Brizan Odesláno 7. únor 2017 Sdílet Odesláno 7. únor 2017 Neřešil jste náhodou někdo podobný problém jaký mám já? Stále se mi samovolně vybíjí baterie. Ve čtvrtek jsem dal novou baterii a až do soboty vše bez problémů. V pondělí ráno přijdu k autu a baterka byly total vybytá, při odemknutí se mi ani nenarovnali zrcátka. Samozřejmě při startování jen zacvakali relátka, ale startér se ani nepohnul. Nastartoval jsem tedy přes kabely a ujel za cca hodinu asi 40km. Pak Jsem zkusil nastartovat a chytlo to krásně a i to dost rychle točilo, což znamená že mi to dobíjí a baterka se stačila trochu oživit a nabít. Pravděpodobně mi tedy baterku při stání něco stále vybíjí. Vše jsem samozřejmě zkontroloval a nikde není nic zapnutého... Vím že bez dia a dílenské kontroly to nevyřeším, ale spíš by mě zajímalo jestli někdo neměl podobný problém a mohl mě nasměrovat na co se mám zaměřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 7. únor 2017 Sdílet Odesláno 7. únor 2017 Ampérmetr a postupně vytahovat pojistky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brizan Odesláno 7. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 7. únor 2017 OK díky budu to zkoušet. Jak je to tomto případě s BSI? Když odpojím baterku a připojím přes ampermetr tak se BSI neprobere? A po jak dlouhé době se BSI odpojuje abych počkal do té doby s odpojením baterie? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
baffy Odesláno 7. únor 2017 Sdílet Odesláno 7. únor 2017 (upraveno) Ideálny je na kliešťový ampérmeter. Odpojíš ,pripojíš ,tak je jasné ,že sa preberie ,čo sa týka uspania myslím že viac ako 3 minuty to netrvá. Niečo napríklad takéto ,kde si môžeš odsledovať ako bude BSI prechádzať do sleep modu ,alebo ako sa tomu hovorí. Upraveno 7. únor 2017 uživatelem baffy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brizan Odesláno 7. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 7. únor 2017 Klešťový ampérmetr bohužel nemám. Mám jen obyčejný digitální multimetr. Předpokládám správně, že ho připojím mezi + pol baterie a + svorku od auta. Pak budu sledovat ampéry které auto odebírá a přitom postupně zkoušet vyndávat pojistky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichVa Odesláno 7. únor 2017 Sdílet Odesláno 7. únor 2017 (upraveno) Ano přesně tak. Jen nesmíš zkusit nastartovat - asi by to obyčejný ampérmetr nepřežil Upraveno 8. únor 2017 uživatelem RichVa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brizan Odesláno 7. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 7. únor 2017 OK díky za info. O víkendu se na to podívám a do té doby vždy na noc odpojím baterku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 8. únor 2017 Sdílet Odesláno 8. únor 2017 (upraveno) Zkus měřit "podél" kabelu. Voltmetr přepnout na milivolty (ideálně takový, který sám přepíná rozsahy), jeden pól voltmetru na plus baterky pomocí dlouhého kablíku, sedni do auta, zavři, nechej vše usnout a pak měř napětí na pojistkách. Někde naměříš 12V (pojistka je bez napětí), někte čistou 0,000 V (pojistka má 12 V ale nic neteče), no a někde nějaké milivolty - a tam to teče. Některé pojistky jsou pod kapotou, ty taky změř. PS: tento způsob málokdo používá, ale je krásně jednoduchý. Proud na kabelu vytvoří úbytek, např 0,2 mV, přitom tento úbytek je naprosto stálý, a nemůže vzniknout jink, než průtokem proudu. Jiné řešení: co je na autě neoriginální? Případně, odkdy to dělá, nebyl tam nějaký zásah, oprava? Pro jistotu zkus, jak jsem psal jinde: Všeobecný postup hledání všeobecně při závadě baterky, altíku, startéru, je: 1. zkontrolovat nabíjení, tedy při nastartovaném autě a zapnutých světlech, na volnoběh, musí