Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nákup ojetiny do 150 000


pezooot

Recommended Posts

dneska na nových HDi 8V taky není dvouhmota, takže mají i normální odpruženou lamelu , jinak ano--ty staré motory nebyly přecpané těma elektrochujovinama jako dnes, daly se ještě opravit v ,,domácích'' podmínkách (platí pro benz. i dýzl)

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k rozpoctu se bavime o autech cca rok 2003-2006. Je jasny ze z benzinu sem nemyslel ani thp ani turbo motor ale neco vy smyslu 1.6 16v 2.0 16v od PSA, 1.6, 2.0 FSi koncern, a pak 1.6 a 2.0 od forda. PResne o tehlech motorech sem mluvil pac to jsou obyc benziny bez zadnej turb a vyprcavatek. Jeden z tech motoru si myslim by byl pro dotazovatele nejlepsi. Ale stejne to vidim ze si poridi idealne octu v TDi jen pro nizkou spotrebu..... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V téhle cenové relaci a s kritériem "benzín bez turba" u PSA výběr z 1.6 80kw / 1.8 92kw / 2.0 100-103kw / 2.2 116-120kw / 3.0 155kw. Modelově 307 / 407 / 607. S Citroenama je to už horší, třeba C5 s benzínem je jak šafránu ... Ale pokud kritérium je malá spotřeba (a ostentativně přehlídneme potenciální trable s eko-kurvítkama a nafto-kurvítkama) vidím to na 1.6Hdi :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.6 benzinove koncili snad na 88kW.

No a dobre motory su aj 2.0HDi, napr.ten 80kW.

1.6HDi v 66kW verzii plni euro 4 a este nema FAP

Podla mna to su vsetko hluposti. Kupi karu, ktora sa bude pacit jeho zene, najlepsie priamo v bazare na uver s 25%RPSN... ako ten chlapik z clanku, ktory zdielal @StibTo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@StibTo nadsazka. Mám známeho pracuje v banke môže mať úver s úrokom nula nula prd. A urobil niečo podobne práve kvôli ženskej...

Mne najviac sedeli benzíny, ak sa bavíme o 4 valcoch v USA. Základný motor väčšinou 2.4 s výkonom +- 130 kW. Prípadne Hyundai i20 s 1.6 s 99kW. To u nás žiaľ nedavaju.

Ja som mal od PSA dvojliter benzín 97.4kW a ten bol tiež v pohode. Ale už to bude pekných pár rokov, čo sa nedáva do nových áut. Na benzín sú iné značky...

Prajem pekný zvyšok soboty

Upraveno uživatelem proreo
Autocorrect
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) díky za odpovědi :) 

Z vašich příspěvků jsem se posunul k tomuhle:

Okta.... 81 kw je sice fajn, ale srovnávat O1 s 307 je podle mě urážka pro peugeot... nadruhou stranu O2 už nemá 81 kw , starý dobrý rotační tdičko, takže výhoda koncernu se dost ztrácí.... a jel jsem jak v hdi tak v tom 74 kw tdi a víc mi sedělo to hdičko, tuším ,že to bylo to 80kw...a rozohdně je i kultivovanější... u hdi mám právě z strach z těch oprav a nákladů,.... nadruhou stranu, cena je tak nízká, že bych se možná nebál , koupit něco s hezkým stavím, nebouraný , levný... a být připravenej na výdaj ve formě tý opravy....

C5 je velká ... řekl bych o dost větší než ta 307.

1) Dá se v 307 sw spát ve dvou? nebo to lze jen v breaku... nemá prosím někdo fotku jak to vypadá, když se to tam sklopí? :) 

2) zatím se mi teda nejvíc pozdává: 66kw hdi, 1.6 benzín s lpg? parkujete s tím někdo v garáži? , a pak 1.6hdi 80kw , a 2.0 hdi (těžko říct, kterej.... ? co myslíte? ) a pak ta O2... ale tam nevím, který to tdi vzít :) 

Vezmu to asi odzadu....

proreo: nechápu, proč bych si kupoval auto na úvěr a už vůbec nechápu, proč s tím, co se bude líbit ženě (vezmu-li to do detailu....rozumí tomu víc než já...ale ten flame jsem nepochopil :) )
jinak díky za návrh těch motorů....
StibTo: díky :) , 

aggresor: ad motorizace ) FSI ? já přemýšlel kdyžtak už raději o 1.6 MPI... ? 

