Sign in to follow this  
Followers 0
Marekk

Absolvoval som emisku

23 posts in this topic

No ja som mal tu cest zucastnit sa emisnej kontroly a musim povedat ze taketo zaobchadzanie s autom nema obdobu. Bol som tam s Gofikom 1,6 TD r.v. 1985 a skoro ma j...o ked som zacul zvuk toho motoru. Technik sa len usmieval a povedal ze to je predpis. Tocil to dovtedy pokial sa z motoru nezacal ozyvat rapotavy zvuk. Potom povedal ze nech radsej uz idem prec. Celu cestu som premyslal co to moze v tom motore bzucat. Bal som sa hlavne o turbo. Doma v garazi som nakoniec zistil ze to je prasknute tesnenie pod vyfuk. potrubim. Nove tesnenie ma vyslo 250 Sk a menil som to prave vcera. Po mnohych komlikaciach (nemohol som povolit skrutky) sa mi to konecne podarilo vymenit. Otec povedal ze jeho Peugotika im do ruk urcite neda. Ze radsej vsetkych ukeca (prachy). Ani sa mu necudujem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joooo, tak to jsem před časem absolvoval taky, technik mě řek, že ty motory jsou na to stavěný. Taky mi skřípaly zuby když tam mojeho Pepču tak túroval. :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro všechny clubáky, co to nemaj daleko do Rokycan a raději by přijeli nějakej ten kilák než slyšet mazlíka řvát jako nikdy - ozvěte se a za kilečko navíc ani nepípne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud ten servis stoji za neco, tak to udelaji ta jak śe to ma. Motory jsou na to stavene a ti lidi meli vedet co maji a jak delat. Nehlede na to , ze by servisy mely byt pojisteny, pro pripad poruchy motoru pri mereni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motory na to stavěné jsou. Otázky ale zní :

Vydrží to ? --- To je jako, kdyby tě někdo nutil skočit nad propastí .. vždy? je to jen 7 metrů. To normální člověk skočí. Ale já sobně bych to ani nezkoušel. Nejsem trénovaný a můj diesel už vůbec ne ;)

Lidi v servisech vědí co mají kde a jak dělat . ---- V to doufám. Ovšem realita je někdy docela jiná :(

Servis je pojištěný ? ---- Asi ano, ale který člověk veřejně přizná, že zničil cizí auto ? (vyhazov ?) To je špatná reklama, nehledě, že máš tahanice s pojiš?ovnou a hlavně nejezdíš :o

Ale to je lepší průběh .. horší je, když se motor jenom načne .. pak se ti cestou nekde rozbije a když máš kliku, tak se vůbec nedovoláš (mimo signál)

Takže otázka zní, co je lepší ... skočit 7 metrů, nebo investovat stovku :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

POkud je ten motor dobry, a v pohode tak mu to nemuze nic udelat. Osobne byvam umereni vsech nasich aut / nakladni/ , nejstarsi ma najeto ke 2 mil. a je to uplne v pohode.To musi vedet majitel sam v jakem stavu ma motor a jestli radej investovat 100 a cekat kdy mu to nekde klekne, nebo absolvovat emisku a vedet ze je motor o.k a met ciste svedomi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a úplně ideální je absolvovat emisku a skončit s padlým motorem a vědět, že motor je K.O.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty nevis jestli ti motor vydrzi 3x po sobe otacky 4 tis, nebo kolik ty sazomety toci.A vjakem stavu mas motor? ja to vim naprosto presne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jindro : To mě těší, že víš přesně v jakém stavu máš motor. Já taky vím přesně, co můj motor dokáže :D Takže, emisku si dělej jak chceš, já si ji budu dělat taky jak chci. Ale 15 letý motor novým kouskům nenaučíš .. nehledě, že v běžném provozu jezdím tak max. do 3 000 ot/min.... Prostě nenechám si motor od nějaký nekňuby přetáčet.

Jinak Ti přeju, a? Ti motor vydrží. I já chci, aby mně vydržel. ...

... asi tak, oba pro to uděláme maximum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vix: ty tocis motor jen na 3000 ? mam 1.9 d a na 160 km/h to musim vytocit prakticky na 4000 :o( Na 3000 muzu jezdit tak po meste :o(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když si motor zkur... sám, tak si dam tři rány klackem, ale abych to nechal udělat někoho jinýho kvůli emisim, který stejně nikdo následně neřeší, tak bych se tim klackem mlátil minimálně tejden. Ale nikomu tento názor nevnucuju, akorát se chci zeptat co děláte když ty čmoudlíci nevyjdou? GO motoru nebo někomu nacpete pětikilo, aby to dopadlo O.K.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam sice benzín,tam ty emise nejsou takový,ale s mym vejfuckem kterej má prič kat,místo něj sportovní rezovátor a na konci totálně průchodnej \"tlumič\" laintyg 1*100 bych to stejně ani rači nezkoušel... lepší a pohodlnější je si připlatit (a nebo netunit) :-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsem vždycky brečel u emisí,technika jsem chtěl uškrtit šňůrou od toho aparátu :grr

Naštěstí už se mě měření emisí netýká,jen čas od času technickou,to je pohodička;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor na to stavěný je ale ale ale...

Buď to nový, nebo v bezva stavu. Při tomhle trápení jsou nejvíce ohrožené rozvody, kladky, vodní pumpa také dostane zabrat, pružiny ventilů už také nejsou jako za mlada a je z toho \"přetočený motor\" ani se člověk nenaděje.

Doporučuji se tomuto trápení vyhnout obloukem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...za kilečko navíc ani nepípne.

zlate casy. .. ze za kilecko... :D

Za kilečko to za chvíli zas bude, ale holt v eurech :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevím, já třeba u obou aut motor občas protáhnu na dvojku pěkně \"vocpoda\" až do maximálních otáček, pěkně na plnej plyn. Mám na to oblíbenou rovinku;) Pežota tak 1x do týdne (pokud nejedu někam dál, to pak třeba několikrát za jízdu při předjíždění). Se ZX moc nejezdím, takže tam se to odehraje tak 1x měsíčně. Samozřejmě jen \"za tepla\".

Musím říct, že oběma autům to prospívá - 308 pocitově jede oproti stavu \"za nova\" mnohem líp a to v celém spektru otáček. ZX to pomohlo průkazně, po koupi v srpnu loňského roku docela často za studena cukal - v delším záběru takovej jeden větší cuk cca co 3 vteřiny. Předchozí majitel (známý) zkoušel vyměnit svíčky a kabely, palivový filtr a nic. Pravidelným protažením do 6500ot se to začalo zlepšovat a teď už to nedělá vůbec:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj 1. každé auto má predpísané max otáčky.

2.Na emisku máš ísť zo zahriatým motorom a dobre pretiahnutým turbom.

3. Technik auto točí do povolených max.otáčiek a merací prístroj ich ukáže.

4. Motor sa posere ak prídeš so studeným.

5. Ak by si si prečítal niečo o jazde na dieslových motoroch, tak ba si vedel ,že motoru môžeš nakladať až po jeho zohriatí na prac.teplotu. Potom znese aj vyššie otáčky.

Aj ja som to absolvoval pred mesiacom + aj STK.

Len si netreba mýliť max otáčký motora s max výkonom pri určitých otáčkach.

A poďte do mňa :mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.