ozzy56 Odesláno 18. únor 2017 Sdílet Odesláno 18. únor 2017 pro mé potřeby by z 85% stačil, na zbytek bych si auto půjčil, ale cena asi lidová nebude https://www.novinky.cz/auto/429676-peugeot-nabidne-elektrickou-verzi-partneru-tepee.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 18. únor 2017 Sdílet Odesláno 18. únor 2017 Hm, to bude tak za mega... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
parizov Odesláno 18. únor 2017 Sdílet Odesláno 18. únor 2017 Jen bych moc nevěřil tomu dojezdu, hlavně s nákladem, na který by to mělo být hlavně stavěné. A delší záruka na baterie než má hnací ústrojí taky nezní zrovna přesvědčivě... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 18. únor 2017 Sdílet Odesláno 18. únor 2017 Tak na hybrid.cz v diskuzi zmiňují cenu 800tis. Baterka 22,5kWh do auta téhle velikosti, to těch "až" 170km znamená prázdný šedesátkou po rovině s větrem v zádech - schválně sem někdo hoďte, kolik vám žere Teepee v benzínu nebo naftě, z toho to jde zhruba přepočítat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 18. únor 2017 Sdílet Odesláno 18. únor 2017 (upraveno) Cena v SK, od 32000€ tuším. Náš partner, spotreba 4,8 L/100km, jazdí mama, takže celkom dobrá spotreba si myslím. 1,6 blueHDi., 73 kw. Na plnú nádrž, cca 850 km to vychádza. Za týždeň najazdia tak do 400 km. Berlingo už má elektrickú verziu asi 2 rok. Upraveno 18. únor 2017 uživatelem mmartinkovic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 18. únor 2017 Sdílet Odesláno 18. únor 2017 Počítal jsem to velmi zhruba z hlavy při cestě metrem, pro ustálenou rychlost 100km/h, aby se to snadno spočítalo a potlouklo, a vyšlo mi přibližně 16kWh (nafta 42,5MJ/kg, hustota cca 0,8kg/litr, takže spotřeba přibližně 4kg/100km, účinnost motoru cca třetinová, takže zhruba nějakých 60MJ využitých pro mech. energii). Vzhledem k tomu, že baterku nelze vybíjet úplně do mrtě a že tam účinnost taky není 100%, znamená to při normální jízdě okolo devadesátky, stovky s lehkou nohou nabíjení tak po 100 - 120km, na dálnici při 130 hrubě pod 100. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 18. únor 2017 Sdílet Odesláno 18. únor 2017 No on bude asi prioritně opravdu čistě do města kde se možný dojezd trochu vylepší při brždění rekuperací ale to také nejsou žádné převratné hodnoty o které se dá dojezd. vylepšit. Ale asi když by to mělo dojezd v plném provozu bez ohledu na kapacitu AKU přes 250 km tak by o tom asi dokázalo uvažovat spousty lidí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 18. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 18. únor 2017 za tu cenu je to pro řadového občana neprodejné, ale různé EKO firmy s možností různých grantů a podpor by do toho asi šly, jinak si na spotřebu vůbec nestěžuju, ale aby se mi těch cca 800 tisíc vrátilo, musel bych si ho koupit v 18 letech a jezdit až do důchodu jedním křápem (Berlingo 1.6 HDi 84kw) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 18. únor 2017 Sdílet Odesláno 18. únor 2017 Pri životnosti batérie takych 10 rokov by si sa do dôchodku návratnosti určite nedožil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 19. únor 2017 Sdílet Odesláno 19. únor 2017 (upraveno) - prodejní cena je dotovaná, takže se peníze musí někomu vzít, např. z rozpočtu na opravu silnic (?) - nabíjecí stanice i elektřina bude dotovaná, takže se peníze musí někomu vzít, např. zdražením elektriky všem obyvatelům - v současnosti je spotřební daň a DPH z benzínu asi 70 mld. Kč ročně, jak asi stát zareaguje na výpadek tohoto příjmu? - když se v autě bude topit/klimovat, tak se dojezd sníží, takže nás reálně čeká návrat k ježdění v kožichu, případně zpocení, abychom vůbec dojeli do cíle - mám osobní zkušenosti, v Johannesburgu mě na letiště doprovázek chlapík v elektrovozidle (já měl normálního Golfa, kterého jsem tam vrátil do půjčovny). On z auta vystoupil totálně zpocený a první hledal po letišti dobíjeci stanici... Upraveno 19. únor 2017 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza z Nera Odesláno 19. únor 2017 Sdílet Odesláno 19. únor 2017 (upraveno) Já osobně beru jako velký komfort to, že vezmu plnou a určitě jezdím 14dní ( v létě klidně i měsíc, protože na jízdu do práce používám kolo ) na jednu nádrž. Nemusím přemýšlet kde dobiju - natankuju . . . Upraveno 19. únor 2017 uživatelem Honza z Nera Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 19. únor 2017 Sdílet Odesláno 19. únor 2017 Kde se na to dají vzít peníze celkem hezky ukazují třeba v Norsku - zdaněním aut se spalovacím motorem. A to do té míry, že pak stojí v podstatě stejně jako ty elektro. Takže když Fabie HTP bude stát 700tis a tohle 800, už to rozhodování bude taky tak trochu jiné, že... zvláště když se pak daní ještě provoz. A že tohle u nás neprojde? Skokově by to neprošlo nikde, ale plíživě, stylem pomalého vaření žáby, už prošly mnohem větší zvěrstva, aniž by to lidem bylo divné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 19. únor 2017 Sdílet Odesláno 19. únor 2017 Kto by dal za fabiu 700 tis. by bol úplný magor. Keby boli príjmy ľudí okolo 2000€ mesacne dá sa o tom uvažovať, v mestách a na blizkych trasách by to bolo ideálne, ale mini milove kroky to určite nebudú. Dnes v mestách nemas kde zaparkovať, a keby sa z každého parkoviska len 2 miesta vyčlenili na elektro nabíjačky, ako v Amsterdam, bola by to pohroma. Prípadne by to bolo ako vo vietname a z okien na parkovisko by viedli pavučiny predlzovaciek. ,:-))))(( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.