Roman

Opět chlazení 405

51 posts in this topic

Tak jsem si týden lebedil,že mi foukaj větráky,a dneska ráno v Kyjích v docela malé zácpičce jsem ho málem uvařil opět:mad::mad::mad:Takže mám dilema:vrátit se do časů stodvacítek nebo někde hledat závadu???:oH E L P M I, P L E A S E!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já ti nevím ale asi bych zjistil co to dělá. 120L ta když měla čistej chladič a spínač byl OK tak se nestalo abych vařil. Fridex je pěkný humus ten zasere spínač a celej systém a pak je to v prdeli. Kdybych to vždycky neproplachnul tak by to taky nestálo za nic byl tam vždycky děsnej bordel to jen tak mimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedávno sem se s tím potýkal taky. Pan Helmut, co to měl předemnou byl supertukan na elektriku a zapojil si to na manuální spínač a totálně zrušil původní elektrický svazek lulan jeden!!! Čili po odstranění jeho kabeláže nefungovali sahary ani náhodou a nezbylo, než to pospojovat celý znova. Není to velkej problém, pokud ti stačí první rychlost sahar a to v našich podmínkách plně vyhovuje. Udělal sem si navíc signalizaci zapnutých sahar - využil sem nepoužitou kontrolku v přístrojovce - prostě se rosvítí prázdné oranžové okénko a zatím to fachá v poho ( když to přežilo poněkud brutální jízdu při orien?áku na srazu a tažení nepojízdnýho Mašinky - sahary se zapínali pravidelně po 3-5 minutách). Kdyžtak mi brnkni a nějak to dáme po telefonu do kupy. Máš benzín, nebo disel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Hics: No jak je vidět tak mě první rychlost nestačí...Jinak to snad fofrní.Náplň je tam asi 1,5 roku.S tou kontrolkou je to dobrej nápad;)Mám 1,9 benzín a 2xsahara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eště k těm saharám. Včera sme s Romanem dali nějak do kupy ty jeho sahary, ale jaxe zdá bude to asi častější závadička, tak pokud by měl někdo nějaký schéma tohohle konkrétního svazku (v chytrý knize - \"jak utratit 700 za hovno\" to pochopitelně není) určitě by to pomohlo vice lidem. Jít metodou vlastní kabeláže nedoporučuju, páč sem zjistil, že se můj vejmysl dost podstatně lyší s originálním Romanovým (třeba já ovládám relé + polem a original je samozřejmě -pol) a jiný vychytávky a vědět konečně, jak to ty vylytý Frantícy vyšpekulovali by bylo příjemný. Taky sem docela čučel, ale Romanou 1,9 automat tak, tak uchladí na volnoběh první stupeň běhu sahar. Hmm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no věttráky můžes zkusit tak, že vyndáš konektor z čidla chladiče (když koukáš do kufru, tak na pravý straně), a v tom konektoru propojíš kabelem oba krajní konektory... a měly by točit oba větráky...

PS: Já když poprvé rozdělal větráky, tak jeden byl uplně mimo (sem musel řezat závit do tý osičky ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to jó, ale většinou sou problémy právě někde v tom pojevenym svazku a v relátkách a tady bych to rád měl nějak komletně zmáknutý. Hele Ondro, co takhle udělat nějakou sekci s postupama, jakože jak na co, a? každej, kdo bude mít nějakej trabl se nejdřív mrkne tam a najde si co potřebuje - myslím nějaký běžný opravy - né fanjšmekroviny. Apropo, jestli někdo někdy sesumíruje tyhle stránky - respektive obsak diskuzí, tak kam se s*re kniha \"Jak na Peugeoty\"....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hics: tak pracuj :D

no je teda fakt, ze ty ventilatory bych snad zvladnul ;)

a kdyz nekdo udela ostatni :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