                ad výběr nafta/benzín .... no) jak jsem psal,... auto bude od pondělí do pátku stát v garáži (takže až tak mrznout nebude), sem tam výlet po praze do obchodu nebo do práce, pak přijde víkend a za ten ujede 300 km po dálnici (praha a zpět) plus něco málo po okrskách a malém městě a mimo to zas bude stát v garáži...) to je vážně takovej problém?  Ale pokud plánuješ prodat to svoje SWčko... za kolik? :D a můžeš mi teda vyfotit prosím , jak vypadá , když je vzadu složený (nebo vyhozený sedačky? aby se tam dalo přespat?)? :) a jak jsi psal, že má táta taky 307, je ten projev toho benzínu o tolik horší, jak psali třeba tady? http://www.tipcars.com/magazin-koupit-peugeot-307-s-naftovym-nebo-benzinovym-motorem-6032.html

barenst: "ted" ale benzín nevybírám... vzal bys tu starou atmosferickou 1.6 80kw, nebo raději 1.6 hdi (66 nebo 80kw) nebo jinej diesel....?  

oddie: pokud to auto bude jezdit levně, budu s ním jezdit víc. mám možnost si půjčit auto na dvou dalších místech, ale kupuju si ho, proto abych si ho už půjčovat nemusel, nicméně jezdit o 60 korun na 100 km dráž jen proto "abych to dobře jelo" se mi prostě nechce.... :) 

Tony Stark: a ta spotřeba? :) a cena při koupi? :)

 

 

3) Ještě otázka na závěr: 

který motor je teda u 307 ten spolehlivý,...a kolik si mám podle vás nechat na ty průxxx :bacha, který se s tím daným motorem můžou stát - ideálně - z vlastní zkušenosti

Upraveno uživatelem minimaxa
příště slušně!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O LPG by mohl vyprávět Ferry s 406. Myslím, že už má najeto půl mega -  však tu má i vlákno. 

U 307 nebudou podle mě chybou benzíny. 1.6 80 kW i 2.0 100 kW jsou stále atmosféry a oproti HDi by mohly mít méně nalítáno. 

Z celkového pohledu jde o výběr starého auta a podstatný je podle mě stav, nikoliv, co je pod kapotou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je fakt neuvěřitelné, kolik lidí je zblblých masírkou "hlavně co nejmenší spotřeba" a jak nedovednou docenit ty ostatní věci okolo. A už vůbec ne pochopit, že pro normálního člověka, co nedělá servis sám, nekupuje levnější auta na svépomocnou opravu, ale platí za pořízení i servis plnou pálku, zpravidla částka za amortizaci (=nákup) a servis perspektivní solidní ojetiny bude pravděpodobně vyšší nebo max. stejná jako spotřeba. Tudíž je zvláště při malých nájezdech najo 15tis km ročně velmi vhodné koukat se především na všechny ty ostatní věci, a teprve potom řešit spotřebu.

V kategorii 100-150tis Kč bude srovnatelný diesel - srovnatelný stavem i nájezdem - zhruba o 30tis dražší než benzín. Pokud není, je v tom někde nějaký háček - každého věc, jestli ten háček chce riskovat. Rozdíl ve spotřebě benzín - diesel bude někde na úrovni 0,50Kč/km - takže teprve za 4 roky jste s benzínem na stejné ceně provozu jako s dieselem. Za předpokladu, že se vám na něm nic nevysype. Při započítání prvotního servisu a toho, o kolik je na dieselu dražší to můžete mít klidně o další rok, a pokud se vám tam vysype něco oblíbených dieselových věcí, zvláště pokud to bude řešit některý z "odborných" servisů metodou pokus (výměna) - omyl, nevrátí se to klidně nikdy.

S plynem zhruba podobně, při nájezdu 15tis ročně návratnost dva roky výměnou za zas*ání auta (v kterém chcete spát - kam dáte třeba rezervu, budete jezdit bez ní?) a zákaz vjezdu do garáží. A nejistou podporu plynu v budoucnu - to, že plyn bude mít nižší spotřební daň věčně vám nikdo negarantuje. STojí to pořád za úvahu při 15tis km ročně?

