japavelka Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 Ahoj. Chci se zeptat, jestli někdo máte udělané nabíjení autobaterie na jiném místě než v kaslíku pod nohama spolujezdce. Ideální by bylo nějaké vyvedení do motorového prostoru. Auto mám v nevytápěné garáži a při velkých mrazech bych na noc připojil nabíječku z Lidlu, abych ráno snáz nastartoval. Nechce se mi pořád vyndavat špinavé gumy z podlahy. A pak se chci ještě zeptat, jestli jde podobným způsobem řešit i startování pomocí kabelů - kdybych potřeboval pomoci já, nebo bych chtěl pomoci někomu druhému. Snažil jsem se tu podobné téma najít, ale nenašel. Mám Fiat Ulysse 2.0 jtd. Díky za nápady. Pavel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 (upraveno) napr bmw-cka to maju takto urobene v orginale vytiahnuty plusovy kabel do motoroveho priestoru so svorkou ,baterku maju vzadu v kufri potiahny kabel zo starteru (zo stifty toho hrubeho kabelu) dat na to svorku a upevnit ,origo svorku v plastovom puzdre zozenies napr ako som ti uz pisal z BMW napr E36, E46 tu mas tu svorku aj s krytmi https://www.carpartsdiscount.com/battery-cable-ground-strap/bmw~323i.html?3594=2017 https://www.carpartsdiscount.com/battery-cable-ground-strap-base-auxiliary-jump-start-terminal-b.html?3593=488737 Upraveno 17. leden 2017 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 Já, stejně jako pár dalších lidí tady mám vyvedeno nabíjení pro nabíječku C-Tek do sloupku vedle dveří (http://nastartujes.cz/prislusenstvi/101-ctek-comfort-indicator-s-panelem-15-m-7350009563802.html). Můžeš tím kontrolovat stav baterky a v případě potřeby stačí napojit nabíječku a nabíjet (někde tu jsou fotky, ale nemohu to najít). Taky se dá nabíjet přes zdířku na zapalovač, ale musí být stále připojena na baterku (já mám takovou v kufru, ale nevím zda je to tak zapojeno originál a nebo to už někdo upravoval). Nabíjet i startovat jde také z tlustého kabelu u startéru jak píše "krtek 2", ale pozor jde to přímo na baterku bez pojistek a tak každý zkrat vyvolá velké jiskření. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
biondi Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 Nešlo by to cez zapalovač (zásuvku) na boku vodičovej sedačky? Ten je pod napätím stále. A nejakých 6-12Amper nabíjacieho prúdu to určite unesie. Asi to tak urobím. (Na skúšku) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 Šak si môžeš vyviesť kábel z baterky pod sedacku a len vytiahnes. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dzavel Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 před 54 minutami, Leo napsal: ..... Taky se dá nabíjet přes zdířku na zapalovač, ale musí být stále připojena na baterku (já mám takovou v kufru, ale nevím zda je to tak zapojeno originál a nebo to už někdo upravoval). Přes zapalovač 1-2A (víc bych tam nepouštěl) tenkým kablíkem, který lze přivřít i do dveří a hotovo. Nabíjení to není plnohodnotné, spíš jenom takové udržování baterie v dobré kondici když jsou mrazy nebo auto dlouho stojí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
biondi Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 To ano, ale ved tie tam už sú a je na ne napojená tá spomínaná zásuvka. Stačí len protikus pripojiť ku nabíjačke. A bude to pasovať do každého auta, ktoré má trvale napájanú zásuvku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sawoy Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 1. Nemáte někdo nějakou zkušenost s tímhle nebo s něčím podobným? 2. Když někam (ne do motoru) vytáhnu plus pro plnohodnotné nabíjení, kde je nějaká vhodná kostra?: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
biondi Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 No, a mám to hotové. Použil som 12V zástrčku s poistkou a Led diódou. Funguje to bez problémov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sawoy Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 před 2 minutami, biondi napsal: No, a mám to hotové. Použil som 12V zástrčku s poistkou a Led diódou. Funguje to bez problémov. Foto by nebylo? Thx ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
