Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vyhřívání naftového filtru - kdy a jak funguje.


Wensdy

Recommended Posts

Ahoj.

Protože mám opakujícíse problém nastartovat mojí 807HDi v těchto dnešních mrazech tak se pokouším zjistit kde je problém a co si mohu sám vyzkoušet a změřit.

Mohl by mi prosím někdo poradi a vysvětlit za jakých okolností a kdy se zapíná vyhřívání naftového filtru? Má to nějakou pojistku, případně kde?

Předem moc děkuji za rady a popostrčení. Jsem už trochu zoufalej :-(

 

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam vyhrev rieseny obtokom cez komoru termostatu a ten funguje az ked je motor trochu ohriaty takze tiez sa priklanam k tomu ze toto ti pri starte problem nerobi 

problem by to robilo za jazdy v mrazoch  auto by cukalo ,a mozno aj chciplo

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem kdysi před lety četl, když byly taky takový mrazy a blblo mi to, že právě může být zparafinovaná nafta ve filtru a to vahřívání pomáhá a že kvůli tomu tam právě je. Proto se zde ptám. 

To je prostě taková naprd závada že když je holomráz tak to nestartuje a když už se oteplí a dojedu do servisu tak nic nenajdou. Proto se chytám všeho. Nemá někdo jiný nápad?

 

Ještě tedy jestli jsem jarokare pochopil tak když otočím klíček do rozsvícených kontrolek tak bych měl vždy něco na vytaženém konektoru z víka filtru naměřit (12V)? 

Upraveno uživatelem Wensdy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u mna funguje ohrev tak ze do 15 stupnov(teplota nafty) to ohrieva (nafta ide obtokom na termostat a az potom do filtru) nad 15 stupnov sa preklopi vo filtru  klapka (bimetalova) a uz neohrieva nafta ide priamo do filtru ale je to bezelektricky system 

ked som mal v starom filtru tu klapku ulomenu(nefunkcny predohrev) tak auto mi dokonca este lepsie startovalo ,ta klapka robi totizto aj brzdu tej nafte do filtru lebo nema velky prietok 

ale pri -20 mi auto jemne pocukavalo asi po 5 minutach  pri jazdeni 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Wensdy napsal:

Někde jsem kdysi před lety četl, když byly taky takový mrazy a blblo mi to, že právě může být zparafinovaná nafta ve filtru a to vahřívání pomáhá a že kvůli tomu tam právě je. Proto se zde ptám. 

To je prostě taková naprd závada že když je holomráz tak to nestartuje a když už se oteplí a dojedu do servisu tak nic nenajdou. Proto se chytám všeho. Nemá někdo jiný nápad?

 

Ještě tedy jestli jsem jarokare pochopil tak když otočím klíček do rozsvícených kontrolek tak bych měl vždy něco na vytaženém konektoru z víka filtru naměřit (12V)? 

Pokud je parafín ve filtru , tak ti už asi vyhřívání moc nepomůže , na konektoru by mělo být 12v buď při zapnutém klíčku nebo při nastartovaném motoru ,to nevím .

Zkusil bych ten filtr vyměnit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na filtr taky dojde, bohužel né tento týden. Zkusím zatím na co zvládnu. To vyhřívání je možná jedna z mnoha věcí co by do toho měla co kecat, takže bych to rád prověřil. Zkusím tedy jestli tam jde 12V.

 

Tak na vyhřívání naftovýho filtru jde 12V hned po otočení klíčku a to po dobu 5 sekund. Pak vypne. Pak už dále žhavičky ale to mi ukazuje klešťák nějaký nesmysly. Napadá mně ještě jestli není v čudu relé žhavení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to spínaný relém pro příslušenství motoru (jako palivové čerpadlo) , takže po natočení motoru to znovu sepne . HDI , pokud je motor v pořádku , musí chytnout i při -20 bez žhavení ( sice za delší dobu , ale chytne ) , tak bych se na žhavení až tak nezaměřoval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

jarokare, já našel opálený relé žhavení a vyměnil jsem ho. Zatím ale nejsou ty kritický mrazy pod -10 kdy mám ten problém se startováním takže momentálně prd vyzkoušim. Máš nějakej jinej tip když píšeš že by jsi se na žhavení nezaměřoval?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U 2litrových motorů jsou hodně často problémy při startování při nízkých teplotách způsobené opotřebením startéru (uhlíky , futra ....) . On sice točí , ale pomaleji , ač se to na poslech nezdá a má velkou spotřebu proudu . Když k tomu přidáš nízké teploty , ztuhlý olej v motoru a převodovce , tak se mu pak naskočit opravdu nechce . Když se udělala repase starteru , tak auto začalo úplně jinak startovat .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ten starter se taky asi brzo chystám. Dost možná to bude taky asi jedna z věcí k těm špatnejm startům. Když se tak zaposlouchám tak to opravdu slyšitelně trošku pomaleji točí než jinejm a asi taky není v pořádku že tím točením v mrazech vytluču i funglovku baterku která byla plně nabitá. No uvidim. Zatim se poptávám co vyjde ta repase a jestli se nevyplatí koupit rovnou novej starter.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se startérem býval podobný problém u starého megana. Ale nebylo to tím, že by byl problém s trochu nižšími otáčkami, ale že takový startér vlivem opotřebení víc jiskřil. To rušilo halův snímač, který počítal zuby na setrvačníku a byl tedy blízko startéru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...