Tomáš

Uložení tlumičů

28 posts in this topic

Pánové mám dotaz a to za kolik se dá sehnat uložení tlumičů 405 Mi16(mysllím tím to ložisko co je nahoře)protože to je další zdroj mého klepání. Díky

PS: je to velká pakárna to měnit? Má toto uložení ještě jiný vliv na řízení?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zduř

Ložisko semi podařilo sehnat z vrakáče, našel jsem ho pohozený v kufru. Bylo jako nový a ten Vrchní Rozebírač si za něj řekl padesát korun. Zřejmě si neuvědomil, že se jedná o ložisko.

Jinak to klepání dělaj spíš vymačkaný \"gumový misky\" co jsou součástí uložení.

Když je ložisko vysypaný nebo rozlámaný, tak se hůř otáčí volantem a přitom se ozývají takový chroupavý zvuky, protože má funkci rejdového čepu.

Výměna znamená sundat kola, demontovat z podběhu pružinu s tlumičem, pomocí stahováků dostat tlumič a uložení z pera, vyměnit uložení.

Dělal jsem zatím jen toto a zas taková pakárna to nejni. Bylo to ale na 205, takže doufám že je to to samý... sám to nejspíš nezvládneš

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomaši včera sem to ložisko kupoval nemužu najít učtenku ale víc jak 250kč nestálo jak psal Filip když je to ložisko špatný tak při točení volantem např. pri parkovaní ozývaj se od pružiny otřesný zvuky pružina se má otáčet s kolem a když je ložisko v haji tak to neděla teda uděla to ale až po řádným napružení jak se to vyměnuje nevim ale příští týden klidně napíšu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar, tak ja som výmenu silentblokov a ložisiek absolvoval práve minulý týždeň. Za celý komplet som dal cca 1000 Kč v Hodoníne. Výmena je celkom v pohode, len si musíš urobi? jeden prípravok - v Peug. servisoch používajú lanká, ale ja som to vyriešil 4 x 500 mm zváracím drôtom na ktorom na jednom konci bola privarená a obrúsená matička na priemer cca 10 mm. Tie drôty prevlečieš cez dve diery na každej vrchnej miske uchytenia tlmiča a podobne aj cez spodnú misku. Zo spodu to elegantne zaistíš prekrútením oboch drôtov. To všetko kým je ešte auto na kolesách. Následne auto vyheveruj, dole kolesá a uvoľni stabilizátor na spodnom uchytení kosti. Ďalej pokračuješ uvolnením spodku tlmiča - zrejme mu budeš musie? trošku pomôc? kladivom. Keď je uvolnený spodok, tak už len povolíš vrchné dve skrutky na hornej miske. Vo zveráku uchytenom prípravku na stlačenie pružín odskrutkuješ matičku a vymeníš SB a ložisko. Zkompletuješ to a nahodíš v opačnom poradí.

Práci zdar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za rady pánové už jsem volal Štangla a objednal a je to 250,- ložisko bez gumy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomáši myslím že Hektor tady uvedl jednu důležitou věc, na kterou by se přitom nemělo zapomenout. A to zajistit dráty či lanky napružené pero ještě před zvednutím auta heverem tak, jak popisuje. V opačném případě budeš muset rvát velkou silou rameno co nejníž, aby se ti vůbec podařilo celou sestavu z podběhu vyndat a zpět nandat, přičemž hrozí poškození homokinetického kloubu.

Já jsem to teda doteď nevěděl a prasácky to na svém autě provedl i bez toho. Párkrát sem se na tý tyči musel pohoupat, než si rameno dalo říct a mám pocit, že to ten kloub do jisté míry musel odskákat. Pri poměrně svižnějším odbočování vpravo se od nápravy ozývá pravidelné klepání. Doleva to nedělá. :(

Dvojitá interpratace - ukvapená akce vyvolala reakci, že za blbost se platí !!

