Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

309 D posilovač brzd


309 D

Recommended Posts

Prosim o radu nekoho, kdo ma zkusenost s opravou podtlakove pumpy. Mam starsi typ, co je pohaneny remenem a da se rozebrat (zatim jsem se k tomu nedostal). Jde to spravit resp. vyplati se to, nebo mam koupit novou? Popr. nema nekdo na prodej starsi ale funkcni?

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak praví Emiš, pohoda... Tyhe pumpy se dělali co já vím, tak ve dvojím provedení a lišili se pouze typem šroubů držících vrchní přírubu. Jedny měli thorxy a druhý křížáky. Membrána a střeva byli stejný. Tu membrámu je fakt nutný koupit a nepokoušet se ji nahrazovat nějakou jinou gumou. (vím o tom svoje :D:mad: - jediná, která je tam schopná vydržet, je spešl gumotextilní kompozit, kterej se používá v leteckým průmyslu na nějaký části v L59. Měl sem ji od kámoše) Jinak nová stojí nějakejch 1200,- pokuď si pamatuju, ale je to tři roky tomu nazad. Až to budeš mít rozhozený, tak rovnou vyměň olej v klikové skříni té pumpy a vypucuj membrány v rozvodu vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za rady, chtel jsem vedet jeste pred opravou, co tam muze byt vadne. Pri hledani autoservisu na netu jsem narazil i na tohle forum - je skvely :)

Jestli je to jen membranou, tak ta by mela prijit cca na 1000,- , slysel jsem ale, ze by to mohl byt i ventil - proto me zajimalo, jestli uz to nekdo resil.

Jeste dotaz: jaky olej pouzit do te klikove skrine?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ten olej som zvedavý aj ja. A kolko ho tam je. Či ho nalia? po ten zlom, čo sa vakuovka rozširuje. Chcem tam vymeni? aj gufero 309 r.v. 91. Aké tam je? V tej bombastickej knihe \"Jak na to\" tam o neakej vakuovke ani netušia. Olej tam už je len tak aby sa nepovedalo \"alebo už aj skoro nič\" tak musel odniekiľ uniknú?.:o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mluvíte o vývěvě na vačce (novější typ), nebo na řemenici (starší typ)?

Pokud jde o vývěvu na řemenici, tam v drtivé většině případů uteče z mechanismu olej, zadře se ložisko na ojnici a zničí se ojnice a čep na hřídeli... V takovém případě máte zhruba dvě možnosti: 1. koupit novou, za cca 4.000,- Kč, 2. koupit starší dobrou, tak za 2.000,- (na vrakáčích za ni chtěj chtěj víc).

Oprava moc nepřichází v úvahu....

Pokud někdo chcete vidět tuhle vývěvu rozebranou, mám jí doma. A pokud někdo chcete tu starší dobrou, tak jednu mám taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Oddie: Co se takhle občas mrknout na zaváděcí článek k tématu?:o / Mam starsi typ, co je pohaneny remenem / (to máš za tu vejšku!):D Co je tam za olej nevím, ale nalil bych tam převodovkovej. A kolik ho tam má bejt taky nevím, ale tady bych si s tím hlavu taky nedělal. Prostě jím maplnit klikovou skříň po horní okraj, ale aby se v něm nekoupal ojniční krk. (vzduch pod membránou se musí taky někam stlačit)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, kruci, jsem slepej... Dík za upozornění :D;)

Olej je v tom zřejmě motorovej. Někde jsem to vyčetl, a moc se mi to nezdálo, tak jsem šel očuchat tu původní náplň, a fakt to jako převoďák nesmrdí... I by to logicky odpovídalo, k ojnici a kluznému čepu by spíš seděl motorový.

Olej má být po ten kontrolní šroub (imbus). Tj. zhruba do osy hřídele.

Pokud máte tu vývěvu dobrou, doporučuje stejně občas ten olej zkontrolovat. Bez oleje to jde rychle... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, nebylo. To za jízdy nepoznáš, prostě se to utaví, uletí ten čep, a od té doby nejde posilovač brzd.

Sundej z vývěvy tu hnací řemenici, a otáčej s ní rukou. V případě, že jde úlně lehce, nebo občes někde jakovby křupne, je vymalováno. A nebo se tam podívej tím kontrolním šroubem, a hned víš, na čem jsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...