Zvláště pokud někdo chce kupovat svoje první auto za 100-150 a občas v něm ve dvou přespat, bych velmi doporučoval nevymýšlet kokotiny a vzít něco umírněného nižší střední třídy s obyčejnou atmosférickou cca šestnáctkou kolem 80kW, na tenhle účel je to až až a na vyježdění se a nasbírání zkušeností taky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to pezoot: Poloz si otazku jak casto v tom aute chces spat? JInak prespat se da vsude. Ve 406sedan sme spali ve dvou a dalo se to tzn 307 sw/break uplne bez problemu. Dalsi vec z tveho najezdu zapomen na nejaky diesel nebo lpg. Naklady jsou daleko vetsi nez si myslis nehlede na to ze diesel potrebuje jezdit. Osobne pri tvem najezdu bych bral 1.6 16v benzin. Je tam sice absence 6ky na dalnici ale to neni takovej problem snad. Pokud chces benzin se 6kou pak Touran 2.0 fsi. Po 1.6 mpi sem ani nekoukal pac pro mej ucely je to dost slaby.

Pri tvem najezdu cca 15000 km rocne bych definitivne hledal benzin. Odpadne ti spousta starosti....

Az se vratim dom vyfotim ti kufr po slozeni, ja mam sw tzn muzu dat treti radu sedacek a mam zadni sedadla jednotlive vyjimatelny a je tam schod.Tata ma break a ma obyc sedacky takze tam nevim jestli po jejich slozeni nevznikne taky ten schod. Kazdopadne to se da vyresit matraci. Ja s tou benzinovou 1.6 nemam tolik najeto ale nerekl bych ze to je tak spatny kazdopadne urco se to chce projet abys vedel jestli se ti to libi ci ne. A nebo se optat zdejsich ci je to tak hrozny a nebo ne..... Ale za me to jede moc krasne.

DAlsi otazka byla na naklady, zalezi co koupis urco stak 15000 k na prvotni servis jako olej, filtry, klima, celkova prohlidka pripadne brzdy apod..... Pokud koupis auto s dolozenou historii jak tata kde ma faktury prakticky od kazdyho zasahu tak to ti ussetri nejakou kacku. On po koupi delal jen olej a cisteni klimy.....

Ja po koupi delal prakticky vse a po pul roce se mi vysralo turbo a spojka naklad neskutecnej....

Jinak jak psal oddie jestli je to tvoje prvni auto mas min najezd vyprdni se na jakkykoliv spekulovani ohledne dieslu. Dalsi vec na aute NIKDY neusetris takze zapomen ty priblbly hlasky. Pokud auto extra nepotrebujes a mas si ho moznost pujcit delej to dal a ty penize si setri naprd na bydleni to je daleko uzitecnejsi nez auto....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, agresssor napsal:

 

Jinak jak psal oddie jestli je to tvoje prvni auto mas min najezd vyprdni se na jakkykoliv spekulovani ohledne dieslu. Dalsi vec na aute NIKDY neusetris takze zapomen ty priblbly hlasky. Pokud auto extra nepotrebujes a mas si ho moznost pujcit delej to dal a ty penize si setri naprd na bydleni to je daleko uzitecnejsi nez auto....

 

pri rastucich cenach si radsej vezmi hypoteku, pretoze kym nasetris na byt v dnesnych cenach, uz moze byt dvakrat taky drahy :-)

 

před 12 hodinami, oddie napsal:

A už vůbec ne pochopit, že pro normálního člověka, co nedělá servis sám, nekupuje levnější auta na svépomocnou opravu, ale platí za pořízení i servis plnou pálku, zpravidla částka za amortizaci (=nákup) a servis perspektivní solidní ojetiny bude pravděpodobně vyšší nebo max. stejná jako spotřeba. Tudíž je zvláště při malých nájezdech najo 15tis km ročně velmi vhodné koukat se především na všechny ty ostatní věci, a teprve potom řešit spotřebu.

