Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 206 cc 2.0 trasenie pri studenom starte


SpeedoBB

Recommended Posts

Dobry den/Ahojte,

vopred sa ospravedlnujem za absenciu diakritiky v prispevku (pisem to na mobile:D), ako aj za rozsah, dufam, ze si to aspon niekto pozrie a docita do konca. :-)

Tem s podobnym popisom a problemami je tu nespocetne, poctivo som stravil asi 2 dni vo volnom case studovanim fora (ak by bol problem s duplicitou), no neuspesne, problemy sa bud tykali inych motorizacii alebo som uz riesenia skusal a nepomohlo alebo este lepsie - riesenie tam ani nebolo ... 

V prvom rade - ide o Peugeot 206 cc, 2.0 benzin, 16V, r.v.2002, 100 kw (chuti mu olej, po vymene gufier ventilov sa zmiernil), po prvom majitelovi dovezeny z Nemecka, bohuzial v lete, kedy bol bez problemov, podla tachometra teraz cca 215000.

Ako hovori nadpis temy, moj problem spociva v traseni po studenom starte ... Zacalo to predposlednu zimu, vtedy to bolo ok, ale zanedbal som to, iba svietila hlaska antipollution fault, postupne aj catalyst converter fault, no zdochlo mozno raz za celu zimu, po opatovnom nastartovani ok, check svieti alebo ak blika pri vacsom traseni ... Tuto zimu to bolo horsie, uz to zacalo robit i pri 10°C (po otepleni teraz) a viac, rano po vecernom oddychu. Nastartuje na prvu supu aj pri -20, niekedy chvilu povrci v pohode, niekedy kratsie a potom zacne masaz a trasenie, uz aj v tomto rocnom obdobi, no menej. Naskoci antipollution (lepsi pripad) a motor ma nepravidelny volnobeh, dusi sa, beh na 3 valce, podla diagnostiky chyby P0300(random vynechavanie zap.valca), P0302(to iste, no iba valec 2), P0351 (prim./sekundarny obvod zapalovacej cievky A), co mi dako nedava zmysel - pre iny valec ... neviem, coho sa presne tyka chyba p0351 ... Po zahriati na cca 70°C sa ukludni, drzi volnobeh, no stale citit, ze nieco nie je ok, pri drzani plynu na cca 1500 ot. sa motor nedusi, ale ide trosku tazsie ... Od 70 po 90 mu trva podla mna dlhsie, kym sa zohreje, asi je to normalne - najprv uz pocas prevadzky vyjde teplota nad 90, zapne ventilator, zide na 90 a az do vypnutia drzi (neratam kolony atd.) ... Trasenie zacina vacsinou cca pri klesnuti otacok na 1000, to je kriticka hodnota, odtial po dakych 850-800 mierne trasie, vyrazne sa to zlepsilo po vymene snimaca tlaku v sacom potrubi (MAP), uz neskapina, no stale sa za studena trapi a snimac tlaku to len tak tak zachranuje. Mam pocit, ze pomaly vsetko odchadza. :-(

Pri zaciatku trasenia niekedy zacujem zvuk pripominajuci chrastenie nejakych malych kovovych suciastok alebo plieskov, resp. nieco pripchate, pripomina to suchanie o kov, neviem lepsie vysvelit. Pri opatrnom pohynani sa to trochu stupnuje, potom po zohriati sa to skludni, no myslim, ze nasledkom je pri urcitych otackach cukanie, no nie som si isty, to cukanie je tam vzdy pri urcitych otackach, po povoleni plynoveho pedalu to utichne. Cukanie je poznat hlavne pri akceleracii alebo pri prudsom brzdeni motorom ... Po zahriati s akceleraciou nie je problem, pri traseni na volnobehu za studena som este spozoroval aj "bafkanie" z vyfuku a vacsiu dymovost, ako je zdrave, po vemene gufier lepsie, teraz menej poznat, ked oteplilo a vymenil sa tlak.senzor vzduchu. Za studena spotreba 500l + kolisanie otacok na volnobehu, asi nudzovy rezim. Uz som zufaly, za akekolvek rady, postrehy, skusenosti dakujem vopred, servis nic poriadne nezistil, iba diag.chyby.

