Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor problém peugeot 406


wice

Recommended Posts

Zdravím,

mám problém s motorem, a protože nejsem mechanik, píši sem.

K problému:

Jak byla ta obrovská zima tak měsíc zpět, jel jsem na pracovní schůzku a najednou mi bliká, že mám zastavit, že není olej. No otevřel jsem kapotu a kompletně celé bylo obstříkané olejem. Ale jako brutál a zejména levá strana, to zastihlo i kapotu. No a teď problém. Mechanik mi říkal, že asi gufero a ať to dotáhnu. Vtip je v tom, že po tom obřím výronu oleje, jsem dolil nový olej a v podstatě to nějak neteče. Jen málo, ale i to jsem chtěl řešit. To mě však překvapilo gufero to nebylo, po obvodu to je prý "spocené" ale nic zásadního nezjitili. Borec to prý nechal na volnoběh s cihlou asi 4 hodiny a prej to teklo jen malinko. Řikal, že někde tam něco málo jede a jen, že neví, jestli ten únik oleje nemůže být ve větších otáčkách. 

Mno a můj problém

Nutnost nových rozvodů - 13 000 Kč, skončila mi technická 2500 Kč. Tak 10 000 mi říkal mechanik, že aby dokázal opravdu zjistit co s tím motorem je, že se to musí cele zvednout a rozebrat, a že je to dost manuální práce a proto to stojí ty love a to nejhorší, až potom zjistím, jestli bych musel dělat nějaký cely repas a nebo jestli je to hlava, či co a nebo jestli bude stacit jen menši oprava. Přijde mi to dost jako pandořina skříňka na to, že to auto má podle mě hodnotu tak 40 - 45 000 Kč.

Nestalo se Vám někomu něco podobného? Blbé je, že skončila technická, protože auto je pojizdné a co jsem s ním jezdil ,tak uplně bez problému, akorát někde jede ten olej. Nerad bych si udělal rozvody za 13 K a pak za 14 dní musel dělat nové. Nevím co s tím :(

Přikládám moje video motoru na youtube, kdyby se někdo chtěl kouknout - 

 

Auto - peugeot 406, r.v. 2001, 2 litr, nějak 100 kw.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ty ceny se mi zdají dost přehnané ...Nevím tedy přesně jaký motor máš ale schválně se podívej na ceny rozvodové sady třeba na autokelly :-)

 

Když to přeženu a dál by ti tam sadu za 6 tisíc tak chce za výměnu 7 táců ??? To snad ne ...

Upraveno uživatelem stajgrpavel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

za tím mechanikem už nechodˇ, gufero se nedá nějak ,,dotáhnout'', leda vyměnit, (možná myslel zkrátit pružinku, ale to je prasárna),navíc kdyby olej utekl přes gufero, tak by po nalití nového oleje zase teklo, ten únik oleje bude jak píše -krtek2-:myslim ,v mrazech se to stává,  navíc ceny co ti dává jsou na hlavu, chce tě odrbat

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím přesně co máš za motor, píšeš 2 litr 100kw,předpokládám že tedy benzin EW10,u těchle motorů se to v zimě občas stává že zamrzne odvětrání,jak už tu někdo psal.Teď  je otázka jestli to zkondenzovalo z krátkých jízd v zimě když se nezahřeje motor aby se vlhkost odpařila,nebo taky  může být poslabší těsnění pod hlavou.Doporučil bych olej vypustit do čisté nádoby,pokud do něj jde chladicí kap.,bude to v něm po ustátí druheý den vidět.Většinou olej mívá i takovou podivnou hnědočernou barvu.Někdy ani nemusí být vidět velký úbytek chl. kapaliny,takže tomu třeba ani nevěnuješ pozornost.Jinak pokud nemůžeš najít odkud ten olej prosakuje tak rády to dělají 2 zátky-uzavírají nějaké otvory nutné pro obrobení(originál se to jmenuje zátka závitová)Je tam zvláštní těsnění,navulkanizované na podložku,nutné objednat originál.Smutná zpráva je že nejraději prosakuje ten který je schovaný pod spojkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, děkuji za reakce.

Já se v autech vůbec nevyznám. Teď mi to stojí v Kuřimi a já jsem z Brna. Přemýšlím, jeslti to dát na náhradní díly a nebo jestli to stojí ještě za opravu? Kolik byste odhadli, že by to mohlo stát? Motor mam 1997 cm3 a je to benzín.

Je to 16 let starý motor, tak nevím, jestli prostě už neodešel no... Pokud by to bylo jenom o te zamrzlé kladce, tak by stačilo vyměnit gufera pro jistotu? Udělat rozvody, protože jsou od oleje.

Jinak je fakt, že já jezdím spíše krátce cesty a tenkrát mě to stálo tak tri dny a bylo -16. Pak jsem jel tak 8 km a stalo se to co jsem popsal výše.

Vůbec nevím co mám dělat, jestli koupit nové a nebo dát toto opravit. Protože tam bude tuna manuální práce podle mě a pak jestli zjistím, že je v prčicích něco důležité, tak v podstatě vyhodím jen peníze. Protože kdyby bylo něco s hlavou, atd. To už je oprava za hodně peněz předpokládám.

 

A s tím guferem jsem to špatně napsal. Řekl, že to může být gufero, ale  ať auto dovezu, že se na to koukne.

 

Upraveno uživatelem wice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyčisti motor, vytři to do sucha, nalej olej, pak nech mikrořemen a ty rozvody vyměnit. Vyčistit tu zamrzající hadici odvětrání klikovky, STK a mužeš jezdit

Tohle opravdu jen vylítalo tou měrkou když pišeš že to potom už nikde neteče

Třeba sada GRAF včetně vodní pumpy je u autokelly klubová cena ss DPH 2 395 Kč, takže rozvody se dají udělat tak za 4000,- +-, nevim kdo ti řekl 13000,-

http://www.autokelly.cz/Product/GR-KP862-1/12018319/39849642;39850140;16;145661;167073;33449468;33565777;32239385;33165952

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...