BobyD

maznice zadni napravy 205

23 posts in this topic

hodlam vytvorrit na zadni naprave maznice o tom tady je spousta dotazu takze uz vim jak na to ale prozatimne jsem udelal jenom jednu dirku kterou jsem nastikal asi litr oleje

jse mi vpodstate jen o toto:

zadni naprava na 205 je duta a loziska jsou v trubce nikoli v ramenech tudiz pokud naleji litr oleje jenom jednou dirkou mel by se dostat casem do obou lozisek?diky:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do obou ložisek ano - na jedné straně, pokud se díra udělá mezi ně. Pokud se díra udělá někam mimo, nedostane se to k žádnému ložisku. Pro lepší pochopení - ty ložiska jsou tam samozřejmě 4... a směrem dovnitř mezi obě strany je náprava utěsněna, aby do ložisek nepadal bordel.

No, a za další - do ložisek nepatří olej, alébrž tuk. Takže pokud to někdo chce udělat tak jak se má, udělá na každou stranu jednu díru, osadí do nich maznice, a nacpe tam tuk klasickým mazacím lisem. Ten prostor mezi ložisky je minimální, vůbec ho není potřeba moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha ovsem kde je mazi lozisky jsem nepochopil ani z obrazku ktere sem nekdo kdysi davno vlozil kdybys mi to moh jeste trochu priblizit byl bych ti neskonale vdecen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzdálenost mezi ložisky na tom čepu může být odhadem nějakých 20cm, takže tak 10cm od kraje nápravnice? Na té rouře je to vidět....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo tak nekjak ksjem to udelal jedna strana dobry olej dokonce proteka coz je jedina kontrola ze se tam dostal ale na druhy strane je to furt tuhy a to uz jem tamj taky vyvrtal diru jo tadyhle jsem nasel te starej dokaz ale tam to delaj uplne mimo http://www.peugeotforum.de/bastelecke/sonstige/schmiernippel/schmiernippel.php?PHPSESSID=a92d7f2762c8312f784c62051cbc0a74

no snad to povoli protoze jinak mi ta naprava prijde ok sedi pomerne vysoko necham tam tejden olej a pak tam nacpu vazelinu kazdopadne dik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohle vypadá jako docela zajímavej nápad, asi se to vyplatí udělat i když je náprava v pořádku než pak přidřit ložisko co

Share this post


Link to post
Share on other sites

To se vyplatí uděla pouze když je náprava v pořádku - pokud v pořádku není, už jí to nepomůže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrá, v tom odkazu výše na tom německým forku je to dle slov Bobiho uplně mimo, takže bych rád něco konkrétnějšího, fotka by bodla ještě jsem na to nekoukal jak je náprava postavená auto mám pár dnů, ale pochopil jsem to tak že každá náprava pravá a i levá má dvě ložiska, celkem čtyři a ten tuk se rve mezi ně,tudíže dvě maznice jedna napravo a jedna na levo je můj strohý výklad správný?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to mam zrobene cca 3 mesiace a za boha nejde ta vazelina von jak na tejto fotke

http://www.peugeotforum.de/bastelecke/sonstige/schmiernippel/09-th.jpg

a vliezlo tam toho pozehnane urcite cez kilo,

takze ta tyc je plna dokonca som to pretlacal z jerdnej dieri do druhej ale von cez tu gumu ani za boha.

Prinos afto sa zacalo viac houpat asi tlmice v prdeli :(

[upravil dne 11.7.06 fijalka]

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ze auto zaclo vic houpat je pzitivni pac mne to zzaclo take velice nenapadne az ted kdyz to trosku povolilo tak jsem zjistil ze uz to bylo tuhy

tommys chapes to zpravne bohuzel kde presne se nachazi loziska a jak to tam vypada vi jen buh a oddie ja sam jsem mel predstavu z ramena jde cep ktery beha v lozisku ale zrejme je tam jeste jedno lozisko resp. dve no navrtal jsem to az na konec ty tubku do takoveho toho nalitku

asi tady no a z jedne strany to tece a z dtuhe ne tak si taky nejsem moc jistej jestli je to ok

post-0-14109594681249_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ramene jdoucí čep musí pochopitelně běhat ve dvou ložiscích - jak by asi držel v jednom, vždyť by jej vyvrátil! To druhé ložisko je, jak už jsem psal, tak 20 cm od toho prvního, tam jak je to zůžení. Na té fotce, tam jak je ta vrtačka, tak tam se udělá ta díra. Tam kde je namalovaná ta nesmyslná šipka se vůbec nešahá. A ta vazelína vůbec nemá co lézt ven - pokud leze ven, je v pr.... gufero! A pokud nejde ven, a budete to tam prát pod tlakem, dá se i něco zničit (min. to gufero).

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak to je super presne tohle jsem potrebval videt to by se melo nekam ulozit do zlateho fondu peugeot oprav:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

jojo vopici je to tam jek pise oddie v tom zuzeni

ja to mam blbe akorat mi prijde ze tam v tom zuzeni musi bejt naky kurna tvrdy pouzdro pac mi vubec na jedny strane nejde provrtat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cawte, vite mi povedat aj kdey su v prdeli aj tlmice, lebo priznak zlej napravi je vrzani a tlmicov (auto viac hupe?). Diki

Share this post


Link to post
Share on other sites

To: BobyD: A nejsou náhodou v tom zůžení už ty ložiska, aby jis nevrtal do nich. Na obrázku vrtá těsně vedle zůžení směrem ven.

Co si pod pojmem osadí maznice mám představit. Na těch obrázcích jde vidět pouze vyvrtání díry, udělání závitu nacpání tuku a pak jen zašroubování díry. Může to někdo osvětlit lamě jako jsem já??? ;-) Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

to bombarderik :ne naopak auto se prestane houpat a pri pohybu nahoru dolu vrze kdyz ho das na hever tak kolikrat kolo ani nejde dolu

to Xantik : no udelal jsem der vic a nakonec jsem snad nasel mezeru

maznice mas treba na s120 jsou to v podstate takovy srouby s dirou a kulickou ty udelas diru do napravy tam je zasroubujes a do ty diry v nich pak napumpujes vazelinu

kdyz prijdes do autopotreb a reknes ze chces maznice na 120 tak budou vedet stoji asi 15 kc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.