Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Roman Bazi - Fiat Punto


Roman Bazi

Recommended Posts

Původně jsem Puntu vlákno zakládat nechtěl, ale mám pár otázek, a další budou následovat, tak to sem dám. Alespoň nebudu zakládat vlákna v sekci "servis".
 Konečně se mi po dlouhé době a po spoustě prohlédnutých aut podařilo najít malé auto pro tchýni
11.02.2017 jsme s Mirčou přivezli ze Znojma Fiat Punto 1.2 8v 44kw r.v.2000 3d
Auto je na svůj věk ve skvělém stavu a najetých 140000km na tachometru bych mu docela věřil. 
V pondělí jsem se byl zeptat na evidenci vozidel, a  auto už na mě bylo přihlášeno, tak to proběhlo rychleji než s přepisem Cabria, kdy jsem málem přišel o nervy. Doklady jsem obdržel včera.
Koupě se podařila na poslední chvíli, Lancii končí za dva týdny STK. 
Punto mě překvapilo jak pěkně jede. Motor není potřeba vytáčet a je tichý. Spojka jde lehčeji než v 307mě, řazení jde lehce. Brzdy jsou také skvělém stavu. Jsem rád, že jsem našel tento kousek.
Jen podvozek je na můj vkus dost tvrdý. Krátké nerovnosti filtruje dobře, ale v delších se nepříjemně zhoupne.
Potkávací světla jsou mizerná, ale s tím snad půjde něco udělat. Oproti tomu dálková světla svítí luxusně.
Potešil mě palubní počítač, který jsem nečekal. Babička jistě ocení skvělé rádio Sony s CD a dálkovým ovládáním :D .
Je to třídveřák, což babičce nevadí. Jsou tam nové přední brzdové kotouče a destičky Brembo.
Čeká mě výměna převodového a motorového oleje a všech filtrů. Výměna svíček a výměna gumových uchycení výfuku. Promazání soukolí a očistění kontaktů v převodovce stěračů. Výměna krytu rozvodů. V létě pak nástřik spodku a dutin.
Autu před koupí občas chcípnul motor a svítila kontrolka imobilizéru. Myslel jsem, že budu muset nechat deaktivovat imobilizér. Včera jsem proštříknul kontakt na kroužku u spínací skříňky a zdá se, že je závada odstraněna.

Otázky
Převodový olej je předepsaný Tutela Transmissiion Gearforce 75W80. Mám ho dodržet, nebo mohu dát Total Transmission 75W80?
Puvodní majitel dával motorový olej 5W40 neznámé značky. Mám dát předepsaný olej Selenia, nebo mohu dát Total 5W40. Vím, jak je dobré dávat oleje Total do PSA. Platí tohle i o Fiat-Selenia, Fiat-Tutela?
Mají všechna Punta tak tvrdý podvozek? 
Svítí tlumená světla tak málo?

Máte s Puntem někdo zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

převodový i motorový můžeš dát Total, Selenia je zbytečně drahá, Punta mají tvrdý podvozek origo, ale tento bude mít tvrdší i proto, že veškeré pryžové uložení (ramena--silentbloky,uložení pružin atd.) budou mít těch 17 let (asi), za tu dobu se guma změní v ocel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolega má to samé, jen červený. Naposledy jsem mu pomáhal u vyndání celého mechanizmu stěračů. Přestali mu stírat, rozpadl se jeden kloub. V práci jsme udělali nové futro, zajistili šroubem a poté to šlo zase zpátky. Práce pro dva, když nechceš sundávat kapotu. Ještě před časem jsme měnili tehdy origo výfuk. Řezal se pod autem. Dávali jsme od badisaka MTS zadní tlumič. Výměna žárovky v levém světle je očistec. Plete se tam myslím pojistková skříň. Jinak je s autem spokojený, je to malý, svižný a díly na to nestojí ranec. Nazval bych to italskou Felicií, která nerezne. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky kluci. Takže gumy vyměnit, a snad to bude měkčí. Oleje koupím Total. Stěrač vydělávat nebudu. Na Fiat foru jsem se dočetl, že stačí sundat krytku a očistit kontakty. Radime, prosim Tě, zeptej se kolegy, jak mu svítí potkávací světla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to číslo je datum, nee? :)

měli jsme v rodině dvě tato Punta, oba majitelé jsou velmi spokojeni, jeden už ho vyměnil za poslední model Puntíka, druhý ho dal dceři do Čech, jinak jako druhé auto v rodině k nezaplacení

to jedno se koupilo ojeté taky ve Znojmě, druhé byla funglovka

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je spotřeba :D.

