Vena garážmistr Odesláno 22. únor 2017 Sdílet Odesláno 22. únor 2017 Měl jsem Berlingo s RHY s boschem. Když jsem ho kupoval mělo cca 150 při prodeji o 150 víc myslím si že bylo stočené tak o 100-150 takže reálně mohlo mít okolo toho půl míče kdyby se mi chtělo tak bych vyjmenoval vše co se dělalo ale ve zkratce. Na začátku komplet brzdy po cca roce rozvody a pak v průběhu doby jednou obložit brzdy tuším že tlumiče všechny a přední péra + horní uložení, čerpadlo v nádrži repase vstřiků. jinak vcelku jen spotřebák tj. filtry a řemen příslušenství a baterka. Myslím si že prachy které jsem do něj nacpal za tu dobu byli odpovídající. Kámoš měl xantii se stejným motorem od novoty a když ji rušil tak měla cca 650 tis a obrečel to rušil ji po nezaviněné nehodě kdy mu jeho dvorní mechanik řekl že by to dokázal dát dohromady ale že zkrátka to auto už má svoje a že už to nebude to co bývalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
proreo Odesláno 22. únor 2017 Sdílet Odesláno 22. únor 2017 Hodne dobrych xantii skoncilo pri nezavinenych nehodach Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 22. únor 2017 Sdílet Odesláno 22. únor 2017 Schválně koukám, co jsem dělal za servis na 806, aktuálně má cca 230tis. Rozvody - to je asi jasné. Volnoběžka altíku a řemenice na klice - to je taková klasika, ještě se u toho většinou mění i tlumič kmitů (tzv. trojkombinace ). Čerpadlo v nádrži - taky klasika. Váha vzduchu - na tu hodně lidí kašle, ono to jezdí i tak... Jinak se kolem motoru nic nedělalo, ještě by to asi sneslo žhavky, ale vzhledem k tomu, že to má webasto a nebydlím na horách, nejsou třeba. Ty rozvody, trojkombinaci a čerpadlo v nádrži považuju za jakýsi základ, který velmi pravděpodobně bude třeba udělat a s kterým je dobré počítat předem. V dílech to je zhruba a odhadem nějakých 8-10tis, práce jak je kdo zdatný, já to dělám sám. Vedle toho jsem dělal v průběhu 5 let/100tis km: postupně komplet výfuk, přední ramena, komplet tlumiče, přední brzdy, zadní pružiny. Tady už se to samozřejmě liší dle typu, 306 to bude mít asi jinak než 406 nebo 806, ale i tak bych na to počítal aspoň 15. No a vedle toho to samozřejmě sežere min. dvě sady gum, velmi pravděpodobně aspoň jednu baterku, to je u nejlevnějších rozměrů gum taky aspoň 10, u mého rozměru to bylo za 20. Takže za 100tis km s autem, které bylo koupeno jako velmi málo jeté a v hodně pěkném stavu, to znamenalo v nutném servisu a spotřebáku nějakých skoro 50tis Kč, aby to stále bylo pěkné auto v dobrém stavu. Takže záměr za 30 koupit polorozpadlý vrak a během 5 let do něj dát jen 30 znamená v lepším případě jezdit celou dobu v polorozpadlém vraku. Pokud někdo chce mít v pořádku ty rozvody, podvozek, brzdy a obutí - což bych tak nějak asi naivně předpokládal, že by mělo být naprosté minimum - měl by si těch cca 30 přihodit na prvotní servis... Mmch. předchozí 406 vyšla zhruba podobně. Jasně, taky slýchám, jak to "není potřeba", slyšel jsem už dokonce, jak ty původní tlumiče v 300tis km "jsou eště furt v pohodě", a podobné. Akorát je pak naprosto šílený rozdíl, kdy si do takového "v pohodě" auta přesednu z toho mého... Nechápu, že to lidem nevadí, jezdit v krámech s vymláceným podvozkem, co nesedí, nedrží směr, navíc to musí i víc žrát gumy, které pak sbírají někde po smetištích, aby "ušetřili", atd. A je dost tristní, že tak často vypadají i podstatně mladší auta než je to moje. A to podotýkám nejsem žádný fanda, to auto je pro mě užitková věc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 22. únor 2017 Sdílet Odesláno 22. únor 2017 dobře napsáno oddie, musím souhlasit, měl jsem podobné náklady u 406 80kw, taky jsem si dělal všechno sám (ještě mě to bavilo), a taky beru auto jako užitkovou věc, takže žádné rozmazlování, ale když jsem třeba z práce něhoho vezl, byl zpravidla překvapený, jak je motor tichý, žádné klepání od podvozku, různé pazvuky atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