Otázka pro znalce ... čeká mě výměna poloosy ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja něco spachám u nás na dílně co podrží pružinu nebo to svážu drátem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

K té výměně tlumičů - chce to pořádné stahováky, na ty pružiny, jen tak drátem bych to nesvazoval, to je o držku...

Filip: Při tom vyndavání to není třeba stáhnout na autě, to rameno se dá vytáhnout i bez toho. Mám na to dvoumetrovou tyč, a jde to... Akorát se musí vědět, jak a kam zapáčit, na to než jsem přišel, tak mě jedno auto řádně vyškolilo :) Za homokine?ák se to samozřejmě páčit nesmí! A taky bacha na manžetu... pokud jí poškodíte, dá se sice vyměnit, ale je to opruz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie To že tě vyškolilo jako žes to posr... a zničil menžetu nebo hmk kloub? No a o co se ta tyč teda musí zapřít? A co tvůj názor na mou otázku viz výše?

V tý chytrý bichli Jak na to píšou, nespouštět rameno příliš nízko kvůli poškození toho kloubu.. ale to je nesmysl, rameno se musí páčit skoro až se brzdový kotouč dotýká země, což může vytvořit i úhel 50 stupňů (odhad). Míň drastičtěji by to šlo s předešlým zajištěním pružiny lanky ješte před zvednutím auta, tak je to i v té knize (paradoxně v textu se o tom nepíše, ale ta lanka tam jsou nakreslena na soustavě tlumič/pero, provlečená skrz horní a dolní misku a to je vše. Asi jsem dub, že jsem to z toho nepochopil :D)

Jinak Štefane, samotné stahování pouze se stahováky, pokud máš rád svou hlavu. ;):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filip: ne, nic jsem nezničil. Ale potřeboval jsem odtáhnout auto, které mělo proraženou převodovku a zablokované kola. Takže jsem potřebovat vyhodit poloosy z převodovky... No, a na jedné straně se mi to nepovedlo, no, ostuda :) A potom v garáži, při rozebírání, pak na to stačil jen jeden pohyb...

Asi to moc extra nepopíšu, to bys musel vidět, ale pro pravé kolo: vytočím kola do pravého rejdu, cca 3cm tlustou tyč zapřu mezi konec páky na těhlici (čep řízení) a rameno v místě spoje se stabilizátorem. To je dostatečně daleko od homokine?áku, a zabírá se tím správným směrem. Ale fakt to jde blbě popsat, to se musí předvést (nebo vyzkoušet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomáši, pokud chceš přesný informace, nakontaktuj AULA. Má Mi16 a ložiska i s těma gumama měnil. Sám sem mu je kupoval. Stálo to kolem 500,- (Monroe). Nevim odkud jsi, ale kdybys měl cestu do Liberce, tak můžem zajet ke mě na servis a já ti to vyměním. Práce tak na 30min na jednu stranu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za nabídku ale jsem z Kladna a to je dost z ruky. Mám v Liberci příbuzenstvo a ve Frýdlantě babku ale je blbost abych tam jel jen ohledně toho uložení. Mám štěstí strejda má autoservis ale jeho problém je čas. No nějak to udělám. Jo a díky za TIP Aula budu kontaktovat víc hlav víc ví.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

V Autobenexu od SNR je 1 lozisko tlumice za 289.60 s dani a komplet ulozeni za 566.90 az 635.60 s dani, podle roku vyroby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tome aš to budeš dělat nedělej to na autě já si chtěl ulehčit práci a nakonec sem si ji přidělal hodně špatnej přistup jinak jednoduchý starý ložisko bylo zarezlý ted točim a žádný pazvuky prostě paráda :cool:pokud budeš chtít vědět postup tak napiš já to sem nějak napíšu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiš díky moc. Já totiž ještě vesele křupu. Teď řeším vyčorovanej zadní zámek. Někdo mi chce čornout autíčko ale já se nedám. Auto mi hlídá 55kilovej dobrman na zahradě u dědy a v pátek jedu na zabezpečení. Je to ale pěknej opruz.:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.