biondi Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 Už nie som v garáži, ale je to niečo ako toto http://www.fusion.sk/katalog/product/34607 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 Před hodinou, dzavel napsal: Přes zapalovač 1-2A (víc bych tam nepouštěl) tenkým kablíkem, který lze přivřít i do dveří a hotovo. Nabíjení to není plnohodnotné, spíš jenom takové udržování baterie v dobré kondici když jsou mrazy nebo auto dlouho stojí. Myslím si, že by zapalovač měl snést v klidu až 10 A (pojistka je tam na 20A). Akorát pozor při tom nabíjení, aby moc nestouplo napětí v palubní síti, protože baterka je stále připojena k ostatní elektronice v autě a něco by mohlo odejít. Proto by nabíječka měla být uzpůsobena na nabíjení neodpojené baterie od auta (napětí by asi nemělo být o moc vyšší než max. napětí alternátoru). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 17. leden 2017 Sdílet Odesláno 17. leden 2017 Už jsem našel ten obrázek: http://www.peugeot-club.com/uploads/monthly_09_2014/post-30067-14109634565047.jpg A téma je zde: http://www.peugeot-club.com/topic/69728-akumulator-/?page=6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
biondi Odesláno 18. leden 2017 Sdílet Odesláno 18. leden 2017 Trochu mimo tému, ale meral som kapacitu mojej 3 ročnej Exide Premium 77Ah. Výsledok je 48Ah. Preto riešim to nabíjanie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dzavel Odesláno 18. leden 2017 Sdílet Odesláno 18. leden 2017 před 17 hodinami, Leo napsal: Myslím si, že by zapalovač měl snést v klidu až 10 A (pojistka je tam na 20A). Akorát pozor při tom nabíjení, aby moc nestouplo napětí v palubní síti, protože baterka je stále připojena k ostatní elektronice v autě a něco by mohlo odejít. Proto by nabíječka měla být uzpůsobena na nabíjení neodpojené baterie od auta (napětí by asi nemělo být o moc vyšší než max. napětí alternátoru). Nevím kolik snese který zapalovač, dlouhodobě bych tam 10A nedával. Napětí v palubce ve své 406tcee moc neřeším (jsem líný při nabíjení odpojit baterku) a vše sneslo i 16V. Bezpečné pro nabíjení je 14,5V před 10 hodinami, biondi napsal: Trochu mimo tému, ale meral som kapacitu mojej 3 ročnej Exide Premium 77Ah. Výsledok je 48Ah. Preto riešim to nabíjanie. Jak si k tomu výsledku přišel? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
biondi Odesláno 18. leden 2017 Sdílet Odesláno 18. leden 2017 Tak, že som to vybíjal prúdom C/20 a meral som čas kým z plného nabitia klesne na 10,5V. To je taká najjednoduchšia metóda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
japavelka Odesláno 18. leden 2017 Autor Sdílet Odesláno 18. leden 2017 (upraveno) Díky za nápady ..... asi nejdřív zkusím, jestli mám v autě trvale napájenou zásuvku. Mám 1 rok starou baterku a při startování teď v mrazech se mi skoro pokaždé rozblikají blinkry. Když baterku nabíjím, asi tak za hodinu nebo dvě nabíječka svítí, že je hotovo a blinkry se stejně občas rozblikají. Upraveno 18. leden 2017 uživatelem japavelka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
biondi Odesláno 18. leden 2017 Sdílet Odesláno 18. leden 2017 Tak je už hotová. Aj v Škode fabia 1.4 16V mám 44Ah Exide z decembra 2015 a už to má za sebou. Stačí pár dní vo vybitom stave a už to je. Začne prebiehať sulfatacia a je po nej. Dá sa to zachrániť ale treba na to tzv. Desulfátor. Viac sa dočítaš na nete. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 18. leden 2017 Sdílet Odesláno 18. leden 2017 japavelka i ostatní: - proměř nabíjení, zda při nastartovaném motoru na volnoběh a zapnutých světlech je na baterce 14,4 V. Protože roční baterka, i když jsou mrazy má startovat dobře a nabíječky není třeba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 18. leden 2017 Sdílet Odesláno 18. leden 2017 před 36 minutami, japavelka napsal: Díky za nápady ..... asi nejdřív zkusím, jestli mám v autě trvale napájenou zásuvku. Mám 1 rok starou baterku a při startování teď v mrazech se mi skoro pokaždé rozblikají blinkry. Když baterku nabíjím, asi tak za hodinu nebo dvě nabíječka svítí, že je hotovo a blinkry se stejně občas rozblikají. Buď to špatně nabíjí nebo je baterka zralá na reklamaci (pokud je v záruce). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.