Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nabíjení autobaterie


japavelka

Recommended Posts

Ahoj. Chci se zeptat, jestli někdo máte udělané nabíjení autobaterie na jiném místě než v kaslíku pod nohama spolujezdce. Ideální by bylo nějaké vyvedení do motorového prostoru. Auto mám v nevytápěné garáži a při  velkých mrazech bych na noc připojil nabíječku z Lidlu, abych ráno snáz nastartoval. Nechce se mi pořád vyndavat špinavé gumy z podlahy.

A pak se chci ještě zeptat, jestli jde podobným způsobem řešit i startování pomocí kabelů - kdybych potřeboval pomoci já, nebo bych chtěl pomoci někomu druhému. Snažil jsem se tu podobné téma najít, ale nenašel. Mám Fiat Ulysse 2.0 jtd.

Díky za nápady. Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napr bmw-cka to maju takto urobene v orginale  vytiahnuty plusovy kabel do motoroveho priestoru so svorkou ,baterku maju vzadu v kufri 

potiahny kabel zo starteru (zo stifty  toho hrubeho kabelu)  dat na to svorku a upevnit ,origo svorku v plastovom puzdre  zozenies  napr ako som ti uz pisal z BMW napr E36, E46

tu mas tu svorku aj s krytmi 

https://www.carpartsdiscount.com/battery-cable-ground-strap/bmw~323i.html?3594=2017

https://www.carpartsdiscount.com/battery-cable-ground-strap-base-auxiliary-jump-start-terminal-b.html?3593=488737

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já, stejně jako pár dalších lidí tady mám vyvedeno nabíjení pro nabíječku C-Tek do sloupku vedle dveří (http://nastartujes.cz/prislusenstvi/101-ctek-comfort-indicator-s-panelem-15-m-7350009563802.html). Můžeš tím kontrolovat stav baterky a v případě potřeby stačí napojit nabíječku a nabíjet (někde tu jsou fotky, ale nemohu to najít). Taky se dá nabíjet přes zdířku na zapalovač, ale musí být stále připojena na baterku (já mám takovou v kufru, ale nevím zda je to tak zapojeno originál a nebo to už někdo upravoval).

Nabíjet i startovat jde také z tlustého kabelu u startéru jak píše "krtek 2", ale pozor jde to přímo na baterku bez pojistek a tak každý zkrat vyvolá velké jiskření.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, Leo napsal:

..... Taky se dá nabíjet přes zdířku na zapalovač, ale musí být stále připojena na baterku (já mám takovou v kufru, ale nevím zda je to tak zapojeno originál a nebo to už někdo upravoval).

:super

Přes zapalovač 1-2A (víc bych tam nepouštěl) tenkým kablíkem, který lze přivřít i do dveří a hotovo. Nabíjení to není plnohodnotné, spíš jenom takové udržování baterie v dobré kondici když jsou mrazy nebo auto dlouho stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Nemáte někdo nějakou zkušenost s tímhle nebo s něčím podobným?

2. Když někam (ne do motoru) vytáhnu plus pro plnohodnotné nabíjení, kde je nějaká vhodná kostra?:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, biondi napsal:

No, a mám to hotové. 

Použil som 12V zástrčku s poistkou a Led diódou. Funguje to bez problémov.

Foto by nebylo? Thx ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, dzavel napsal:

:super

Přes zapalovač 1-2A (víc bych tam nepouštěl) tenkým kablíkem, který lze přivřít i do dveří a hotovo. Nabíjení to není plnohodnotné, spíš jenom takové udržování baterie v dobré kondici když jsou mrazy nebo auto dlouho stojí.

Myslím si, že by zapalovač měl snést v klidu až 10 A (pojistka je tam na 20A). Akorát pozor při tom nabíjení, aby moc nestouplo napětí v palubní síti, protože baterka je stále připojena k ostatní elektronice v autě a něco by mohlo odejít. Proto by nabíječka měla být uzpůsobena na nabíjení neodpojené baterie od auta (napětí by asi nemělo být o moc vyšší než max. napětí alternátoru).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Leo napsal:

Myslím si, že by zapalovač měl snést v klidu až 10 A (pojistka je tam na 20A). Akorát pozor při tom nabíjení, aby moc nestouplo napětí v palubní síti, protože baterka je stále připojena k ostatní elektronice v autě a něco by mohlo odejít. Proto by nabíječka měla být uzpůsobena na nabíjení neodpojené baterie od auta (napětí by asi nemělo být o moc vyšší než max. napětí alternátoru).

Nevím kolik snese který zapalovač, dlouhodobě bych tam 10A nedával. Napětí v palubce ve své 406tcee moc neřeším (jsem líný při nabíjení odpojit baterku) a vše sneslo i 16V. Bezpečné pro nabíjení je 14,5V

 

před 10 hodinami, biondi napsal:

Trochu mimo tému, ale meral som kapacitu mojej 3 ročnej Exide Premium 77Ah. Výsledok je 48Ah. Preto riešim to nabíjanie. 

Jak si k tomu výsledku přišel?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za nápady ..... asi nejdřív zkusím, jestli mám v autě trvale napájenou zásuvku. Mám 1 rok starou baterku a při startování teď v mrazech se mi skoro pokaždé rozblikají blinkry. Když baterku nabíjím, asi tak za hodinu nebo dvě nabíječka svítí, že je hotovo a blinkry se stejně občas rozblikají.

Upraveno uživatelem japavelka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je už hotová. Aj v Škode fabia 1.4 16V mám 44Ah Exide z decembra 2015 a už to má za sebou. Stačí pár dní vo vybitom stave a už to je. Začne prebiehať sulfatacia a je po nej. Dá sa to zachrániť ale treba na to tzv. Desulfátor.

Viac sa dočítaš na nete.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 36 minutami, japavelka napsal:

Díky za nápady ..... asi nejdřív zkusím, jestli mám v autě trvale napájenou zásuvku. Mám 1 rok starou baterku a při startování teď v mrazech se mi skoro pokaždé rozblikají blinkry. Když baterku nabíjím, asi tak za hodinu nebo dvě nabíječka svítí, že je hotovo a blinkry se stejně občas rozblikají.

Buď to špatně nabíjí nebo je baterka zralá na reklamaci (pokud je v záruce).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...