proreo Odesláno 22. únor 2017 Sdílet Odesláno 22. únor 2017 před 28 minutami, ozzy56 napsal: dobře napsáno oddie, musím souhlasit, měl jsem podobné náklady u 406 80kw, taky jsem si dělal všechno sám (ještě mě to bavilo), a taky beru auto jako užitkovou věc, takže žádné rozmazlování, ale když jsem třeba z práce něhoho vezl, byl zpravidla překvapený, jak je motor tichý, žádné klepání od podvozku, různé pazvuky atd. To je snad samozrejmost? Na to clovek nemusi byt fanda... Na druhej strane tu su ceny ojazdenych aut hrozne nizko a je plno vykukov, ktori sa snazia zrazit cenu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 22. únor 2017 Sdílet Odesláno 22. únor 2017 (upraveno) Souhlas s oddiem. Já jsem to již počítal, co mě auto stálo a mám kliku na dobrý kus, kde se mění fakt jen spotřebáky. Na motoru se krom DRV ventilu skoro nic nedělalo. Od většího servisu v 283 a v 300 tkm je už docela dlouho, v horizontu dvou let očekávám zvýšené výdaje (určitě přední brzdy, rozvody a asi i tlumiče). Doufám, že do motoru nic, ač v záloze mám i motorové díly. Provozní historie vozu: 02/2009 - 233 000 km - koupě, STK, výměna řemenice na klice + řemen 05/2010 - 240 000 km - oleje, filtry, zadní desky, zavaření výfuku 07/2010 - 244 000 km - zadní lanovody, silentbloky ramen, pravý čep řízení, 08/2011 - 260 000 km - olej, filtry, přední kotouče, levý čep řízení 11/2011 - 265 000 km - nová baterie 03/2012 - 270 000 km - zavaření výfuku 05/2012 - 275 000 km - pouzdra stabilizátoru 07/2012 - 280 000 km - olej, filtry 10/2012 - 283 000 km - rozvody, spojka, přední tlumiče, tyčky stabilizátoru, ložisko poloosy, 2 kladky na příslušenství, 01/2013 - 289 000 km - nové těsnění na sání u turba, nový naftový filtr 02/2013 - 290 000 km - STK 04/2013 - 293 000 km - nové přední destičky TRW 05/2013 - 297 000 km - chiped by straki007 na 80 kW/110 koní a 272 Nm. 06/2013 - 297 000 km - nový naftový a vzduchový filtr. 07/2013 - 299 000 km - nový DRV ventil 07/2013 - 300 000 km - olej, filtr, přední pružiny, silentbloky ramen, gufera převodovky, ložisko poloosy, olej v převodovce, výfuk 09/2013 - 304 000 km - výměna řízení + manžeta poloosy 05/2014 - 318 000 km - čepy řízení 06/2014 - 320 000 km - olej, filtry 10/2014 - 335 000 km - nové zadní kotouče a destičky 12/2014 - 340 000 km - olej, filtry 01/2015 - 342 000 km - pravý čep na rameni 01/2015 - 343 000 km - pouzdra stabilizátoru, čelní okno 02/2015 - 345 000 km - STK 08/2015 - 360 000 km - olej, filtry 08/2015 - 362 000 km - zavaření výfuku (u katu) 11/2015 - 367 000 km - nové žhavicí svíčky 02/2016 - 375 000 km - levá poloosa 03/2016 - 377 000 km - čidlo hladiny chladicí kapaliny 05/2016 - 379 000 km - táhlo spojkového lanka 05/2016 - 380 000 km - olej, filtry, čidlo teploty chladicí kapaliny 06/2016 - 382 000 km - čepy řízení, levý čep ramene, zadní tlumiče 08/2016 - 384 000 km - lanovody ruční brzdy 08/2016 - 385 000 km - nová baterie 02/2017 - 400 000 km - STK, olej, filtry Upraveno 22. únor 2017 uživatelem MilanF1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dýdý Odesláno 22. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 22. únor 2017 oddie Tak tedy nevím ale na partneru mě rozvody,podvozek,obutí a komplet brzdy určitě 30 nestály.Je tedy fakt že něco jsem dělal sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 22. únor 2017 Sdílet Odesláno 22. únor 2017 Jasně, můžeme se dohadovat o tom, že RHY nemá volnoběžku altíku, takže se za ní ušetří litr, čerpadlo v nádrži se vysypat nemusí, nebo jde sebrat na smetišti nebo do něj dobastlit jenom vnitřek, ale to jaksi není ta pointa, že... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 22. únor 2017 Sdílet Odesláno 22. únor 2017 před 19 hodinami, Honza z Nera napsal: . . . no mám takový pocit, že heslo "odpovídající servis" v našich podmínkách znamená, že vše a ještě něco navíc si ohlídáš sám Honzo, odpovídající servis je ten, o němž jsem tu nedávno psal--např. tady se vymění sada gumiček na starém brzdiči, zatímco třeba belgičan si nechá vyměnit celý brzdič, je celkem jasné, že nový brzdič vydrží déle, než výměna gumek na starém, vyklochtaném brzdiči, o bezpečnosti nemluvě..., taky víme, v čem to je--rozdílnost platů samozřejmě, proto jsou auta směrem na západ od našich hranic v relativně výborném stavu PS--beru v potaz auta střední třídy, prostě normální lidi, co chodí do práce, ale nechci vypadat, že si stěžuju--dnešní situace je nesrovnatelná se stavem před 20. a více lety, pamatuju dobu, kdy jsem si nechával dělat odlitky pístů, což mladí neví co to je, dnes se mění celé motory... