Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Recommended Posts

Dnes jsem měl smůlu (a vlastně i štěstí). 10 cm čerstvého mokrého sněhu, obec - musel jsem reagovat na náhlé vybočení auta v protisměru = smyk. Hrozila kolize se 2-ma autama a naštěstí se nikdo s nikým netrefil. V nejméně vhodnou chvíli se bohužel v protisměru ze zatáčky objevilo další auto takže nebyl prostor na to to vybrat jak bych potřeboval a výsledkem je pravým zadním kolem (při bočním pohybu auta) vymetený kanál co byl pod sněhem. Kolo je ohnuté a hučí ložisko. Musel jsem s tím bohužel jet dál do práce.

Zadní náprava již byla repasovaná a na té repasované už je najeto 100 000 km bez nejmenších problémů. Zadní kola se sjížděla rovnoměrně a vše bylo ok. Snad jen že se zezadu ozývalo nějaké zaklepání na nerovnosti (středový stabilizátor? nevím). Byl jsem smířený s tím, že mě asi ještě někdy čekají investice do zadní nápravy, tak se to urychlilo. Chci se zeptat, zda někdo odhadnete co mě asi tak čeká? Myslíte že tam bude něco ohlé (náraz tak při 20-30 km/h), nebo by to mohl vyřešit částečný re-repas?

Plánuji to dát někde, kde to nezfušují. Nevíte o někom z okolí Prostějova, Olomouce, Brna? Po dobré zkušenosti z opravy přední nápravy to plánuji dát k Nečasovi do Zábřehu, ale je to pro mě velká logistická komplikace (bydliště mám daleko od práce a vše je to zcela na druhou stranu od Zábřehu). Do běžného servisu co se na nápravy francouzů nespecializuje to raději dávat nechci. Předem díky za reakce.

Upraveno uživatelem hrasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No něco tam ohnuté bude, to se zjistí až při té repasi, a cena naskočí podle toho, co to bude. Ale ony na to díly nejsou extra drahé, počítal bych s cenou běžné repase + max. 3000 na díly, kdyby bylo v háji rameno, čep i by se musela rovnat nápravnice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nasaď starou pneu (kolo), které je na zničení a jeď do Zábřeha.

Mohl bych ti doporučit koupit nápravu, nebo rameno na vrakáči, ale to už jsem provedl a náprava měla špatnou sbíhavost (vzali mi ji zpět), ale práci jsem musel platit dvakrát.

Zavolaj tam, a teď je mimo sezónu, možná to budeš mít i brzy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Volal jsem tam, ale mechanik co to přímo dělá (Libor) mi doporučil abych si sehnal nápravu z vrakáče, že mi ji zrepasují nebo vymění. Případně by mi tam namontovali už zrepasovanou nápravu kterou bych si sehnal. Náprava by měla jít sehnat cca za 5k s dopravou + teoreticky 3,5k kdyby ta moje stávající nemohla být použitá na další repas. Takže dejme tomu 8k za nápravu + by bylo potřeba sehnat čep který není součástí té repasované nápravy a nejspíše je v mém případě ohnutý. Nedalo mi to a s jedním kolegou co je zde na fóru také už takový inventář jsme volali nejmenovanému klučinovi co provozuje vrakáč a ten zase ze svojí osobní zkušenosti s ohnutými koly (rally) říkal, že to vždycky odnesl jen čep. Čep není součástí té repasované nápravy (zde) a ten je s největší pravděpodobností KO a musím jej tedy tak jako tak sehnat, přičemž zbytek nápravy by teoreticky nemusel být dotknutý. Takže začnu tím, že to ve svém "běžném" servisu nechám rozdělat a vyrazit čep. Pokud to bude jen toto tak by to rovnou opravili + asi vyměnili ložisko které se mi zdá že potom hučelo. Pokud by byl problém dál na nápravě, pak bych to teprve řešil koupí nové/repasované a nechal ji tam prohodit.

Moc se mi nezdá že by to při rally odnesl vždy jen čep (i při otočce přes střechu) a já na konci smyku při malé rychlosti na sněhu při razítku o obrubník zrušil celou nápravu. I když vše je možné....

Upraveno uživatelem hrasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to necháš rozdělat ve svém "běžném" servise, tak to tam i dokončí, přece se to nebude rozdělávat dvakrát. Mně je to jedno, ale pak nechápu, proč se ptáš na radu na koho se obrátit, tzn. zda máš či nemáš důvěru ke svému "běžnému" servisu.

Rameno se taky ohne, to si piš, ale nikdo moc nezkoumá sbíhavost vzadu, bo s tím stejně nejde nic dělat, jedině vyměnit (drahé). Na možnost dát tomu ranu z druhé strany jsem se taky ptal, ale nebylo mi doporučeno...

Já jsem měl na 306 špatnou sbíhavost, nakonec jsem koupil dvě nová ramena (2 x 8000) a dvakrát platil práci  a dvakrát jel do OL na vrakáč. Po mnoha zkušenostech bych doporučil koupit nové rameno (když přesně víš, které je poškozené a druhé ne), ten čep a nechal to udělat. Trochu se divím, že pan Libor poradil jinak - zítra tam jedu, tak se ho zeptám.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také mě to trochu překvapilo. Čekal jsem spíše odpověď typu: Přijeďte, rozděláme to a vyměníme co bude třeba. Ale nechci to rozmazávat a hrabat se v tom. Nečas s.r.o. je kvalitní servis s férovým přístupem (osobní zkušenost) jen je mám bohužel z ruky. Je fakt, že při cenách za které se dá sehnat celá zrepasovaná náprava s 3-letou zárukou (zde) měl pan Libor nejspíše pravdu. Přecijen už mu těch náprav pod rukama prošlo asi dost tak to už jsou zkušenosti. Nejspíše se u takové staré plečky nevyplatí se v tom hrabat nějak víc s nejistým výsledkem.

