Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P 106 1.1.i a potenciometr škrtící klapky?


Tomáš X.

Recommended Posts

Prosím o radu a možná i pomoc. Už 3 roky P 106 1.1i r.v. 1992 škube při rozjezdu, ale pozor - pouze v létě!!! Jakmile je venku přes 20 st. Celsia, tak je studený rozjezd trápení - prvních asi tak 200 metrů musím opakovaně sešlapávat spojku, aby to nechcíplo. Každou chvilku jdou dolů otáčky asi jako když se vypne automatický sytič, občas ten motor už pak neudržím ani na spojce. Podle Peugeot servisu je to potenciometr škrtící klapky a nový stojí 15 000,- Kč. Starý fungující díl je k nesehnání??? Jenže proč v zimě a v mrazech to neudělá ani jednou a za -15 st. Celsia se rozjede po prvním otočení klíčku a když je+30 st. Celsia, tak si připadám, jak dáma v autoškole a je to vždy cirkus pro diváky, jak poskakuji.

Nemůže to být třeba jen nějaké teplotní čidlo? I kdybych těch 15 000,- Kč dal (a je to šílenství), tak to taky nemusí pomoci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..a nechyta ti to niekde falosny vzduch?? To by mohlo byt trochu vysvetlenie, nakolko tepli vzduch nie zrovna to co motor potrebuje .Pozry tie plasty co su dookola, ci nie su niekde prasknute ..

Ale ber ma z rezervou , len strielam .Snad ti poradi niekto, kto je v tom viac fundovany ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádná varovná kontrolka nesvítí. Auto bylo na diagnostice celkem 3x:

1. neautorizovaný servis s diagnostikou: vše v pořádku

2. Peugeot: to bude na beton potenciometr škrtící klapky - jo byl to on, oprava cca 15 000 Kč

3. neautorizovaný servis s diagnostikou: vše v pořádku, tomu autu jen razantněji spadne elektronický sytič, musíte s tím počítat, ten potenciometr jsme trochu proletovali, tak by to mělo být O.K. - není

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to je dost divny :( Kdysi tady byl pripad, ze mu motor sal falesny vzduch mezi sacim potrubim a hlavou, ale toto asi nebude ten pripad....

Zkus jeste prosim napsat, jakej je presnej typ vstrikovaci jednotky (jakoby karburator) MElo by to tam byt nekde vyrazene

Jinak podle katalogu PSA se da na Solexy ten potenciometr sehnat samostatne a to pak stoji asi 3-4t, ale jestli mas Bosch, tak je to v pytli - jenom cely :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tam Bosch jednobodový vstřik. :-(

Nicméně taková ta umělohmotná kulatá černá bakelitová příklopka, která nasedá na kovové tělo toho vstřikování a přivádí vzduch od vzduchového filtru, tak ta má po okrajích prasklinky a ta stahovací páska nebyla zrovna 2x moc utažená a bylo to nasazené mírně nakřivo, nicméně proboha když to měly v drápech 3 servisy, tak snad umí nasadit kryt a doufám, že se to uvolnilo až v poslední době a tento problém už trvá 2 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal podobny problem - ale nebolo to zavisle na vonkajsej teplote - pri zahriatom motore mi padali otacky a motor skapinal.

Servis Peugeot: hosi s klucikmi ponastavovali otacky, ale iba na sytici - takze problem dalej bol.

Servis doma: skusal som si to sam, ale radsej som to rozchodil, aby som nieco nepo..

Servis klasika: najprv sa spejko stural v cerpadle, potom to dal na diagnostiku, nastavil vyssie otacky - cca. o 50 a vsetko ide v pohode, az na to ked ho nastartujem a hned vyradim do neutralu tak motor uz uz skapina - pridam plyn, alebo stlacim spojku a vsetko je o.k.

Takze tolko moja skusenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to dělá přesně pravý opak. Zahřátý motor je úplně v pohodě bez ohledu na venkovní teplotu. Studený motor je skvělý v mrazu, ale studený motor v okolním teplém počasí je katastrofa, ale nikoliv na volnoběh, ale v záběru.

No a v servisu mi také nejdřív vyměnili palivovou pumpu. Chtěl jsem, aby mi někdo sehnal to vstřikování z bouraného vozu, jenže prý je to hned pryč. Samotný potenciometr také někdo nedoporučuje, protože prý se to nedá od oka nastavit vzhledem k poloze škrtící klapky nebo tak nějak. Vzhledem k tomu, že to dělá pouze tehdy, když je motor nebo spíš to čidlo teploty studenější, než okolní vzduch, tak buď je chybné to čidlo nebo ten potenciometr má prodřenou pouze nějakou oblast, ve které je jezdec v situaci výše popisované.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento problém jsme tu řešili někomu na 309 1.1i už to ale dýl. Psal jsem tam příspěvek a ten potenciometr nemá cenu měnit. Měl jsem to samé na BX 1.4i jednobod jsou to totožné vstřikování akorát pár maličkostí je jiných. Tím, že jsem dovolil, aby ho sundali jsem to totálně podělal ale naštěstí jsem sehnal specialistu na BOSCHE a ten to dal jakš takš do kupy. Vzhledem k tomu jaké máš auto budeš muset koupit díl jako celek:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...