Na aute bol asi pred rokom, max. rokom a pol meneny palivovy filter, paliv. cerpadlo (pekne ho pocut pri otoceni klucom, popri tom cuka, no nemyslim, ze cukanie suvisi s cukanim a chrastanim pri volnobehu, aj ked nevylucujem), je normalne to cukanie? skusal som aj startovat po viacnasobnom zapnuti cerpadla -bez zmeny, nedavno meneny vzduchovy filter (viackrat), klapka vycistena, novy krokovy motorcek, novy snimac tlaku vzduchu, snimac teploty nasav.vzduchu, snimac teploty motora(chlad.kvap.), rozvody menene cca v tom istom case ako palivovy filter a cerpadlo, s olejom som presiel max. 3000 km od vymeny, meneny aj filter + aditivum do oleja ... merane kompresne tlaky, boli trosku nizsie, ale ze su ok, rozdiel iba v jednom valci o 0.1 baru ... Tlak paliva ok, vstreky som skusal prehodit, chyba ostala na tom istom valci, sviecky menene uz asi trikrat (teraz NGK podla VIN, vymena ani raz nepomohla), vyzerali, ze odpaluju vsetky rovnako, menena aj zapal.cievka/lista, nepomohlo ... kontrolovana bateria, ta je ok, cital som este o ukostreniach motora, ale tam problem nevidim, kedze po zohriati ide ako nove + pri vymene spojky a kontrole prevodovky bolo ukostrenie kontrolovane, taktiez alternator dava dobre hodnoty ... Trosku niekedy pocut pravidelne rozvodovy remen, niekde asi sucha o kryt alebo co, ale na otacky to vplyv nema, pri vyssich otackach a zohriati zvuk mizne ... uz neviem, co s tym, uz to nema obdoby ... Skusal som aj aditivum do benzinu, aj zvlast dalsie na katalyzator a cistenie lambda sond, pomohlo to asi na 1 rano, potom to iste, nepomohol ani lepsi benzin, tiez asi iba 1 rano, nerobilo to vsak predtym kazdy studeny start, niekedy pomohlo aj vypnut a nastartovat, neskor az na viackrat prestartovat ... Uz som sa citil ako kreten rano, ked som nastartoval a motor bafkal, triasol, kym som oskrabal predne okno, tak sa zadusil, potom ako ch*j som sedel v aute a drzal plyn, aby mi odrosilo predne okno ... Nejake napady, co este skontrolovat? Jednu vec som posral, raz som zvaral upevnenie na vyfuk a neodpojil som lamby, mozno ani baterku, nepamatam, ponahlal som sa, no lambdy su ok, merali v servise (pre info, daju sa jednoducho skontrolovat cez diag. OBD2 za 3.5€ z Ciny, cez app torque vypluje aj pekne graf obe lambdy napatia), len neviem uz kam sa uberat, katalyzator som mal von, no vyzeral, ze uz niekto na nom nieco zvaral, mozno nie je povodny, no sietky z oboch stran vyzerali ako na novom, dnu som sa nedostal a rozpilit som nechcel, ak je ok, prefukol som ho aj ustami, skoro ziadny odpor nekladol, ine je to vsak urcite pri peckach z motora ... Pri odpojeni vyfuku katalyzator bol dnu az cerveny, po prekroceni 90°C a naslednom ustaleni na 90 sa upokojil a ok, skusane, ked aj triaslo, za studena ... Je to normalne? Ak viete poradit, ako zmeriam predhrev lambdy? To som nevedel odmerat, osciloskop nemam, rele na zapinanie predhrevu by malo byt ok, lebo je to to iste aj pre paliv.cerpadlo a to zapina vzdy ok (doteraz som to rele vsak nenasiel, ani v motor. priestore, ani pri poistkach, ani nikde v kabine) :D ale to je asi ok, lebo diagnostika by pambdu asi ukazala, si myslim ... Dost ma vytaca aj valcova nadobka nad pravym kolesom, je tam na konci diera, asi na nasavanie vzduchu, ale neviem, kam to ide, pride mi, ze tam idu hadicky od paliva, ale to je asi blbost, neviem ani vyskusat medzikus na palivovej hadicke pri motore, je tam aj konektor, dopatral som sa, ze je to ventil pre filter s aktivnym uhlim? Moze aj to sposobovat problemy? Dolezity poznatok vsak ostava, ze to suvisi s teplotou niecoho, po zohriati ide ako sip, no to cukanie pri akceleracii ma vytaca a mam pocit, ze suvisi s trasenim za studena ... Uz sa opakujem, ale kazda rada vitana! Dobre by bolo mozno aj skusenost s podobnym typom auta/motora. Este dodam, ze minuly tyzden som mal von egr ventil, hrkalo v nom a myslim, ze siel dako podozrivo lahko, dnu celkom cisty, no zaslepil som ho plechom, lebo tesnenie nevyzeralo dobre a pri zatraseni v nom hrkalo a auto potrebujem kazdy den, vysledkom je, ze auto mi ide lepsie za plynom, trosku lepsie taha.

