Odesláno 14. červenec 2006 ať koukám jak koukám tak nic nevidím, ale já jsem taky antimechanik prostě tam není takový to želízko co mě vede souběžně s tlumičem....... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 14. červenec 2006 Sdílet Odesláno 14. červenec 2006 Tomu želízku, co ti vede souběžně s tlumičem, se říká \"kost\". Stabilizátor je ta tyč, co vede od té kosti napříč autem na druhou stranu. U té verze na fotce to nejni, páč stabilizátor zároveň tvoří s jednoduchým ramenem trojúhelník toho Phersonu, takže zde je stabilizátor uchycen přímo do ramene (přes silentblok). GTI má samotná ramena trojúhelníková, a stabilizátor je tam jen \"navíc\" - kdybys ho vyndal, auto normálně pojede, akorát se bude v zatáčkách naklánět. Kdežto kdybys jej vyndal z té obyč verze, tak auto nebude ani držet na kolech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bohouš Odesláno 14. červenec 2006 Sdílet Odesláno 14. červenec 2006 Oddie - díky za vysvětlení opět a tudíž opakovaně jsem o něco chytřejší. Opravdu jsem si do dnešního dne myslel, že stabilizátor je ta \"kost\". Teď už vím, že stabilizátor je vlastně ta dlouhá zkroucená tyč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.