Sign in to follow this  
Followers 0
309 D

309 D posilovač brzd

16 posts in this topic

Prosim o radu nekoho, kdo ma zkusenost s opravou podtlakove pumpy. Mam starsi typ, co je pohaneny remenem a da se rozebrat (zatim jsem se k tomu nedostal). Jde to spravit resp. vyplati se to, nebo mam koupit novou? Popr. nema nekdo na prodej starsi ale funkcni?

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja spravoval tuhle tu svou na 205D, byla tam praskla membrana, oprava absolutne primitivni

ale jak je to na 309 nevim mozna je to uplne a uplne jiny :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak praví Emiš, pohoda... Tyhe pumpy se dělali co já vím, tak ve dvojím provedení a lišili se pouze typem šroubů držících vrchní přírubu. Jedny měli thorxy a druhý křížáky. Membrána a střeva byli stejný. Tu membrámu je fakt nutný koupit a nepokoušet se ji nahrazovat nějakou jinou gumou. (vím o tom svoje :D:mad: - jediná, která je tam schopná vydržet, je spešl gumotextilní kompozit, kterej se používá v leteckým průmyslu na nějaký části v L59. Měl sem ji od kámoše) Jinak nová stojí nějakejch 1200,- pokuď si pamatuju, ale je to tři roky tomu nazad. Až to budeš mít rozhozený, tak rovnou vyměň olej v klikové skříni té pumpy a vypucuj membrány v rozvodu vzduchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky za rady, chtel jsem vedet jeste pred opravou, co tam muze byt vadne. Pri hledani autoservisu na netu jsem narazil i na tohle forum - je skvely :)

Jestli je to jen membranou, tak ta by mela prijit cca na 1000,- , slysel jsem ale, ze by to mohl byt i ventil - proto me zajimalo, jestli uz to nekdo resil.

Jeste dotaz: jaky olej pouzit do te klikove skrine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamos mel od nekoho matros z kteryho se ty membrany delaj, hned mi to vyrizl a nic za to nechtel.

Ale kdyz rikate ze je to tak drahy tak bych mu mel koupit aspon flasku :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ten olej som zvedavý aj ja. A kolko ho tam je. Či ho nalia? po ten zlom, čo sa vakuovka rozširuje. Chcem tam vymeni? aj gufero 309 r.v. 91. Aké tam je? V tej bombastickej knihe \"Jak na to\" tam o neakej vakuovke ani netušia. Olej tam už je len tak aby sa nepovedalo \"alebo už aj skoro nič\" tak musel odniekiľ uniknú?.:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mluvíte o vývěvě na vačce (novější typ), nebo na řemenici (starší typ)?

Pokud jde o vývěvu na řemenici, tam v drtivé většině případů uteče z mechanismu olej, zadře se ložisko na ojnici a zničí se ojnice a čep na hřídeli... V takovém případě máte zhruba dvě možnosti: 1. koupit novou, za cca 4.000,- Kč, 2. koupit starší dobrou, tak za 2.000,- (na vrakáčích za ni chtěj chtěj víc).

Oprava moc nepřichází v úvahu....

Pokud někdo chcete vidět tuhle vývěvu rozebranou, mám jí doma. A pokud někdo chcete tu starší dobrou, tak jednu mám taky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Oddie: Co se takhle občas mrknout na zaváděcí článek k tématu?:o / Mam starsi typ, co je pohaneny remenem / (to máš za tu vejšku!):D Co je tam za olej nevím, ale nalil bych tam převodovkovej. A kolik ho tam má bejt taky nevím, ale tady bych si s tím hlavu taky nedělal. Prostě jím maplnit klikovou skříň po horní okraj, ale aby se v něm nekoupal ojniční krk. (vzduch pod membránou se musí taky někam stlačit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, kruci, jsem slepej... Dík za upozornění :D;)

Olej je v tom zřejmě motorovej. Někde jsem to vyčetl, a moc se mi to nezdálo, tak jsem šel očuchat tu původní náplň, a fakt to jako převoďák nesmrdí... I by to logicky odpovídalo, k ojnici a kluznému čepu by spíš seděl motorový.

Olej má být po ten kontrolní šroub (imbus). Tj. zhruba do osy hřídele.

Pokud máte tu vývěvu dobrou, doporučuje stejně občas ten olej zkontrolovat. Bez oleje to jde rychle... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz jsem chytrej skoro jako radio :) pres vikend se na to vrhnu

V pripade, ze by se zadrelo lozisko, bylo by to slyset?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, nebylo. To za jízdy nepoznáš, prostě se to utaví, uletí ten čep, a od té doby nejde posilovač brzd.

Sundej z vývěvy tu hnací řemenici, a otáčej s ní rukou. V případě, že jde úlně lehce, nebo občes někde jakovby křupne, je vymalováno. A nebo se tam podívej tím kontrolním šroubem, a hned víš, na čem jsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslel som starú - cez remeň. A to gufero vie niekto rozmer? Keď to rozoberiem tak by som to rád dal dokopy vporiadku.

Dík za dobré postrehy.;):);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, z hlavy to nevím, Když nezapomenu, zkusím se doma podívat...

Ta vývěva ale není moc jednoduše rozebíratelná. Je zajištěná zalisovaným čudlem, který se musí odbrousit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.