Este raz dakujem za trpezlivost pri citani, akekolvek otazky rad zodpoviem, pre blizsie info, ak budem vediet odpoved :D .

PS este ak by niekto vedel, raz za cas mi pipne ABS, mam pocit, ze pri toceni dolava, ale rozsvieti sa a zhasne hocikedy, cital som aj, ze kablovacka ide popod vodica, moze tam daco haprovat? Alebo okolo snimacov na prednych kolesach, raz pisala diag.snimac, ktory bol meneny vzadu, ale bol opraveny (stacilo ocistit), ostatne su ok, meral znamy.

Ja uz neviem, co s tym autom, predat asi nie, to zase ma bude prenasledovat niekto kvoli chybam, opravit zatial neviem uplne ... Asi dakde spustim zo skaly, ale je to moje prve auto, s vykonom aj celkovo som spokojny, len kym nenastartujem rano. :D

Upraveno uživatelem SpeedoBB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PS2 riadne sa mi toto forum paci, aj som sa pri badani dost posmial niekedy, hadam niekto bude daco viac vediet ... Dakede si chcem kupit clenske, pripadne kuk na zraz, ale vsetko som minul na auto, tak az z dalsej vyplatky, ak mi neodpocita zas vela kvoli povolenemi precerpaniu (kvoli autu) :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este mi nieco napadlo ... Po vypnuti motora pocut pukanie niekde od podvozku, asi od katalyzatora alebo od vyfuku blizko neho ... A dnes som si uvedomil, ze auto niekedy chyti na prvykrat, ale niekedy potoci 2-3krat, kym sa chyti, ak by to pomohlo k dacomu dospiet ... V nic nedufam, kedze to vyzera, ze sem uz asi nik nechodi, ale za pokus nic nedam ... Budem sem pisat aj sam, kym sa niekto nechyti :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyčerpávajúce čítanie,

Pokiaľ to trasie, preverit, či nie sú bublinky v benzíne, teda únik, prípadne netesnosť potrubia a stav čerpadla.

Ešte preverit zapaľovaciu rampu.

Čo sa týka diagnostiky, Torqe je len taká základná hracka. najlepsie je PP2000, a live hodnoty, a človeka čo tomu rozumie, najlepšie teda ráno, keď to robí viac-menej vtedy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazdopadne dakujem za odpoved ... V nadrzi som este nebol, cerpadlo som tiez nepozeral, kedze nie je dake stare, pozriem asi aj palivovy filter, ked uz to budem riesit ... Podla vasich prispevkov z tem z fora som aj dufal, ze sa to zrovna Vam bude chciet citat :-) ... ta rampa sa da aj nejako zmerat? Ake hodnoty by cca mala mat? Myslim, ze su 4 kontakty, co je vlastne logicke :D Lebo ta je nova, ma tak max. mesiac, skusim najst dakoho na prehodenie asi ... Na diag. som bol, len raz nevypisalo nic podozrive, iba tie chyby, ktore som spominal v prispevku hore, potom druhykrat blbosti, lebo som zabudol vymazat pamat zavad po odpajani a vymene kadecoho + bolo uz zohriate ... Aspon v tom ma torque nikdy nesklamal, pamat zavad maze dobre :-) skusim zriesit tu diagnostiku este

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je tazko konkretizovat co moze sposobovat problem.

