Tomáš X.

P 106 1.1.i a potenciometr škrtící klapky?

13 posts in this topic

Prosím o radu a možná i pomoc. Už 3 roky P 106 1.1i r.v. 1992 škube při rozjezdu, ale pozor - pouze v létě!!! Jakmile je venku přes 20 st. Celsia, tak je studený rozjezd trápení - prvních asi tak 200 metrů musím opakovaně sešlapávat spojku, aby to nechcíplo. Každou chvilku jdou dolů otáčky asi jako když se vypne automatický sytič, občas ten motor už pak neudržím ani na spojce. Podle Peugeot servisu je to potenciometr škrtící klapky a nový stojí 15 000,- Kč. Starý fungující díl je k nesehnání??? Jenže proč v zimě a v mrazech to neudělá ani jednou a za -15 st. Celsia se rozjede po prvním otočení klíčku a když je+30 st. Celsia, tak si připadám, jak dáma v autoškole a je to vždy cirkus pro diváky, jak poskakuji.

Nemůže to být třeba jen nějaké teplotní čidlo? I kdybych těch 15 000,- Kč dal (a je to šílenství), tak to taky nemusí pomoci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechcem tarat do vetra, ale neskusil si najskor naprogramovat volnobezne otacky?

Inak skrtiaca je svina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volnoběh je úplně v pohodě. Problémy nastanou až když dostane motor zátěž. Trochu pomáhá, když několik desítek metrů přidržuji spojku, někdy ani to ne.

Přeřazením na volnoběh ty problémy zmizí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..a nechyta ti to niekde falosny vzduch?? To by mohlo byt trochu vysvetlenie, nakolko tepli vzduch nie zrovna to co motor potrebuje .Pozry tie plasty co su dookola, ci nie su niekde prasknute ..

Ale ber ma z rezervou , len strielam .Snad ti poradi niekto, kto je v tom viac fundovany ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co kontrolka na diagnostiku svítí nebo ne? Zajel bych do jiného servisu at tě napojej a uvidíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žádná varovná kontrolka nesvítí. Auto bylo na diagnostice celkem 3x:

1. neautorizovaný servis s diagnostikou: vše v pořádku

2. Peugeot: to bude na beton potenciometr škrtící klapky - jo byl to on, oprava cca 15 000 Kč

3. neautorizovaný servis s diagnostikou: vše v pořádku, tomu autu jen razantněji spadne elektronický sytič, musíte s tím počítat, ten potenciometr jsme trochu proletovali, tak by to mělo být O.K. - není

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to je dost divny :( Kdysi tady byl pripad, ze mu motor sal falesny vzduch mezi sacim potrubim a hlavou, ale toto asi nebude ten pripad....

Zkus jeste prosim napsat, jakej je presnej typ vstrikovaci jednotky (jakoby karburator) MElo by to tam byt nekde vyrazene

Jinak podle katalogu PSA se da na Solexy ten potenciometr sehnat samostatne a to pak stoji asi 3-4t, ale jestli mas Bosch, tak je to v pytli - jenom cely :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tam Bosch jednobodový vstřik. :-(

Nicméně taková ta umělohmotná kulatá černá bakelitová příklopka, která nasedá na kovové tělo toho vstřikování a přivádí vzduch od vzduchového filtru, tak ta má po okrajích prasklinky a ta stahovací páska nebyla zrovna 2x moc utažená a bylo to nasazené mírně nakřivo, nicméně proboha když to měly v drápech 3 servisy, tak snad umí nasadit kryt a doufám, že se to uvolnilo až v poslední době a tento problém už trvá 2 roky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kromě toho je to všechno ještě zacákané od oleje, a to jsem to před měsícem čistil. Že by ještě navíc bylo někde v háji těsnění pod hlavou? Podle měrky je tam oleje dost a nějak podstatně neubývá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som mal podobny problem - ale nebolo to zavisle na vonkajsej teplote - pri zahriatom motore mi padali otacky a motor skapinal.

Servis Peugeot: hosi s klucikmi ponastavovali otacky, ale iba na sytici - takze problem dalej bol.

Servis doma: skusal som si to sam, ale radsej som to rozchodil, aby som nieco nepo..

Servis klasika: najprv sa spejko stural v cerpadle, potom to dal na diagnostiku, nastavil vyssie otacky - cca. o 50 a vsetko ide v pohode, az na to ked ho nastartujem a hned vyradim do neutralu tak motor uz uz skapina - pridam plyn, alebo stlacim spojku a vsetko je o.k.

Takze tolko moja skusenost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně to dělá přesně pravý opak. Zahřátý motor je úplně v pohodě bez ohledu na venkovní teplotu. Studený motor je skvělý v mrazu, ale studený motor v okolním teplém počasí je katastrofa, ale nikoliv na volnoběh, ale v záběru.

No a v servisu mi také nejdřív vyměnili palivovou pumpu. Chtěl jsem, aby mi někdo sehnal to vstřikování z bouraného vozu, jenže prý je to hned pryč. Samotný potenciometr také někdo nedoporučuje, protože prý se to nedá od oka nastavit vzhledem k poloze škrtící klapky nebo tak nějak. Vzhledem k tomu, že to dělá pouze tehdy, když je motor nebo spíš to čidlo teploty studenější, než okolní vzduch, tak buď je chybné to čidlo nebo ten potenciometr má prodřenou pouze nějakou oblast, ve které je jezdec v situaci výše popisované.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tento problém jsme tu řešili někomu na 309 1.1i už to ale dýl. Psal jsem tam příspěvek a ten potenciometr nemá cenu měnit. Měl jsem to samé na BX 1.4i jednobod jsou to totožné vstřikování akorát pár maličkostí je jiných. Tím, že jsem dovolil, aby ho sundali jsem to totálně podělal ale naštěstí jsem sehnal specialistu na BOSCHE a ten to dal jakš takš do kupy. Vzhledem k tomu jaké máš auto budeš muset koupit díl jako celek:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Tomáš:

a zkoušet shánět celý díl z totálek? Budou za to chtít třeba sice 1/3, ale bez záruky, že na tom není ještě hůř. :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.