Sign in to follow this  
Followers 0
Emiš

foukatko se zblaznilo a furt fouka :(

16 posts in this topic

Mam problemek. Nejak se mi nevypina ventilator. Regulovat de v pohode, ale nejde uplne vypnout, porad se pomalu ale jiste toci :(. Mel jsem rozebranej ten potenciometr za regulacni packou ventilatoru, Max odpor jakej da je asi 3,5K (ale to uz nevim jiste) . Kolik je spravna hodnota? resp kde muze bejt jinde chyba? Vypina to vubec ten potak a nebo je tam naky udelatko primo u toho ventilatoru co furt fouka?

Jinak mam starsi typ 205.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On se totiž pomalu točit furt má!!! Taky sem se z počátku divil, ale ve všech Peugeotech, co sem měl se točil permanentně. Je fakt, že ta nejnižší rychlost je spíš jen takový převalování, ale prostě se točí. Mluvíne tedy doufám o první poloze klíčku. Pokud je zapalování vypnutý, tak fukar musí stát. (baterce zdar!!!) Nevím proč to tak je, ale kdyby si náhodou usnul v autě, aby tě zaručeně otrávili výfukový plyny toho, co usnul před tebou.:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to se teda predtim tocil tak ze to nebylo slyset, coz uz rozhodne neplati :( Takze problem elektricky se meni na mechanicky :), asi to holt o vikendu rozeberu vic do hloubky. Hlavne bych se nerad dostal do stavu kdy tam dam natvrdo vypinac a nebo kdy to nebude uz tocit vubec :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spíš bych to viděl na problém elektrický. Regulátor otáček je v podstatě potenciometr (i když se spínají pevné odpory) a napětí řídí elektronický regulátor na ventilátoru. Může se stát, že někde má záporný pól špatný kontakt a přikostření oproti rezistorům není 100%. Pak je pochopitelně výsledné napětí řídící regulátor otáček vyšší a větrák se točí jinak než má. Vem voltmetr a změř si, kolik ti leze z voliče otáček. Pokud bude i nejnižší hodnota podezřele vysoká (záměrně se vyhýbám konkrétnímu číslu, ale fakt ji neznám) je problém zde. Může bejt i v tranzistorovém regulátoru na ventilátoru. Řídící výkonovej tranzistor nemusí úplně dovírat a to buď, že je vadnej (nepředpokládám), nebo je někde svod kladný větve a tranzistor zůstává trvale přiotevřenej. takže měřit i tady. (začni měřit napětí na bázi toho tranzistoru. mělo by přibližně odpovídat tomu, co naměříš na emitoru.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hics: jestli je tam ovladani rychlosti otacek pres odpory, stejne jako ma R21 bez klima, tak to permanentni foukani je kvuli chlazeni tech odporu, pres ktere jde proud do ventilatoru (a ze neni malej);). Jestli jsou tam ty vykonove tranzistory, mozna je to ma taky lehce ovivat ze stejnych duvodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Dydzej: Vítej!, Chyběls nám tu clapče zvědavá...:D:D:D Odpory tam sou, o tom žádná, ale sou to nízkowa?áky (šacuju tak 0,25W) Dávají jenom řídící napětí pro tranzistorovej regulátor na motoru větráku. Tam jde terve do \"tuhýho\" a tem tepelnej výkon se ztrácí na chladiči toho tranďáku. A proto se točí!!! Teď mě to trklo! :o:o:o Vždy? tenchladič je v cestě nasávanýho vzduchu! Ty seš tede hlava čéče! Tak vidíš Emiš. Díky Dydžejovi už víme proč se točí a nebuď smutnej, dneska už tě za to že se točí neupálej. :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jen at se toci ale potichu jak driv :)

u vikendu udelam pruzkum trhu a pak zas prijdu konzultovat :D

zatim dig moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emiš taky sem na to přišel pouze náhodou větrák chytil nějakej bordel asi list a ja najednou posloucham věták vypnut a furt se točí tak chaoz ale Oddie vysvětlil že je to tak už od vyrobce ještě že jsou kamarádi co poradí jinak sem chtěl pomalu řezat kablík :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale jak uz tady nekdo podotkl - muze to byt i zavada mechanicka - lozisko na tom vetraku ..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

U té mé původní 205-ky jsem ten větrák vyřešil tak, že jsem u toho potenciometru přeškrábl u konce odporovou dráhu. Takže se v té krajní poloze ovladače netočil, a bylo po srandě. Žádný jiný vliv na funkčnost to nemělo.

U té nové to udělám taky, a u 405-ky jakbysmet, až bude čas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inzerát: Vyměním závadu - poškozená převodovka serva stahování okýnka za listí ve větráku a zbytek doplatím. :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prerusit ten potak me taky lakalo, ale pak jsem do toho radsi bez konzultace nehrabal ;-)

btw: pokud se to ma stale tocit nevyhori mi to pak kdyz to prerusim natvrdo a tim vetrak vypnu?

2Hics: to klidne beru, myslim ze poskozena prevodovka u serva moji klicku na wokynko z provozu nevyradi a to listi ozelim :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě s větráku furt jde jehličí bejvalej majitel byl bud lesník pytlák nebo pěknej záletník :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak a dneska se zblaznilo foukatko mne a fouka ted porad a na maximum :mad::mad::mad: Musel jsem natvrdo rozpojit konektor, jinak se v aute neda vydrzet.

Ja nevim, co ty auta maj proti srazum, oni snad zarlej, nebo co!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.