 

Ja som mal 3 Xantie, teraz mam tretiu, servis som si nerobil nikdy sam, ak neratas vymenu akumulatoru a raz som vymenil aj kabinovy filter. Len som chcel podotknut, ze ani lacne auto nemusi byt zle a nemusi byt nutne kupovane na svépomocnou opravu. Suhlasim, co @oddie napisal... Niekoho bavi vrtat sa v autach kazdy vikend. Ja zas chcem auto odniest do servisu raz za rok a na dalsi rok mat svaty pokoj :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, to by chtěl asi každý (odvézt auto 1x / rok - nebo i méně často - do servisu a mít svatý pokoj).  Ale takhle to nefunguje, že. Pokud s autem jezdíš, dříve či později se něco objeví a nebude se to ptát, zda už uplynul rok od poslední závady/prohlídky/pravidelné výměny třeba oleje atd ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to hodně složité, jestli nafta nebo benzín a určitě v tom nehraje roli "jen" roční nájezd. Já měl jako první auto 106ku 1.1 z roku 2003, na kterou jsem za 4 roky nemusel šáhnout, co se týče toho, že by se něco vy*ralo, nebo odešlo. Pak jsem měl Mitsubishi Lancer s VW naftou 2.0TDi 103kW s DPF a to stálo kvůli DPF za prd a hodně jsem na tom opravoval. Auto s DPF už fakt musí jezdit dálky, nebo to musí být motor, který s tím dobře spolupracuje.

Po Lanceru jsem si koupil Octavii 2 s motorem 2.0FSI 110kW. To je sice spolehlivej motor, ale vlivem stáří se mi tam rozpadla taková plastová komora olejového filtru a já neměl čas na to, abych si to udělal sám a auto jsem potřeboval, proto následoval servis, kde to celé stálo asi 6500,- i s prací, což taky není málo. Spotřeba se dala tak 7-7,5 litru. Navíc poměrně problematické rozvody, které vycházejí z 1.8T a výměna přijde na 12-15 tisíc - řemen + kladky + pumpa + řetěz + napínák řetězu a to se ještě musíš modlit, aby nebyly vyběhané ozubené kola na vačkách z řetězu :D Jinak se z té výměny můžeš taky pěkně po :D Navíc má 2.0FSI díky tomu řetězu a napínáku při větším nájezdu takový dieselový chod na volnoběh (je toho plný youtube). Takže mít benzín není taky někdy úplně bezstarostné a úsporné na servisu :D 

Za sebe ti doporučím O2 s naftě nekupovat. 2.0 103kw obecně není moc spolehlivý a 1.9 je poměrně slabý, má 5ti kvalt (4x4 má 6ti kvalt) a navíc od ledna 2007 už také nebyly tak spolehlivé (praskání ojničních šroubů). Navíc je problém vybrat pěkný kus v nějaké požadované výbavě, který není 6x bouraný, nebo vyhoněný služebák na kterém se vystřídalo 100 řidičů a podobné psí kusy :D

Pokud si myslíš, že ti bude nafta sedět více, tak bych volil Honda Accord Tourer 7g s 2.2 i-DTEC. Po faceliftu už měly i 6ti kvalt (nevím jestli za ty peníze seženeš), je to prostorné, dobře vybavené, dobré jízdní vlastnosti, po sklopení sedaček máš vzadu letiště :D a motory jsou spolehlivé, rozvod řetězem (spolehlivý - jen se kontroluje jeho natažení) a pokud nebude dotažená ze zahraničí, tak je i bez DPF. Pokud bude, tak to musíš zjistit, některé je taktéž nemají. Navíc je to auto, které u nás skoro vůbec není zastoupeno mezi služebními flotilami vozů, takže větší šance koupit pěknější kousek :) Akorát dáš více za pojistku kvůli objemu 2.2 litru :) Kastle se od 7g zinkovali, takže koroze taktéž není problém :) Mají i hoodně spolehlivé benzíny 2.4 a 2.0, ale tam bude spotřeba o nějaké 2-4 litry vyšší :) A na to, jak lidi říkají, že na japonce jsou drahé díly, tak ano jsou malinko dražšíí, ale jejich výhodou je, že je "nepotřebuješ" :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná by ses divil, ale u 6Q by nemusely klesnout ani otáčky, tím pádem ani spotřeba :myslim, zpravidla jsou ty převodovky poskládány tak, že na 6ku klesnou otáčky o 100-200 a jen více řadíš (v porovnání se stejným motorem), tím nechci říct, že 6Q je zbytečný--u některých aut můžeš jezdit po městě na 4ku a nee na 3ku (při 50km/h)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak ... Já s 2.2 točím na šestku při 80kmh přesně 2.000, při 160kmh přesně 4.000 .. Takže při 130 to bude 3.250 otáček pokud je to lineární :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...