být na baterce 14,5 V – jinak je vadný altík 2. změřit odběr auta po usnutí, tedy zavřené dveře, vše vypnuto, otevřená kapota, počkat asi 5 minut, pak musí být odběr z baterky do 20 mA, jinak tam něco žere 3. půjčit si jinou baterku, a den nebo dva jezdit 4. pokud i přesto špatně startuje, je vada ve startéru (samotný startér se těžko měří při startu, tečou tam stovky ampérů, ale nevíš, jestli je to slabší baterkou, nebo špatným startérem který žere moc (zadrhává) anebo málo (nedoléhají uhlíky)) Konec citátu. Uvedený postup je optimalizován z hlediska ztráty času a zmarněných nákladů na jinou baterku, altík, startér. Důležité: udělej kroky tak jak jsou napsané, není to moc práce, ale je přeci blbost opravovat startér, když je vadný altík. Upraveno 8. únor 2017 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brizan Odesláno 8. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 8. únor 2017 Díky za detailní vysvětlení a navržení řešení. Budu postupovat přesně tak jak píšeš a pak sem napíšu postřehy z měření. Co se týká neoriginálního příslušenství tak tam mám dodělávaný dvd přehrávač napojený na obrazovku RT3 a couvací kameru taky napojenou na RT3. Jinak je vše origo a původní. Teď jsem nechával měnit na předku spodní i horní čepy a jedno čidlo ABS, tady problém asi nebude... O alternátoru či startéru bych asi taky pochyboval. Když auto nechám stát krátkodobě tak bez problémů nastartuju, ale přes noc (a déle) je baterka mrtvá. Když nastartuju přes kabely a ujedu nějakou delší vzdálenost tak se baterka dobije a zase to pěkně startuje a točí to rychle. Z toho usuzuju že i dobíjení i startér jsou v pořádku, protože dle pozorování dochází k vybíjení baterie jen když je auto v klidu. Teď pro jistotu na noc odpojuju baterku a tím pádem ráno úplně bez problémů nastartuju. Baterka je nová a kupoval jsem minulý týden EXIDE Premium 77Ah a jestli jsem se správně dočetl, tak baterky Exide jsou velmi kvalitní. Samozřejmě může být vadný kus, ale stejně mi to dělalo u předchozí baterky Varta blue dynamic která byla asi 4 roky stará a tak jsem předpokládal, že je v háji... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 8. únor 2017 Sdílet Odesláno 8. únor 2017 Ahoj, od kdy máš tento problém? Kdy jsi tam dodělával neoriginální příslušenství? Jak je ten DVD přehrávač napájen? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dábel 407 Odesláno 8. únor 2017 Sdílet Odesláno 8. únor 2017 Ahoj měl jsem podobný problém a dělala mi to RT 3 skus ji úplně odpojit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brizan Odesláno 8. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 8. únor 2017 Před hodinou, HonzaZ napsal: Ahoj, od kdy máš tento problém? Kdy jsi tam dodělával neoriginální příslušenství? Jak je ten DVD přehrávač napájen? Ahoj Honzo, mám to tam už spousty let, dělal jsem to asi před pěti lety a celou dobu to bylo v pohodě. Každopádně jsem dvd teď odpojil a uvidím ráno jak na tom baterka bude. DVD mám napojené na zesilovač JBL jak permanentní 12V tak i spínané. Ještě jsem si uvědomil, že jsem měl v diagnostické zásuvce OBD bluetooth diagnostiku přes mobil a nevím jestli to nedělala ona. Teď to je obojí odpojené a uvidíme ráno. Proměřoval jsem baterku jak psal P607Olda a při nastartovaném motoru mi to ukazuje 14,1V. Odpojení RT3 taky zítra večer vyzkouším pakliže nebude po dnešním ránu nějaká změna. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 8. únor 2017 Sdílet Odesláno 8. únor 2017 Ahoj Petře, ta BT diagnostika by mohla mít nějaký odběr, ale asi ne takový, aby do rána vybouchala baterku. Možná by stálo za to vyndat pojistku od napájení toho zesilovače JBL. