Sign in to follow this  
Followers 0
afterburner

Volnoběh u 405 Mi16

7 posts in this topic

Mam tady jednu draze zaplacenou zkušenost, tak a? z toho taky něco máte.

U mojí Mi16 my za studena motor nedržel volnoběh a než se zahřál tak furt chcípal. Z běžných věcí jsem kontroloval kde co, spoustu věcí vyměnil a nic. Tak jsem nakonec zajel do Peugeota na diagnostiku. A ty chudáci (v Praze na Veleslavíně) mi za 1500 korun řekli, že si mam vyměnit volnoběžnej ventil (vyrábí Bosch), kterej novej stojí asi 7000. Tak jsem tam bez nich dal jinej z vrakoviště a stejně to nejelo. Nakonec jsem za Prahou našel jednoho šikovnýho chlapíka, kterej dělá hlavně diagnostiku, ale já bych řekl, že rozumí všemu. Zjistili jsme, že oba ventily jsou OK, ale že byla "vyskočená" volnoběžná klapka, která vůbec nedálava informace řídící jednotce. Tak jsme to spravili, ale volnoběh byl pořád dost vysokej. Přišli jsme na to, že byla špatná i samotná řídící jednotka, která dávala volnoběžnýmu ventilu zmatený pokyny. Tak jsem vyměnil i tu jednotku (sehnal jsem jí až v Č. Budějovicích za 4000) a teď už to snad je ok. Každopádně už nikdy nepojedu do Peugeotu, protože tam tomu asi zas tolik nerozumí, a hlavně - na benzínu na cestu, diagnostice a použitým ventilu mě připravili o zbytečně vyhozený víc než 3000 poctivě vydělaných korunek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mas pravdu, ale na druhou stranu si myslím, že je celkem problém diagnostikovat vadnou ř.jednotku hned napoprvé.

Je to o tom, že diag. přístroj pracuje s daty, které jdou od čidel přes tu zasranou řídící jednotku :(

V tom je podle mě ten největší problém - když testuješ něco co dostává určité data z nějakého čidla a přes tu řídící jednotku to zchroustá ten computer, který je vadný, tak diagnostický přístroj pracuje nejspíš s vadnýma datama.

BTW: Je možné že se pletu, ale čistě teoreticky by to tak mohlo být. :/

BTW2: nikdy jsem nevidel vysledek z diagnostiky :(:)

BTW3: Berte to jako nejakou obhajobu tech ostatnich nevinnych servisu, ktere to muzou odhalit hned, ale Afterburner narazil treba na jeden, ktery neni zrovan profesionalni.

Berte to jen jeko nazor (vschni Pezotaci prece nemuzou byt spatni)

Share this post


Link to post
Share on other sites

já to co nejdřív zjistím přímo od motoráře, ale když mě zlobila lambda sonda, tak se po její opravě musela vynulovat v řídící jednotce data o chybách, prože se to neustále chovalo jako při té vadě. Je to zřejmě jako když tankujete jiný benzín, tak se jednotka teprve časem přestaví na jiné vstupní údaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, dost vyztiznej pribeh o jednom "nejmenovanem" Peugeot servisu. Bohuzel pro ne nasi starousci uz nejsou perspektivni, tak na nas jako na zakazniky hazi bobek. Mam tam stejnou zkusenost, ale s brzdama, obcas se nesepnulo cerpadlo, zavadu odhalit nedokazali (diagnostka jim pry odhaliva vadne pojistne rele u ABS , tak mi rekli at tam zajedu, az to nebude fungovat. Kdyz se mi to povedlo, tak me vyfuckovali, ze na to nemaji cas :mad:. no co, alespon jsem usetril 1000 Kc za diagnostiku, ktera by jim stejne nic nerekla.

Ale vsechny Peugeot servisy nejsou spatny, napr. v Jihlave, kdyz jsem jim tam prednesl problem s brzdama, tak za 5 minut nasli pricinu, ani to nemuseli davat na diagnostiku. proste se jenom musi chtit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nulování jednotky sis předpokladám nechal udělat v servisu, nebo to jde doma?

já to co nejdřív zjistím přímo od motoráře, ale když mě zlobila lambda sonda, tak se po její opravě musela vynulovat v řídící jednotce data o chybách, prože se to neustále chovalo jako při té vadě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

v knizce o P205 od nakl. Kopp je popis a tabulka zavad. Jde to podle toho, co pisou udelat i doma, ale chce to trochu tomu autku rozumet.

Do rid. jedn. se ukladaji informace o chybach, ktere se pote daji vyvolat. Projevuji se poctem bliknuti blinkru. Podle te tabulky se pak da dohledat, jakou chbu to hlasi a myslim, ze tam byla i zminka o tom, jaak tento chybovy registr vymazat.

Pro pripadne zajemce okopiruju a poslu mailem.

!! Je to kniha o P205 !!! ale myslim, ze s tou 405 to bude dost podobne

:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli nemam špatný info, tak tady jdou závady z jednotky nulovat jen odpojením od baterky. A to jsem samozřejmě udělal. Je to ještě stará verze bosch 0261 200 125, která ani nepočítá s lambda sondou. Mimochodem, ten kdo to k nám dovezl, tam asi úmyslně dal vejfuk s katalyzátorem a lambdou, ale tu samozřejmě neměl kam připojit. ®e by kvůli přihlášení?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.