Sign in to follow this  
Followers 0
tibor

Ubrzba - brzdy

17 posts in this topic

Ahojte vsetci. Chcem spravit taku jednoduchu udrzbu prednych brzd. Zacinaju mi piskat nielen pri brzdeni, ale aj ked nebrzdim (asi sa nevracia valcek).

Na S120 jeden znami ihlov vstriekol olej do tesnenia okolo valcekov. Co mam vycistit, co natriet?

Apropos, ake mozu bit tenke tie dosticky popripade kotuc?

Najazdil som 47k km a este som nic nemenil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vycisti to okolo valcekov a valceky tam kam vstrekol ten olej

musis rozobrat cele to prasiatko a vycistit valcek a vsetko okolo smirglom

(to sposobuje ze valcek zostava zaseknuty)

ale toto nemusi sposobovat piskane

este treba namazat aj okolo brzdnych dosticiek kde sa vlastne pohybuju

kotuc moze mat tusim min 11 mm ak ma menej alebo presne je nutne ho vymenit

a brzdne dosticky by nemali byt zodrate po kov :) vymena podla potreby individualne - mala by ti ukazovat kontrolka pokial mas dobru ziarovku na pristrojovke

a nakoniec nezabudni odvzdusnit brzdovu sustavu

a pred odchodom naslapat na brzdu :D

[upravil dne 28.6.06 mrobo]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mrobo

a nezabudni tez vymenit brzdovu kvapalinu ked spravis udrzbu brzd :papa

Tu mi vymenili pred pol rokom v \"znackovom\" servise, ale tusim, ze na vela veci sa vy...li .

Share this post


Link to post
Share on other sites

no my sme mali raz problem v servise ze sme objednali znackovu brzdovu kvapalinu Castroll a vracali sa nam auta z STK ze nepresli lebo brzdova kvapalina mala nizky bod varu takze sme zistili ze cela dodavka brzdovky je vadna takze moc na servis nespoliehaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

na STK kontrolujou bod varu brzdovky jo ? tak to jsem jeste nevidel, resp. slysim poprve..sakra :) abych si nechal vymenit taky..zu bude asi docela stara :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pískání většinou způsobují zarezlé brzdové čelisti, které se v brzdovém třmenu nehybou volně. Takže bych nejdřive zkusil uvolnit zarezlé brzdové čelisti. :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do válečků nepatří v žádném případě olej! To ten známý na š120 neudělal zrovna dobře... Když už se rozebírají brzdiče, či se aspoň částečně vyšlape váleček, a vyčistí se ta vylezlá část, jediné, čím je vhodné namazat je Breox - kapalina přímo na to určená (stojí pár Kč).

Jinak obecně pískání často způsobí pouze otřep na kotouči nebo zanesená prachová drážka v destičkách, takže v první řadě vyčistit to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Do válečků nepatří v žádném případě olej! To ten známý na š120 neudělal zrovna dobře... Když už se rozebírají brzdiče, či se aspoň částečně vyšlape váleček, a vyčistí se ta vylezlá část, jediné, čím je vhodné namazat je Breox - kapalina přímo na to určená (stojí pár Kč).

Jinak obecně pískání často způsobí pouze otřep na kotouči nebo zanesená prachová drážka v destičkách, takže v první řadě vyčistit to.

presne tak olej tam nepatri zvykne sa tam striekat ta brzdova kvapalina mozno tam ten znamy striekal tu brzdovku ? :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Karel

Pískání většinou způsobují zarezlé brzdové čelisti, které se v brzdovém třmenu nehybou volně. Takže bych nejdřive zkusil uvolnit zarezlé brzdové čelisti. :cool:

dobre je aj tie cele rozobrat a vycistit namazat a mas kompletnu udrzbu za sebou a na nejake obdobie pokoj :)

[upravil dne 28.6.06 mrobo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanické očistění dílů ocelákem (bubny vzadu, třmeny) popřípadě pilníkem odstranění tvrdých nánosů rzi z ploch, pokterých jezdí desky. Rozebrání pístků, očištění gumiček, vodících hřídelí všechno lihem - nenarušuje strukturu gumy atd.

Činné plochy po kterých kloužou desky, lehounce natřít měděnou vazelínou. Konzervace brzdového válečku Breoxem - mezi těsnění a manžetu.

To pro předek, vzadu očistit od rzi, já vemu pakny ještě perchloretylenem - pěkně zbaví pakny všech nečisistot a rychle se odvětrá. Prasátka nerozebírat, pokud závada, dát nové.

Šmirglování zásadně ne pro lidi co s tím nemají zkušenost. není to šmirglování, ale už rozleštění a to ještě radiálním sněrek vůči pohybu pístku. Takjaktak se provádí až od větších průměrů, ne co máme na osobácích (za předpokladu že není napadeno důlkovou korozí, velké vrypy nebo otlačení). Je to taky na chvilku. Takjaktak se musí koupit nový kus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky maly trik: Vymen brzdovku iba v nadrzke.

Injekcnou striekackou ju vytiahni.

Nalej novu. A mas s STK pokoj.

Oni su totiz taky lenivy ze odoberaju vzorku iba z nadrzky a

tympadom ti odoberu vzorku novej kvapaliny a stara ti ostane v rozvodoch:D

Dorazne vsak doporucujem riadnu vymenu,lebo ak to zovrie,alebo zamrzne tak to bude riadny pruser !:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

trosku :xvul aku ma mat hodnotu ta brzdova kvapalina? .. bol som na STK a namerali mi 185 stupnov. Ake su limity?? vie niekto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To vážně měří na STK bod varu brzdovky? To jsem nikdy neslyšel. No popravdě jsem tam už 5 let nebyl - musim jí dělat načerno protože bych nikdy neprošel emisema - mám vysypanej katalizátor a novej stojí víc než celý auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bedo

trosku :xvul aku ma mat hodnotu ta brzdova kvapalina? .. bol som na STK a namerali mi 185 stupnov. Ake su limity?? vie niekto?

Na Slovensku sa teplota varu brdovej kvapaliny pri STK skutocne meria...

Brzdová kvapalina

Pri kontrole vozidiel s kvapalinovými brzdami sa odoberá zo zásobnej nádobky vzorka brzdovej kvapaliny.

Zisťuje sa, či v nej nie sú voľným okom viditeľné mechanické nečistoty alebo zrazeniny. Okrem toho sa špeciálnym prístrojom zisťuje teplota jej varu. Čím nižšia teplota varu brzdovej kvapaliny, tým skôr zmení svoje skupenstvo z kvapalného na plynné pri zahriatí spôsobenom intenzívnym brzdením napr. pri zjazde z horského priechodu. Logickým dôsledkom je nedostatok brzdovej kvapaliny v sústave a náhla strata funkčnosti prevádzkovej brzdy. Predpísaná minimálna teplota varu brzdovej kvapaliny pri kontrole na STK je 155 °C. Ako vážna chyba sa však hodnotí až teplota varu nižšia ako 140 °C, dôsledkom je opäť obmedzenie technickej spôsobilosti vozidla na štvrť roka. Podobne sa posudzuje prítomnosť nečistôt v brzdovej kvapaline,

nedostatočné množstvo brzdovej kvapaliny alebo poškodenie zásobnej nádržky.

Este maly dodatok ...

Menit brzdovu kvapalinu iba v nadrzke je iba klamanie sameho seba ... :P

Nova kvapalina pre starsie typy aut (S120 a pod) ma bod varu tusim 205 C a do novych typov aut sa pouziva brzdova kvapalina s varom na 250 alebo 265 C

[upravil dne 4.7.06 Marton]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.