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 8. únor 2017 Sdílet Odesláno 8. únor 2017 Na tu BT ELM diagnostiku pozor. Jednou jsem ji zapoměl v autě v konektoru co vlastně umí zobrazit na mobilu... a za cca 6 hod. alarm. Auto se taktak dálkou otevřelo. Předpokládám, že to nevytřískala přímo ta diagnostika, ale asi to udělalo nějaký bordel na sběrnici a v uspání auta... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brizan Odesláno 8. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 8. únor 2017 Mohlo by to být obojí, jak to OBD tak i DVD, ale divné je že obojí mám už pěkně dlouho a i tu diagnostiku jsem měl v zásuvce více méně stále a nikdy nebyl problém, stejně tak DVD bylo také stále zapojené. Samozřejmě se to taky mohlo podělat a vycucávat baterku... No jako první se zaměřím při proměřování na tyto dvě možnosti. Každopádně díky za postřehy a nápady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brizan Odesláno 9. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 9. únor 2017 Tak se zdá že problém je prakticky vyřešen. Dnes ráno jsem bez problémů nastartoval. Jak jsem psal, odpojil jsem to DVD a samozřejmě vyndal diagnostiku ze zásuvky. Teď už jen musím přijít na to jestli diag nebo DVD baterku vybouchalo a zahodit to. Nicméně proměření jak psal P607Olda stejně o víkendu provedu ať mám klid, že je vše v pořádku. Díky všem za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wing Odesláno 13. únor 2017 Sdílet Odesláno 13. únor 2017 Mě to začalo dělat někdy na podzim. Do té doby jsem s tím jezdil každý den a teď už s tím jezdím jen občas o víkendu. Stačí cca 3 dny stání a už ani neodemknu DO - totálně vytřískaný, že ani nerozsvítí displej v palubce.. První jsem vyměnil baterku za novou (origo) a cca týden v poho a pak to samé. Startér je ok, nabíjí také normálně - zkoušel jsem různě měřit a bohužel nic se neukázalo, prostě to neukazovalo v klidu žádný odběr. Kabelama jsem startoval už asi 10x a radši už odpojuji baterku (pak je to ok). Jednou jsem odpojit zapomněl a cca po týdnu stání naskočilo bez problémů, tak jsem to nechal a za 3 dny opět uplně vytřískaný. Neorigo tam dodělávaný nic není, na pátem okně mi nejde spínač na otevírání (jen DO), ale ten nešel nikdy (auto mám cca 6 let) - občas v létě, když jsou vedra, tak nejde DO odemknout auto - musím u toho zmáčknout otevírání kufru a pak se otevře - tak že by tohle mohlo mít spojitost..kdo ví.. Až dostanu opět náladu a chuť, tak chci zajet za elektrikářem, aby proměřil (třeba bude šikovnější než já a mý známí).. Vzhledem k času, který jsem s tím už strávil a řešení jsem nenašel, tak je bohužel jednodušší odpojovat baterku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brizan Odesláno 13. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 13. únor 2017 Hmm tak to je mrzuté, doufám že mě nic takového nepotká. Přes víkend jsem se k proměřování bohužel nedostal, ale asi to byl fakt ten DVD přehrávač, protože dnes ráno auto chytlo na první otočení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 13. únor 2017 Sdílet Odesláno 13. únor 2017 A tu diagnostiku jsi měl zapojenou v OBD? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brizan Odesláno 21. únor 2017 Autor Sdílet Odesláno 21. únor 2017 Ahoj Honzo, byl jsem na horách a tak jsem nemohl psát. Předtím jsem tam tu diagnostiku zapojenou neměl, teď jsem jí tam dal a už třetí ranní start byl bez problémů. Navíc auto více jak týden stálo a stejně jsem hned nastartoval. Tím pádem je jasné, že to byla vina toho DVD a problém je vyřešen i bez zdlouhavého proměřování a laborování nad tím co je kde za problém Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.