Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

dve pojistky v ceste k zesiku


bure

Recommended Posts

před 59 minutami, bure napsal:

no prave, cim vic pojistek bude na ceste, tim vice "segmentu" vodice bude ochraneno a pripadny zkrat tak neovlivni vodic po cele jeho delce, tedy pokud je ma uvaha spravna ?

Jo a budeš mít více spojů a tím pádem i laicky řečeno, co spoj to přechodový odpor. Se zvyšujícím se protékajícím proudem bude na každém spoji větší hádej co.

Ale to je extrémní případ. Samozřejmě ti nic nebrání dát tam pojistek, kolik chceš, ale mělo by to mít nějakou selektivitu, takže ti brzy dojdou možnosti :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsou "ve hre" ty pojistky dve, tedy jedna u baterky a druha na "vstupu" do kufru , sazet pojistky jak jahody do radku rozhodne nemam v umyslu, nicmene velicinu prechodoveho odporu jsem v uvaze jaxi zanedbal ...

je tedy otazkou zda-li za predpokladu kvalitniho zakonceni kabelu v pojistkovych pouzdrech mohu tuto velicinu skutecne zanedbat a nebo s ni pocitat pri celkovem mnozstvi dvou pojistek na kabelu ? :)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V každém případě pojistka u akumulátoru je nutnost. Zabrání požáru auta při případném prodření kabelu k zesilovači. Přechodové odpory bych neřešil, tady jde o bezpečnost. Pokud využiješ volnou origo velkou pojistku na desce na akumulátoru (jsou šroubované), tak tam by to mělo být OK (mluvím o 508).

Upraveno uživatelem HonzaZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aktualne mam separatni 50A pojistku v pouzdre primo na kabelu vzdalenou cca 30cm delky kabelu od "+" na baterce , ale dat ten kabel primo na desku akumulatoru a zkratit i tech 30cm na minimum by bylo skvele, kolik ta velka pojistka ma prosim ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty velké pojistky mají různé hodnoty, ale koukám že máš motor RHF bez automatu, takže by se nechala využít volná pojistka F16  30A na té jednotce ochrany a řízení napájení na vrchu akumulátoru. Pokud ti nebude vyhovovat hodnota pojistky, tak jí můžeš vyměnit. Normálně se prodávají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 pojistky jsou vesměs blbost, jediný, kdy by to dávalo smysl je, když bys měl vzadu rozvodnej blok - přívod od baterky dejme tomu 50mm2 kabel do rozvodnýho bloku a z něj slabší pojistky pro zesilovače, jinak to nemá smysl. Vepředu mám 150a jako hlavní a vzadu mám 30ku a 40ku pro zesilovače, nicméně provozoval jsem to jednu chvíli i bez pojistek a taky v pohodě. Důležitá je ta pojistka u baterky... Tam můžeš mít klidně 400a pojistku, aby ses nemusel bál, že se ti ve špičkách přepálí... A zkrat ti jí spálí hned...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

zdravím, 

udělal jsem hloupost co jsem dělal předtím v autě. a odpálil zadní pojistku v zadní zásuvce 12v 207 SW a řeším zapojení zesilovače k baterce rád bych to nechal na 12v zásuvce pokud bych mohl dát silnější pojistku protože ten okruh by měl mít pouze přední a zadní zapalovač :) ale je to prasárna.. nevíte o nějaké volné pojistce nebo místu kde bych mohl zapojit těch 12V+ k zesilovači ? a nejlepší místo pro zem ? Díky moc 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...