Punto II ji počítá v kilometrech ujetých na jeden litr. Tak na mě svítí 18.6 km/l. V přepočtu je to 5.4 l/km.

Tak snad s ním budeme také spokojeni, jako v Tvojí rodině.

Opravil jsem stěrače. Při pomalém stírání poskakovaly. Uvnitř převodovky byla vazelína napatlaná na kontaktech. Vše jsem očistil, složil a stěrače fungují jak mají.

tmp-cam-1771474281.jpg

tmp-cam-1009668026.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se zeptal. Svítí to míň, hlavně při přechodu světlo/tma. Ono je to už dáno i malou parabolou. Ale nejdřív se podívej v jakém stavu jsou paraboly a hlavně projektorová čočka. Jestli není špinavá. Jeden jeho známý světla měnil, přestala mu naklápět. Světla bez mlhovek se dají sehnat kolem 2000,-. Máš posilovač řízení? Jestli jo, tak při poruše se nedej zvyklat k výměně za X tisíc. V Dobrušce je firma, která ho repasuje. Prý je důležité měnit po 30tis.km svíčky. Jinak prý hrozí vypalování cívek. Kdyby něco, ptej se, zjistím. :papa


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skvělé, díky moc. O víkendu světla prohlédnu, jak na tom jsou. Myslím, že na výměnu nejsou. Jsou pěkná čistá. Možná tam koupím žárovky 120%. S tím, kolik toho babi najezdí, by ji mohly vydržet dlouho, a svítit by to mělo více.

Svíčky určitě vyměním. Původní majitel je podle štítku měnil před 3000km, ale tomu se nedá věřit.

Posilovač to má, + City. Zatím jde bez problému. Díky za radu o firmě na repas. 

Prosim Tě, zeptej se ještě na motorový olej. Původní majitel tam dal 5W40, ale všude čtu, že se tam má dávat 10W40. Zeptej se, prosím, co tam dává. Já bych dal 10W40.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměnil jsem žárovky. Dal jsem tam Philips X-treme Vision 130%, tak jsem zvědav, jak to bude svítit. Měl jsem je zapnuté zatím jen v garáži, ale zdá se, že je to mnohem lepší. Horní hranice je osvícená až k samému okraji, což předtím nebylo. 

Vyměnil jsem svíčky, a také jsem vyměnil 3ks gumového uchycení výfuku. Samotný výfuk je ve skvělém stavu.

Měřil jsem hloubku zimních kol, na kterých bylo Punto koupeno, a vzadu je 9mm, vpředu pak 8.5mm, tak jsou asi na autě první sezonu. 

Kamarád Jirka měřil dobíjení, a alternátor dává 13.6V. Nevím, jestli je tato hodnota u Punta normální, nebo jestli je někde chyba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo, gumy jsou nové. Myslím, že výfuk je v jednom místě uprostřed napojovaný.

Kamarád má na baterii a dobíjení měřák, který ukáže jak na tom baterie je, a jak moc je nabitá. Baterie je ve stavu 100%, ale dobytá byla jen na 31%, což je divné. Dnes zajedu k elektrikáři, aby změřil odběr startéru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak s Puntem už jezdí babi. 

Žárovky  Philips X-treme Vision 130% pomohly. Světla svítí hodně dobře, takže v tomto směru jsem spokojen.

Vyměněny lanovody ruční brzdy,  brzda jde lehce a brzdí skvěle. Zadní brzdy předchozí majitel opravil, jsou tam nové pakny, prasátka i pružinky.

Mechanik tvrdí, že to naše Punto je tvrdé kvůli pneumatikám 185/60 R14. Že už se s tím setkal. Tak koupím plechové disky a pneu 165/70 R14 a stávající litá kola s pneu se prodají.

Imobilizér se od opravy už nepřihlásil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...