Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

2.0 hdi kontrola stavu oleje


lada406

Recommended Posts

Prosím o radu -  2.0 hdi 66kw - po výměně oleje a filtru doplněno přesně 4.2 litru oleje a po změření měrkou je stav dle měrky cca 3cm nad maximem.

Před doplněním veškerý olej vypuštěn samozřejmně.

A další věc dá se u tohoto motoru olej odsávat? Mě se to nepovedlo neodsaje to prakticky nic, zatím jsem se stím u jiných aut nesetkal.

 

Díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak ještě jednou--vypustím olej, vyměním filtr, zacpu vanu, naleju cca 3.5 litru oleje, nastartuju na cca 30 vteřin, vypnu motor, kuřák dá cigáro, ostatní počkají 15 min., pak změřím stav oleje na měrce a doliju po max., nebo centimetr pod max.--jak to má kdo rád

zkus to tak dělat a nikdy nepřeliješ, žasnu, žes 100 krát měnil olej a tento postup neznáš :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji Ozzymu za poučení:))

Předpokládám že nalejt do naprosto suchého HDI 4.2 litru oleje není žádnej zločin:)

Spíš mě tedy zajímá zda někdo měnil olej odsáváčkou na HDI. Nechci řešit jesti se to má nebo nemá, ale jestli to jde. Má někdo praktickou zkušenost. Díky.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, lada406 napsal:

Děkuji Ozzymu za poučení:))

Předpokládám že nalejt do naprosto suchého HDI 4.2 litru oleje není žádnej zločin:)

Spíš mě tedy zajímá zda někdo měnil olej odsáváčkou na HDI. Nechci řešit jesti se to má nebo nemá, ale jestli to jde. Má někdo praktickou zkušenost. Díky.

 

 

 

odsávat jsem nezkoušel, ale dej pod vanu nádobu, povol výpušťák o dva závity a zbytek povoluj v ruce, šroub tlač mírně do vany, když ucítíš, že je povolený, dívej se kolik potřebuješ upustit a pak šroub zašroubuj a vanu utři, ale je fakt, že musíš na záda...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně jsem teda olej vyměňoval také už na spoustě aut. Ale po pravdě nikdy mě nenapadlo přichystat si přesný objem náplně a ten zvrhnout do motoru a pak se divit že to na měrce ukazuje moc. Postupuji podobně jako ozzy56 akorát že naleju cca 3,5L a nestartuji ale nechám to dělat co to umí a začnu poklízet nářadí a po nějaké době zkontroluju hladinu a pokud je třeba tak doleju. Většinou to vychází tak že než poklidím nářadí tak má na 2-3 krát olej nalitý do vrchní půlky " pilníku " a po zkušenostech které jsem získal postupem času vím že mezi minimální hladinou a maximální hladinou je rozdíl litr oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové u tohoto auta je problém s měřením oleje už dlouho, proto se veškerý olej vypustil a naplnilo se tam množství dle předpisu (4.2)

Není tedy důvod aby byl výrazně přelitý. Evidentně je tam nějaký problém.

Pokud bych chtěl mít rysku na max doleju do tohoto suchécho motoru max 1.5 litru což je špatně, tak bud je tam jiná měrka nebo musím kouknout do vany což se mi moc nechce v tom vrtat protože to je stará plečka na dojetí.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v motoru MUSI být měrka, která mu přísluší :roker, bez toho nemá smysl řešit množství oleje v motoru,  já bych si tu měrku koupil (spíše vyrobil)

pokud potřebuješ rozměry měrky k výrobě, nebudeš první--co chvíli se po nich někdo ptá..., uděláš ji třeba z bowdenu, je to i rychlejší, než sundávat vanu :myslim, jinak měrka stojí cca 300 kč-- já vím, je to deset piv, ale co už...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...