gvg

A zase otáčkoměr...:o)

22 posts in this topic

Čauky! Mám 309 D a nějakej divnej otáčkoměr.. Když je motor studenej, tak jakž takž ukazuje (přes 2000 se ale ručka stejně nikdy nedostane) a jakmile motor zteplá, tak přestane... Jen upřesním, že neukazuje plynule, ale trhaně... Máte někdo podobnou zkušenost?? Nepomohlo by třeba propájení všech cestiček?? A neno ještě líp, nenašlo by se schéma u nějakýho fajnšmekra?? 5000 za novej budík se mi zdá malinko moc... Snímač je v pořádku, před půl rokem byl měněnej za origoš... A druhá otázečka - jaký máte zkušenosti s podsvícením přístrojovky super svítivejma diodama?? Já jen, jestli se do toho pustit, či ne... Děkuju moc všem! Jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

no s tim otackomerem ti neporadim a s tema diodama.... no nevim u 309ky... asi to nebude mit samo o sobe moc efekt. Bys mel tu budikovku osvetlenou jen bodove a to je myslim na kosoctverec :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gvg: jestli myslis nahrazeni 1.2W zarovek normalnima LEDkama, tak na to je navod na netu. Kladem je jejich vydrz proti zarovkam, zaporem zasah do elektriky pristrojovky (kvuli napajeni). A pak si nejsem jistej regulaci osvetleni, jestli to u LEDek jde. Mne osobne vadi, kdyz pristrojovka v noci sviti vic nez predni svetla. A nebo si muzes koupit uz specialni

hyperxenonovy LEDky i s patici na 12-14V, ale to se ti trochu podrazi - viz napr. z d e .

Jestli mas problem s podsvicenim, zkus pristrojovku rozebrat, ocistit ty zarovky a plasty - casem se tam usadi dost prachu a taky zkontroluj, jestli tam nemas hlubsi patice (= zapadlejsi zarovky) nez maji byt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo ta regulace jasu LEDek jde, ale neni to tak jednoduche jak u zarovek, kde staci reostat. U LEDek je potreba slozitejsi zapojeni - zde je teorie i zapojeni . Jenze pouzit tohle v aute namisto reostatu by znamenalo nahradit uplne vsechny zarovky v pristrojovce i palubce za diody (a to vcetne osvetleni popelniku). Na to bych se teda vykaslal ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar! Úplne tá istá istá diagnóza. To isté auto. S tým čidlom si ma nepotešil, čidlo mám v garáži a tajne som dúfal že až...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuju všem za odpovědi. Jen bych se zeptal, jestli se ty diody v paticích pro žárovky daj sehnat někde v Česku? Ví to někdo? A pro Igora.sk: včera jsem objevil moc zajímavou věc, tak se na to mrknu hned, jak bude teplejc. A to, že celej ten problém s cukající ručkou otáčkoměru by moh bejt v tom, že odešel stabilizátor+věci kolem (odpory+kondenzátory). A zjistil jsem to náhodou, když mi přestal dobíjet alternátor (no to taky byla věc...) a pokleslo napětí, tak zničeho nic začal ožívat.. Sice to nebylo to pravý ořechový, ale myslím, že tohle je ta správná cesta. Musíme se vydat po napájení.. Tak já na to mrknu a co zjistím (jestli něco..), tak to sem hodím!;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To GVG: Mám v šuplíku konzolku s otáčkoměrem ze 405. Zapojení je celkem jednoduchý, ale asi bych se na to opravování vyprd, páč problém bude asi mechanickýho rázu a to se opravuje podstatně hůř. Pokud je mechanicky záměnnej, tak se můžem domluvit a je tvůj. S tím osvětlením si už taky nějakou dobu lámu hlavu. Diody jsou dobrej nápad, ale vzhledem k tomu, že barvu ciferníků na přístrojovce určuje vrchní folie, tak jiný než rudý, nebo bílý nemá cenu dávat. Já osobně se na to taky chystám, až se nějak vyčasí, ale pudu na to jinou cestou. Ta vrchní krycí folie se dá nedestruktivně (odzkoušeno) sloupnout a podlepit třeba rudou folií (koupil sem ji ve filmařskejch potřebách a je zaručeně časově a teplotně stálá). Výhoda je, že si můžeš udělat na rudo třeba jen ciferníky a ostatní symboly nechat v původní barvě. Další výhoda je, že se dá z ručiček budíků opatrně odstranit původní oranžovej nátěr a nahradit býlím (opět odzkoušeno) a pak stačí pod místo osvětlení ručičky dát místo rudý folie modrou a ručičky budou svítit modře. Žárovky zůstanou a tudíž i bezproblémová regulace intenzity. Toto je konec konců moje idea a jak se udělá na veekend hezky, du do toho. Mimochodem rudý folie mám 3 pr**le, tak kdo má zájem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Hics: Za kolik by ta palubka byla?? A myslíš, že by to šlo do 309?? Díkes. Jsem z Prahy (momentálně).:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Není to celá přístrojovka. Jen ten budík otáčkoměru. Nevím co za to. Já když něco scháním, tak to stejně nikdy neseženu a nebo za strašnej balík a už mě to sere, tak ho máš v ceně zájezdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a ještě něco... Funguje a je pro diesel??Já totiž měl už asi 3 různý a ani jeden budík nefunguje a už mě to fakt s..e.. Ještě mrknu, jestli tam půjde..:o)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musim vyrazit na cesty, tak mi brnkni a doladíme to. 603 505 825