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza z Nera Odesláno 22. únor 2017 Sdílet Odesláno 22. únor 2017 Jasný, to docela chápu. Já jsem tou poznámkou chtěl spíš říct, že kolikrát ani servis zákazníkovi tu alternativu nenabídne - tedy očekává, že zákazník bude chtít šetřit a rovnou nabízí tu finančně nejjednodušší možnost. Jsem technická lama, a stalo se mi párkrát, že jsem v domnění dobře provedeného servisu zvolil jen tu jednodušší možnost opravy i když bych klidně zaplatil víc. Ale prostě jsem o tom nevěděl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
groollIT Odesláno 1. červen 2017 Sdílet Odesláno 1. červen 2017 (upraveno) V 22. 2. 2017 at 18:22, oddie napsal: Jasně, můžeme se dohadovat o tom, že RHY nemá volnoběžku altíku, takže se za ní ušetří litr, čerpadlo v nádrži se vysypat nemusí, nebo jde sebrat na smetišti nebo do něj dobastlit jenom vnitřek, ale to jaksi není ta pointa, že... Moje RHY volnoběžku má... a taky má siemense bez podávacího čerpadylka Upraveno 1. červen 2017 uživatelem groollIT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
proreo Odesláno 1. červen 2017 Sdílet Odesláno 1. červen 2017 Moje byvale RHZ ju zas nemalo :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vvitty Odesláno 1. červen 2017 Sdílet Odesláno 1. červen 2017 V 2/22/2017 at 16:20, Dýdý napsal: Tak tedy nevím ale na partneru mě rozvody,podvozek,obutí a komplet brzdy určitě 30 nestály.Je tedy fakt že něco jsem dělal sám. Na pixle 2.0 HDI jen prvotni servis po koupi 25000 - rozvody, brzdy, kriticke dily. Plus 12 za novy gumy. A v prvnim roce dalsich 25000 do odstraneni toho co se pri prvnim servisu neprojevilo a/nebo bylo vyhodnoceno jako dily ktere prijdou vymenit dodatecne. Ted snad bude chvili klid... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 1. červen 2017 Sdílet Odesláno 1. červen 2017 Já si říkám, že seknu dopředu nové pružiny, když jsem je před časem dal vzadu, a s nimi tam rovnou dám i nové tlumiče a to horní uložení, co se mi už 5 let válí v regále A sjednotím to tak komplet všechno na Kayabu - tlumiče, pružiny i ložiska. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dýdý Odesláno 3. červen 2017 Autor Sdílet Odesláno 3. červen 2017 V 1. 6. 2017 at 17:29, Vvitty napsal: Na pixle 2.0 HDI jen prvotni servis po koupi 25000 - rozvody, brzdy, kriticke dily. Plus 12 za novy gumy. A v prvnim roce dalsich 25000 do odstraneni toho co se pri prvnim servisu neprojevilo a/nebo bylo vyhodnoceno jako dily ktere prijdou vymenit dodatecne. Ted snad bude chvili klid... A to auto má i pozlacený kličky?Servis plus nákupní cena.To je potom vůz se zvláštním citovým vztahem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 3. červen 2017 Sdílet Odesláno 3. červen 2017 Ty bláho, za rok 50 000 Kč za servis? Já za 7 let (180 tkm) jsem servisně dal do auta s RHY 70 000 Kč. Asi jsem měl velké štěstí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest minimaxa Odesláno 3. červen 2017 Sdílet Odesláno 3. červen 2017 Za rok 50? Za sedm let 70? To bych to raději hodil ze skály a chodil pěšky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 4. červen 2017 Sdílet Odesláno 4. červen 2017 Za rok 50 a za 7 let 70, to už je skoro jak moje kolo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirka307 Odesláno 4. červen 2017 Sdílet Odesláno 4. červen 2017 (upraveno) Investice na mém motoru rhy koupeno pri 170000 najeto s ním za 7let 150000 bylo těsnění pod hlavou a balónek 7400kč rozvody nepočítám jsem naprosto spokojen a to má najeto něco málo přes 500000km poctivých Upraveno 4. červen 2017 uživatelem jirka307 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 4. červen 2017 Sdílet Odesláno 4. červen 2017 Rozvody nepočítám, tlumiče nepočítám, brzdy nepočítám, gumy nepočítám, jééé, ono mě to auto skoro nic nestálo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.