Sign in to follow this  
Followers 0
gembi

Výměna gufera u převodovky - P 106

7 posts in this topic

Začal mi téct převodový olej v místě kde vstupuje levý hnací hřídel do převodovky. Dá se nějakým způsobem vyměnit to gufero, aniž bych musel vyndavat celou poloosu? Slyšel jsem, že je možné nějak vytáhnout pouze vnitřní kloub a poloosa zustane viset v náboji kola. Nevíte někdo jak to provést? Případně jaký rozměr má to gufero?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když vyhákneš těhlici z ramene, můžeš to celé povytáhnout a ta poloosa z té převodovky vyjede, je tam jen nastrčená. Pokud budeš dělat jen to gufero, jde to takto provést.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znamená, že mám povolit ten šroub co drží kulový čep v rameni a pak to půjde i s celým kolem vyklonit směrem ven od převodovky? Chápu to takhle správně, nebo je třeba rozdělat ještě něco?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jj, musím to prostě rozpojit v místě toho kuláku. Díky za radu, nechtělo se mi zápasit s maticí co drží poloosu v náboji, tohle bude mnohem snazší:-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Před týdnem jsem to dělal na Saxu a ten čep na rameni mi nechtěl vypadnout i když jsem to páčil a mlátil do toho. Nakonec jsem povolil oba silentbloky na rameni a celý rameno sundal. Jinak polosa šla z převodovky v pohodě vyklonit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono je místo páčení a mlácení do toho většinou lepší opřít se o to rameno páčidlem, a ze strany do té těhlice zatlačit, jakoby do středu auta - protože při tlačení toho ramene dolů to má tendenci povyjet ven, čep se začne příčit, a protože je tam docela volně, snadno dosáhne v té díře samosvorného úhlu a nejde vytáhnout žádnou silou. Přitom stačí s tím právě ze strany \"zavrklat\" a vypadne - ne ale praštit do toho kladivem, to nemá efekt. Já to dělám tak, že mám dlouhou trubku, kterou páčím to rameno dolů jako víc ze strany auta - pak stačí se za tu trubku se třeba pověsit či si na ní sednout (podle toho, jak je auto na zvedáku vysoko), a patou se opřít do náboje kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.