Moze to ist od sviecok, rampy, cerpadla, potrubia s palivom az po lambda sondu.

Manzelka tiez na VW pole 1,4i mala problem na zapalovacej tycke co ide ku sviecke. Do prace sme zasli, naspat po nastartovani triaslo. Nemalo tah, len tak, do kopca na 2 asi 20 km/h. islo iba na 3 valce.

U kamarata som bol na diagnostike, vadna zapalovacia rampa. Objednal, cca 45€ ks, vymenil a teraz ide.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ved prave, tazko konkretizovat, preto som to tak rozpisal, ze by mozno nejaky detail pomohol ... napisem pravdu, pred pol rokom by som po otvoreni kapoty nevedel, kde je ani skrtiaca klapka, vzduch.filter, zakladne veci ... Uz tolko veci som rozoberal na tom aute a bol pri rozoberani, ze neviem, co dalej ... Ta rampa sa mi ale nezda, skor uvazujem o privode k nej, daka kablovacka este, lebo rampa magneti m., po vymene rampy tie iste dtc chybove kody, to by bola velka nahoda, keby nova rampa vykazovala presne tu istu vadu + sviecky 3krat menene - bez zmeny ... niekto mi este vravel, ze mal skusenost, ze normalne zatekalo z ostrekovacov na sviecku, preto potom vynechavala alebo nesla, aj to uz som kontroloval :D ... skor asi ako ste pisali predtym, pozriet sa na to palivo a pal.potrubia, kym zozeniem niekoho s PP2000 z okolia, tak aspon to pokontrolujem, ked bude cas ... Palivo som neriesil zatial, neviem preco ... bol som v tom, ze je ok, ked rok a pol od vymeny mi neprislo tak vela vzhladom na najazdene km od vymeny ... Musim pogooglit este ... Snimacov tiez 1000 tam, podla mna ide o nieco, co suvisi s teplotou niecoho alebo otackami, pri 1000ot. to vzdy zacne na volnobeh, no nic, dam vediet, len neviem kedy :D a opat sorry za roman :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tazke to skusat na studeno, lebo sa tam musim tym autom dostat, tym padom uz bude vsetko ok, cize len nechat niekomu cez noc a potom riesit rano, inak to nevidim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz som predbehol, pisal som mu spravicku, nasiel som prispevky o diag., kde pisal ... Len bol naposledy online zaciatkom marca, dufam, ze si cita maily alebo ze si nezmenil mail. adresu 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tazke to skusat na studeno, lebo sa tam musim tym autom dostat, tym padom uz bude vsetko ok, cize len nechat niekomu cez noc a potom riesit rano, inak to nevidim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ta zkousena zapalovaci rampa s civkama na vymenu byla fungl nova ? na tomhle motoru odchazi casto

jinak tenhle motor ma s volnobehem problemy, nekde jsem cetl, ze je to spatne dimenzovanyma hydrostelama ventilu, starsi se hur plni a pak je za studena spatna vule ventilu, to by mozna mohlo byt i to kovove klepani zastudena

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fungl nova, ten isty problem, este aj chyby dtc tie iste ... do kelu, snad to nebude ono, lebo to ho radsej do srotu dam asi :D uz som to raz mal rozobrate, to som zabudol asi aj napisat, ze boli menene gufera ventilov, ale tieto hydrostely som nevedel otestovat, ani nastavenie ventilov, som dufal, ze na tom aute uz nikdy (kym ho budem mat ja) nebudem musiet rozoberat motor :D ... Dakujem za odpoved, asi prichadza na rad posledna moznost - zajst do autorizaku Peugeot, snad daco vyriesia, lebo ja uz asi nemam nervy na to