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem byl na cestách. Teď jsem se vrátil a zjistil, že tam ten budík ze 405 nepůjde. Je totiž na opačný straně, než u 309.. No sakra, kdy mně ten blbej otáčkoměr vlastně bude fungovat?? No to je k vzteku... Teď jsem byl kupovat novej alternátor, protože originálek, kterej tam byl ještě původní se se mnou rozloučil. je to Magneton a za 2300!!!! I s daní. Naprosto úžasná cena. Tak jsem do něj šel. Pokud má někdo zájem o kontakt, tak se ozvěte!:o))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak eště jednou. Mám vyndamou tu konzolku s elektronikou a elektromagnetickým vychylovačem ručky. Je úplně jedno, kde je ten zatracenej budík umístěnej. Pokud si měl rozebranou přístrojovku, tak víš o čem mluvim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Hics: AHA!!!No, tak to je jiná!!!! A jak se ti povedlo servat ručičku bez poškození?? Ona je tam jen nalisovaná?? Pokud je to na naf?ák a pokud funguje, tak bych do toho šel... :o) A už se nedurdi, že jsem tě hned nepochopil...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Hics: Nemíváš takhle občas cesty do Prahy nebo Hradce?? Já bych se pro ten budík asi stavil, ale mám nemocný autíčko - nevím, jestli bych to zvlád nějak teď.. Jestli to teda platí. Kdyžtak mail: gvg@atlas.cz ;) Dík!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budík ze 405-ky je podle mě větší, než 309-kový, takže se tam nevejde. Ale za pokus nic nedáš....

Share this post


Link to post
Share on other sites

V Praze sem každý den, tak se ozvi a domluvíme se kde. Budíky ve 405, jak praví Oddie jsou sice větší, ale tohle není celej budík, jen ten samotnej vychylovač ručky a elektronika a až ten je posléze přišroubován na šasí sdružených přístrojů. Může se to lišit výrobcem, páč se dělali Veglie, nebo Jaggery, ale konstrukční schemata přístrojovek v hlavě nenosim, tak to už bude na tobě, jestli se ti zadaří, nebo nikoliv. Jen doporučuju (vím, že si psal, že je to v poho) detailně prohlídnout kabely od snímače. Dost často se ohobluje izolace kabelu od řemenice náhonu vývěy, nebo je zoxidovanej konektor. Byla by zbytečná práce rozvrtat celou přístrojovku a pak zjistit, že je to jinde. A propo dneska ráno sem ji měl rozhozenou dvakrát, páč sem dělal rudý podsvětlení ciferníků a je to sakra peklo nasadit zpět ručky měřáků do správný polohy. Stejně mi teď proměřuje teploměr asi o 10 stupňů, tak pude ven holt eště jednou, ale ta rudá je fakt sakra hustá...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za studena mi to ukazuje v pohode,ako sme písali, ale najhorsie je to okolo 2 000.

Konektory by som vylúčil, lebo som mal snímač vonku a to som prečistil, boli OK.

Ale čo si myslím, bude to tepelne závislé\"keď nie čidlo tak asi už len budík.\"

Kondíky bývajú také svi....Uschnú !

A ešte. Po dialnici okolo 3000 sa to upravilo,po čase ....Ak ma to naštve tak sa do toho pustím.:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já teď, díky Hicsovi, budu dělat nějaký hokusy pokusy (ale až nebude -3), takže sem určitě napíšu svý objevy, pokud nějaký budou, abysme ty měřidla zlomili...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.