Sign in to follow this  
Followers 0
gvg

Tak jsem zkusil bionaftu

25 posts in this topic

a teď se s váma podělím. Takže: bral jsem u ÖMV za 18,50,- Výkon pokles asi tak, jako když si naložím auto 5 lidma a jedu s ním do mírnýho kopečka. Zkrátka, když jsem potřeboval předjet náklaďák, tak podřadím...a nic.No, nakonec jsem ho nějak předjel, ale už ani nevím, jak. Když jsem jel po dálnici 130 km/h, tak jsem měl nohu až na podlaze a jelo to akorát těch 130, max. 140. Spotřeba mi vzrostla cca o 1-1,5l na 100 km. Po natankování Sety se mi, pravda, trošku ztišil motor. Když to teda shrnu: ty 4 ušetřený koruny na litru mi nestojej za to, že to nejede a že mi stoupla spotřeba. Co ušetřím, to neprojedu. Dále pak možné riziko ze zanešení (i když o tom bych polemizoval-mám najeto 204 000 a motor si krásně před, jako kočička), agresivnější složení - no zkrátka, zůstanu u klasický nafty. Teď jsem ji tam zas narval a autíčko jakoby ožilo a už je zase pružný a jede tak, jak má... Klidně popište i vaše zkušenosti, a? maj případní zájemci o bio z čeho vybírat. A na čem jsem zkoušel? 309 GRD, 1990 (starší model), 1,9. Jirka:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm. Já na to jezdím už dlouho, a žádný z těhle příznaků jsem nezpozoroval.

Ani na jednom z aut...

Za všechno loňská zkušenost s P205 1,9D r.86 - tankováno bio na ONO v Nýřanech, plná + kanystr, po téměř 1200 km znovu do plné tamtéž. Obsazení 3 lidi + bágly, styl jízdy dálnice 140km/h, průsmyky do Itálie co to šlo. Výsledná spotřeba 5,15 litru... Jo, a v těch třech lidech se na rovině na dálnici při předjíždění bez problémů rozjela na 160 (pozn. tachometr kalibrován).

Škoda, že už si to nezopakuju, když mi tu 205-ku nabourali. Ale motor zz ní ještě mám, má-li někdo zájem :);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie, já ti úplně zapomněl zavolat kvůli těm dílům na 309..:o( Máš ještě?? Sice nejsem teď pracháč (platím 4900 za T-Mobile :o(((), ale něco málo bych možná našel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdim 3 tejdny na bio, najel jsem na ni sice jen nakejch 1500km a zatim zadnej problem, rozhodne ne zadna takova drasticka zmena co popisujes ty.

Trosku vic mi to zere, ale to muze bejt klidne tim ze clovek na to trochu vic slape kdyz ma naftu o 4kc levnejsi :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nějak jako předchozí reakce. Nemám pocit, že bych pozoroval nějakej zásadní rozdíl. Dokonce když tomu naložím tak to prakticky nekouří, což se o kalasický naftě říct nedá. Pokud sis GVG přečetl velmi slušnej článek o bionaftě (někde je tu v odkaze) tak víš, že bionafta opravdu není bohapustej mix nafty a derivátů z řepky, ale technologicky poměrně náročnej proces a takováhle cena je oprvdu možná jen díky nižší zazbě DPH, protože výrobní proces je ve skutečnosti podstatně složitější než u klasické nafty. Rozdílné hodnoty z tabulek ve výše zmiňovaném článku jsou co do energetické výdajnosti nepatrné a skoro bych se divil, že by to vůbec někdo poznal. Pravda je taková, že já nakupuju bionaftu pouze u OMW a nedomnívám se, že by tu jaxi nikdo nehleděl na kvalitu a to je u bionafty bezpochyby velmi důležitý parametr. Ještě k úvodu, mám v porovnání s klasickou MN vyšší spotřebu a to cca o 0,5 l. Výkon, starty a hlučnost jsou alespoň podle mých receptorů bezezměn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky se přidám o maličko menší výkon a možná spotřeba na horu ale vše zanedbatelné :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sú dva druhy. Jedno je bionafta a druhé je normálna nafta, ale ochudená o sýru, alebo niečo také. A presne sa takto správali autá v našej fy. Po čase od toho upustili. Máme prevádzky po celom SK, ale prečo sme tak urobili presne neviem. Odchádzali čerpadlá, mototy a neviem či to na Slovensku nezakázali..................asi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 405 1,8TD a jezdim na OMV setu asi 2 roky. Nepozoroval jsem zadne snizeni vykonu, jezdim 180-190 bez problemu, spotrebu mam diky agresivnejsimu stylu 7,5. Kdyz natankuju normalni naftu nepoznavam zadnej rozdil, ani snizeni spotreby. Sice ocekavam, ze mne to nejaky gumicky rozere, ale jelikoz diky Sete setrim pri mem km prubehu mesicne asi 1200 Kc, takze par gumicek pretrpim ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezdím na bio měsíc, tankuju u benziny nebo ömv a najel jsem kolem 4000 km bez jakýhokoliv rozdílu, spotřeba i výkon motoru stejný. P205 GRD, r.v.88, 314000 km

?? ... proč je na každým stojanu napsáno s obsahem meřo nad 30%, když v tom článku psali, že bionafta u benzinek už je pouze II. generace a ta má obsah do 30%. Víte to někdo ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nevíme, ale když ze mě uděláš majitele benzínky mile rád ti to zjistím :D:D:D. Kams dal prasátko??? bylo takový roztomilý. Každej den ráno sem mu cpal do rypáku petržel... We like You pig face... :cool::D:cool::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majitele benzínky bych udělal s radostí i ze sebe :D:D

Prasátko má zaracha .... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Copak?!? Musíš ho dokrmit, než pude pod kudlu? Že by sme měli na srazu jitničky a jiný dobroty z vepříka? Ihned kupuju dvoukolák chleba!:D:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to j euž slušnej bumbrdlík. Vemu i tu pažitku. A čemu se tak pojeveně řehní? Možná tomu, že je menší prase než Mašinka s těma jeho červama a sušenkama...:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.