v poslednej dobe sa mi tiez zohrievala voda, tak idem sa nato mrknut ci mi vobec ide ta sahara. mel sem tam dve ale jednu sem dal von lebo bola polamana. polamany je aj ten drziak co drzi motorcek na mieste. co muze stat daka cela doska alebo sa to da lepit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje 605, jako pernamentní těžký marod má obdobné problémy. Sahary (obě) spínaly až tak při 105. Zcela zkusmo jsem odpojil signalizaci přehřátí na termostatu a jedna saharka se točí furt. V zácpách uchladí, při jizdě do kopce nestíhá. Šetřím love na nový chladič...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heleďte, tak až to někdo picnete na čumák (nikomu to nepřeju), tak dejte vědět a já si ten svazek vemu a rozkreslím, páč jinak na to asi nepříjdem. Jak tady čtu, tak se se ty průsery projevují dost po?ouchle a zůstat vyset někde v koloně mezi 120cítkářema je ostuda až na půdu. Jó nevím, jestli se mají sahary dotáčet i po vypnutí motoru. Po mojí úpravě to samozřejmě takhle nefunguje a myslím, že to fachat má, ale nejsem si jistej. Kdyžtak tímto poprosím předem Romana - páč je to hlava otevřená o pomoc při řešení tohohle problému. Díkes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hics: OK, tak dnes ve 14.00 nástup, a můžeš koumat a kreslit :D :D :D

Svazek z kombíka je ti pro účely výzkumu k dispozici...

Ten guláš, co je v těch drátech v krabičce s těmi relátky, jsem nikdy nezkoumal. Ale nechodit mi to, asi si radši udělám svoje zapojení. Na první stupeň by měly běžet oba větráky poloviční rychlostí - teda zapojeny sériově, na druhý stupeň oba naplno - tedy paralelně. A nebo, kdyby to nešlo, tak na první stupeň jen jeden větrák, a na druhý stupeň oba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie: no tak ja jsem to tak trochu koumal.... a ted bezi jeden na 1. stupen a 2. jsem jeste nevidel, ze by se tocil :) tam je asi 105°C, takze tolik se mi nepovedlo zatim...

Hics: ten fofrnik se mi puvodne tocil i po zhasnuti motoru, takze to vypadalo celkem komicky, kdyz jsem zaparkoval a jeste treba 5 minut se ruzne spinal a vypinal fofrnik :)

A vcera jsem tunil chlazeni, protoze se mi ten 1. stupen spoustel porad a to me sralo, tak jsem z tama vyloupnul termostat...A ted se to neprehoupne za jizdy pres asi 83°C a kdyz stojim na krizovatce, tak asi do 90, termostat byl na 89°C a uz je jaxi pounavenejsi po tech 12 letech :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, to jsem zapomněl, ty větráky jsou zapojené tak, že běhaj i po vypnutí klíčku.

Druhý stupeň má 105°C? Hm, tak to už je dost...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestli se nepletu tak 1. ma 93°C a ten druhy asi nejspis 101, ale jsou asi 2 typy cidel (stare a nove) tohle je to nove.

Osobne si myslim, ze po vypnuti klicku behat nemusej nebo jo? POdle me je to blbost, aby jeste po opusteni vozidla neco foukalo na chladic..

BTW: Oddie nebo Hicsi nemohli byste nekdo z vas nejak navrhnout ten zpusob, kdy jdou oba vetraky soucasne, ale jednou seriove a podruhe paralelne? S tim bych si i pohral :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Což o to, ale řekni mi, jak funguje to čidlo. Má tři vývody, tj. jeden společný, to je jasné. Po dosažení určité teploty sepne jeden spínač a po dalším růstu teploty sepne i druhý, a ten první zůstane sepnutý? A nebo se ten první vypne při sepnutí druhého? (čekal bych, že se nevypne, ale u Francouzů jeden nikdy neví ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

joooo, tož to jáááá nevíííím..... ted jsi me teda dostal :P a ted mi rekni, at to promerim a dostanes me jeste vic... Ja a merak na elektricky ficurky....to nejde dohromady :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jestli to fuguje tak, že při sepnutí druhého stupně zůstane sepnutý i ten první, tak už jedno schémátko mám navržené. Má dvě spínací a jedno přepínací relátko... v originál krabičce jsou taky tři relé, co pamatuju.

Až bude chvilka, zkusím to hodit do poslatelné podoby - mám to na papíře od ruky, scanner tu nemám, a čmárat to myší v paintbrushi se mi teďka nechce :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

mne to delalo takhle:

prvy stupen: oba dva sahary sli pomalsie

2. jedna na max,druha nic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.