mmartinkovic: pozeral som tie veci, rampu mi pomeral kamarat, skusil som aj vymenit, ziadny rozdiel 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A niekto dalsi zas pisal, ze mu pomohol hustejsi olej (doplnil som si, ked nik nepise:D) ... No, predbezne - na nic som neprisiel, nastval som sa a dohodol som sa na 16.5. do Peugeot orig. servisu v BB (dakujem pekne), to s tym autom tam uz ani nedojdem hadam ... Ale ... Robim v ZV, tak som sa dnes stavil v Peugeote tam, dohodnuty som na diag. na 9.5./10.5.-necham cez noc, aby vedeli vycitat rano za studena ... Bol som prijemne prekvapeny oproti pristupu v BB, ochotny personal, nemal by problem spravit diag.hned, len problem, ze by nic nevycital, ked uz bolo auto zohriate, kavicka + celkom makac so znalostami ... Na nic som od posledneho prispevku neprisiel, iba to, ze sa to zhorsuje - vcera som musel v BB odstavit auto pri obchode, aby sa zohrialo, lebo mi nepomohlo opatrne tocit a tym ho zahriat, uplne sa dusilo ... Neskapalo, ale neslo do otacok ani za nic ... kopcek som skoro ani nevysiel ... Dam vediet po diagnostike, dufam, ze na daco pridu, zas mi zacalo pisat catalyzator ... Ale aspon brzdy idu :D zatial ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dalsie zistenie, ktore by mohli nieco napovedat, kym sa dostanem na diag. ... Po zahriati na 70°C to na tejto hodnote ostane cca pol minuty az minutu, inak a zohrieva celkom rychlo a pravidelne ... Vcera som ale zistil, ze pri vybratom kluci sa nic nedeje, no ked otocim kluc do polohy pred startovanim a stlacim plyn.pedal, po jeho pusteni pocujem podobne cukanie, ako pocas jazdy pri akceleracii, myslel som hned na klapku, no nezda sa mi to, lebo klapku som skusal menit z ineho auto z vrakoviska, celu aj so snimacmi a problem som mal aj tak ... Je potrebne ju nejako nacitat cez PC? Resp. nastavit? Lebo je blbost aj ked by nebola nastavena, aby ina robila to iste, ci? ... Potom mi napada uz len RJ alebo lambda sondy ... Po odpojeni lambda sondy som necitil absolutne ziadny rozdiel, ani po odpojeni druhej pred asi 2 mesiacmi ... Znamena to nieco? :D Lebo ja uz som hotovy, minule som do toho servisu skoro ani nedosiel, a to ma objednali o 2 tyzdne, este ze ten ZV Peugeot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cukanie, keď mám otočený kľúčik, ale nenaštartované a stlačím a pustím plynový pedál (zavrie sa klapka-ako pri voľnobehu) robí EGR ventil ! ... keď sa zavrie klapka, tak v ňom nepravidelne cuká ... myslím, že to je môj problém - EGR ventil, aspoň teda najdôležitejší ... asi preto počujem cukanie pri akcelerácii, lebo vtedy má byť EGR zavretý, no asi nie je, ako aj pri voľnobehu má byť v 1 pozícii (sa domnievam), z tade pochádza asi to chrastenie a cukanie, išiel veľmi ľahko, keď som ho mal von ... asi sa tlakom otvára :-(... no čo už, na diag. som už dohodnutý, aspoň prídem na ostatné závady a hlavne ABS, ku ktorému sa mi nikto nevedel pripojiť, už asi rok :D ... dám vedieť, aj keď sám sebe, no nevadí :D možno to raz niekto bude hľadať s podobným problémom ... škoda, že EGR ventil je taký drahý sakra, ani na vrakoviskách neviem zohnať

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V orig. servise poriadne na nic neprisli ... Lamdy ok, to som si uz myslel aj predtym, vypisalo skrat na + alebo prruseny obvod egr ventilu, ale mohlo to byt tym, ze som ho odpajal, ak som zabudol vymazat chybu ... Potom len to iste, vynechavanie valca 2, vynechavanie random valca ... Jedine co, tak preinstalovali soft v RJ na novsi, co trosku zlepsilo chod motora/auta, ale za studena ziadny rozdiel ... Neviete poradit niekoho s diagnostikou? Musi sa dat nieco pozriet z tych zivych dat ... Len ani v servise si nic nevsimli ... Daco nie je dobre ... Rozmyslam uz aj nad piestnymi kruzkami ... Ale neviem ... Ake su normalne tlaky vo valcoch? V peugeote mi povedali, ze by hlavne nemal byt rozdiel medzi valcami, ze ak su rovnake, tak to nie je daky problem, lebo ze vyrobca to neudava presne ... Skoda, ze ten typek z Brezna nereaguje na spravy tu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...