gvg

Potřebuju připojit rádio k pojistkám, ale jak rozdělat pojistkov

20 posts in this topic

Čauky! Potřeboval bych připojit rádio, ale nevím, nevím, jak se leze do pojistkovky. Když ji vykopím, tak je tam zapíchanejch plno konektorů a relátek.. To to musím všechno vytahat?? No to už se vidím, jak tam pak některej dám blbě. A co pak?:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No do některý pojistky určitě vede stalej proud tak nani a zjistit se to dá zkoušečkou a jsou i tací kteří to napojujou přímo na baterku některý radia maj na plusáku svoji pojistku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

S rádiem do pojistkovky nelez, natáhni si to od baterky, nebo od plus přívodu k pojistkovce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jojo, od baterky je to lepsi, ale nesmis potom zapominat vypnout :) a taky tam dej na ten + drat pouzdro s pojistkou (ted nevim kolik A) :(

JInak co se tyjka te pojistkovky, tak tam neni co zdrbkat: konektory pasujou jen to jedne diry a pokud najdes 2 stejne, tak se lisi barvou a ta je u kazde zdirky taky naznacena teckou, takze smele do toho :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snad i u nejsockovějšího Peugeota je origoš příprava pro autorádio.... Že by měl GVG spešl úpravu pro Televizní klub neslyšících?.... Pokud ti nejde š?áva do kabeláže, tak očekuj pojistky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevím jak vy, ale já dávám přednost tomu připojit to přes pojistkovu skřínku, přeci jenom to vypadá krapet líp, než tahat dráty. Nevím sice jak je to u jiných peugeotů, ale moje 309 má přímo nachystané volné pozice v pojistkovce, na kterých je napětí trvalé i přes klíček zapalování. Je tam těsně za blokem relátek vpravo volná pozice pro široký konektor (asi tak 6 pozicí). Přesně už si nevzpomenu jak to je, ale úplně vlevu je na něm trvalé + vedle + přes klíč. Teda myslím. Každopádně rozhodně není problém vytahat konektory, akorát se mi to zdá zbytečné. Vzít zkoušečku a trochu trpělivosti a proměřit to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no elegantne to samozrejme vypada, ale vem si, ze treba mas v aute radio co je citlive na poklesy napeti (asi kazde, ze? :)) a jeste k tomu zesilovac bez kapacitoru a pri kazdym otoceni klicku ti asi tak na 2-4 vteriny proste nehraje...... protoze treba CD na to je hodne haklivy :(

takhle, kdyz je to natazeny primo z baterky, tak to nekdy vypadne jen pri starovani..... Ovsem, ze kdyz je na to konektoru trvale +, tak to je uz zase jina..... nemusis tahat tak dlouhy drat... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Voštík: Obávám se, že tomu případnému dočasnému nehrání se člověk nevyhne. Při startování klesá napětí na baterce (i na naprosto nové, absolutně nabité) tak na 9 - 8,5 V. Ono se ji není co divit, když zní člověk ždíme několik stovek ampérů do startéru. No a protože skoro všechny (teda snad až na ty \"digitální autoradia\" z AAA-ka) jsou komplet digitály a ty jsou na poklesy napětí sakra háklivé, tak se nedá nic dělat. Leda snad pouštět rádio až po nastartování. Ale kdo se toho drží, že.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No teda to by musel být dost hodně brutální kondík. Řešením by byl dobře navržený měnič se stabilizátorem. Ale vcelku se mi to zdá zbytečná investice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdyz se muzou davat kapacitory na zesilovace, tak nevidim duvod proc ho nedat i na autoradio :):D akorat ta ekonomicka stranka je fakt dost desiva....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jen to nechte, at se to vypina - ono to je u tech radii nejspis schvalne - proste to chvilku prestane cucat stavu, aby ji zbylo dost pro to startovani....:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Voštík: Jo je pravda, že v zesáku jsou mimo jiné kvůli pokrytí dočasných výkyvů v odběru, ale tam je to něco trošku jiného. To máš stejně, jako kdyby ti u toho zesáku někdo snížil napájecí napětí z 230V na 150V. Taky se na to ten zesák vykašle. Nehledě k tomu, že vzhledem k řádově nižšímu odporu baterky by se kondík snažil předat svůj náboj do baterky a na chudák rádio by nic nezbylo.

To Clown: jo, tak to je přesné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja uz to tady vsude mozne psal nekolikrat - jsem jen elektricky laik-teoretik, takze moje hefty neberte vazne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne myslím, že je to v pohodě. Víš kolik super nápadů vyšlo z řad laiků. Pak se to akorát musí dotáhnout do technických detailů, ale ta myšlenka byla původně z řad pléna. BTW došel ti ten mail se zpožděným zhasnutím vnitřního osvětlení?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oki, je jenom že jsem měli v práci nějaké problémy se servery, tak se přeptávám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.