Emiš Odesláno 22. duben 2003 Sdílet Odesláno 22. duben 2003 Mam problemek. Nejak se mi nevypina ventilator. Regulovat de v pohode, ale nejde uplne vypnout, porad se pomalu ale jiste toci . Mel jsem rozebranej ten potenciometr za regulacni packou ventilatoru, Max odpor jakej da je asi 3,5K (ale to uz nevim jiste) . Kolik je spravna hodnota? resp kde muze bejt jinde chyba? Vypina to vubec ten potak a nebo je tam naky udelatko primo u toho ventilatoru co furt fouka? Jinak mam starsi typ 205. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hics Odesláno 22. duben 2003 Sdílet Odesláno 22. duben 2003 On se totiž pomalu točit furt má!!! Taky sem se z počátku divil, ale ve všech Peugeotech, co sem měl se točil permanentně. Je fakt, že ta nejnižší rychlost je spíš jen takový převalování, ale prostě se točí. Mluvíne tedy doufám o první poloze klíčku. Pokud je zapalování vypnutý, tak fukar musí stát. (baterce zdar!!!) Nevím proč to tak je, ale kdyby si náhodou usnul v autě, aby tě zaručeně otrávili výfukový plyny toho, co usnul před tebou.:D:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emiš Odesláno 22. duben 2003 Autor Sdílet Odesláno 22. duben 2003 Tak to se teda predtim tocil tak ze to nebylo slyset, coz uz rozhodne neplati Takze problem elektricky se meni na mechanicky , asi to holt o vikendu rozeberu vic do hloubky. Hlavne bych se nerad dostal do stavu kdy tam dam natvrdo vypinac a nebo kdy to nebude uz tocit vubec :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hics Odesláno 22. duben 2003 Sdílet Odesláno 22. duben 2003 Spíš bych to viděl na problém elektrický. Regulátor otáček je v podstatě potenciometr (i když se spínají pevné odpory) a napětí řídí elektronický regulátor na ventilátoru. Může se stát, že někde má záporný pól špatný kontakt a přikostření oproti rezistorům není 100%. Pak je pochopitelně výsledné napětí řídící regulátor otáček vyšší a větrák se točí jinak než má. Vem voltmetr a změř si, kolik ti leze z voliče otáček. Pokud bude i nejnižší hodnota podezřele vysoká (záměrně se vyhýbám konkrétnímu číslu, ale fakt ji neznám) je problém zde. Může bejt i v tranzistorovém regulátoru na ventilátoru. Řídící výkonovej tranzistor nemusí úplně dovírat a to buď, že je vadnej (nepředpokládám), nebo je někde svod kladný větve a tranzistor zůstává trvale přiotevřenej. takže měřit i tady. (začni měřit napětí na bázi toho tranzistoru. mělo by přibližně odpovídat tomu, co naměříš na emitoru.) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dydzej Odesláno 22. duben 2003 Sdílet Odesláno 22. duben 2003 Hics: jestli je tam ovladani rychlosti otacek pres odpory, stejne jako ma R21 bez klima, tak to permanentni foukani je kvuli chlazeni tech odporu, pres ktere jde proud do ventilatoru (a ze neni malej). Jestli jsou tam ty vykonove tranzistory, mozna je to ma taky lehce ovivat ze stejnych duvodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hics Odesláno 22. duben 2003 Sdílet Odesláno 22. duben 2003 To Dydzej: Vítej!, Chyběls nám tu clapče zvědavá...:D:D Odpory tam sou, o tom žádná, ale sou to nízkowa?áky (šacuju tak 0,25W) Dávají jenom řídící napětí pro tranzistorovej regulátor na motoru větráku. Tam jde terve do \"tuhýho\" a tem tepelnej výkon se ztrácí na chladiči toho tranďáku. A proto se točí!!! Teď mě to trklo! :o:o Vždy? tenchladič je v cestě nasávanýho vzduchu! Ty seš tede hlava čéče! Tak vidíš Emiš. Díky Dydžejovi už víme proč se točí a nebuď smutnej, dneska už tě za to že se točí neupálej. :D:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emiš Odesláno 22. duben 2003 Autor Sdílet Odesláno 22. duben 2003 jen at se toci ale potichu jak driv u vikendu udelam pruzkum trhu a pak zas prijdu konzultovat zatim dig moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stefan Odesláno 22. duben 2003 Sdílet Odesláno 22. duben 2003 Emiš taky sem na to přišel pouze náhodou větrák chytil nějakej bordel asi list a ja najednou posloucham věták vypnut a furt se točí tak chaoz ale Oddie vysvětlil že je to tak už od vyrobce ještě že jsou kamarádi co poradí jinak sem chtěl pomalu řezat kablík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emiš Odesláno 22. duben 2003 Autor Sdílet Odesláno 22. duben 2003 hehe tak to ja po tom listi taky kouknu, to by byla pohoda oprava :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voštík Odesláno 22. duben 2003 Sdílet Odesláno 22. duben 2003 ale jak uz tady nekdo podotkl - muze to byt i zavada mechanicka - lozisko na tom vetraku .......... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hics Odesláno 23. duben 2003 Sdílet Odesláno 23. duben 2003 Co takhle listí v ložisku :D:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 23. duben 2003 Sdílet Odesláno 23. duben 2003 U té mé původní 205-ky jsem ten větrák vyřešil tak, že jsem u toho potenciometru přeškrábl u konce odporovou dráhu. Takže se v té krajní poloze ovladače netočil, a bylo po srandě. Žádný jiný vliv na funkčnost to nemělo. U té nové to udělám taky, a u 405-ky jakbysmet, až bude čas... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hics Odesláno 23. duben 2003 Sdílet Odesláno 23. duben 2003 Inzerát: Vyměním závadu - poškozená převodovka serva stahování okýnka za listí ve větráku a zbytek doplatím. :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emiš Odesláno 23. duben 2003 Autor Sdílet Odesláno 23. duben 2003 Prerusit ten potak me taky lakalo, ale pak jsem do toho radsi bez konzultace nehrabal ;-) btw: pokud se to ma stale tocit nevyhori mi to pak kdyz to prerusim natvrdo a tim vetrak vypnu? 2Hics: to klidne beru, myslim ze poskozena prevodovka u serva moji klicku na wokynko z provozu nevyradi a to listi ozelim :D:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stefan Odesláno 23. duben 2003 Sdílet Odesláno 23. duben 2003 Mě s větráku furt jde jehličí bejvalej majitel byl bud lesník pytlák nebo pěknej záletník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dydzej Odesláno 1. květen 2003 Sdílet Odesláno 1. květen 2003 Tak a dneska se zblaznilo foukatko mne a fouka ted porad a na maximum :mad: Musel jsem natvrdo rozpojit konektor, jinak se v aute neda vydrzet. Ja nevim, co ty auta maj proti srazum, oni snad zarlej, nebo co!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.