Zítra to rozhodíme v servise u nás co mám kousek od domu a pokud to schytal jen ten čep náboje zadního kola a ložisko zadního náboje tak to rovnou nechám opravit. Pokud to schytalo více věcí, přišlo mi zajímavé koupit celou zrepasovanou nápravu s tou zárukou. Čep náboje a ložisko budu si myslím měnit tak jako tak. A buďto tam zůstane původní náprava (ukáže geometrie) a nebo se vymění za tu zrepasovanou.

Máte někdo zkušenost s touto firmou: zadninaprava.cz ? Zdá se mi dle webu a dle toho, že nabízí na zrepasovanou nápravu záruku 3 roky bez omezení najetých kilometrů, že by to mělo být kvalitně udělané.

Upraveno uživatelem hrasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpověděl mi jednoduše (prý ti to říkal i do telefonu):

při takovém náraze může být ohlá i ta centrální roura, což by se poznalo až po úplném sestavení, což je škoda práce. Proto navrhuje měnit celou nápravu.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je najeto na repasovanou zadní nápravu 100000 km, tak se investice do jiné (repasované) nápravy vyplatí, pokud si chceš 206 po nechat. A s zakoupenou repasovanou nápravou se pak domluvit v Zábřehu. Nevím, jak je to daleko od tebe do Zábřehu. Pokud by byli poškozené i další díly, tak ty by mohli mít na skladě a nebo objednat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se mi na předchozím P206 stalo že jsem smykem na sněhu trefil obrubník a měl stejné následky tak jsem musel měnit nápravu za repasovanou která mě stála 8000,- Kč se zárukou 200000km u p. Suraly v Nové Hradečné, takže doporučuji vyměnit :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hrasek  Promiň, ale použij trochu hlavu. Vyhledej tam něco co znáš z fyziky. Myslím sílu na páce. Píšeš, že náraz byl v rychlosti cca 20 - 30 km/hod. 

To je cca půlka testovací rychlosti při crash testech Euro NCAP. Modli se aby nebylo poškozené i uložení nápravy do karoserie. Pravděpodobně je poškozený čep s ložiskem kola, čep jehlových ložisek na nápravnici a možné je i ohnutí ramena i té nápravnice. Zjisti si u prodejců druhovýroby kolik u nich zaplatíš za repasovanou nápravu. Bude to včetně záruky. Koupit nápravu na šrotišti, nechat jí případně repasovat tě vyjde pravděpodobně na víc. Před dávnými lety manželka s Wartburgem 353 combi narazila ve smyku do PZ kola. Stalo se při odbočováni na sněhu do obrubníku chodníku. Vše při jízdě krokem. Ano přibližná rychlost 5 km/hod. Jel jsem za ní, tak jsem to viděl na vlastní oči. Co bylo poškozené? Ohnutý ráfek, rameno a hlavně celý rám v místě připevnění ramena. Kdy viděl podvozek tohoto vozu pochopí jaké jsou při nárazu síly na páce.     

Upraveno uživatelem JVT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P607Olda: Však jsem to psal. Beru to vyjádření (že nemá cenu se snažit něco rovnat na této nápravě když se dá repasovaná/jiná sehnat za slušnou cenu) mechanika Libora jako cennou radu podloženou letitými zkušenostmi.

OK406, Pepito: Ono to takto bude nejrozumnější. Zrepasovaná náprava se zárukou vyjde na cca 5-7k Kč (dle toho jak moc bude případně použitelná ta stávající pro vrácení té repasovací firmě). K tomu se bude muset vyměnit čep náboje + ložisko.

JVT: Poté co jsem se podíval jak je náprava na 206 konstruovaná bych se už také divil kdyby tam toho nebylo pokřiveného více. Přecijen rameno je půlmetrová páka na pár centimetrů na konci npravnice. Ale zajímavé je že co člověk to názor. Jeden říká že to vždy odnese čep, jiný zase že bude v háji celá náprava. Nejspíše se bude tak jako tak měnit celá náprava za repasovanou + nový čep + ložisko.Poškozené uložení nápravy do karoserie - tak to by fakt nebylo příjemné. Myslíš že až tak? To jsi mě trochu vyděsil.

Upraveno uživatelem hrasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen poznámka k té repasované - nikdy nevíte ani to, co dostanete za tu repasovanou. Ono tuhle dá protiúčtem, repasář zrepasuje, a jestli náhodou není křivá roura nebo rameno zase zjistíte až když to namontujete a dojedete na geometrii. Sice máte od repasáře záruku, a nápravu vám v takovém případě vymění za jinou, ale dvojí výměnu a geometrii budete platit vy... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně toho jsem se obával tak jsem volal do té firmy zadninaprava.cz která mě zaujala 3-letou zárukou na repasovanou nápravu. Prý to tam při repasi vše měří a garantují že bude vše ok. Dávají záruku 3 roky. Máš pravdu v tom, že případný 2x servis si člověk zaplatí ze svého, ale pořád menší riziko zde, než když by člověk koupil nějakou zcela neznámou z vrakáče apod.

Vím, že na web si mlže kdo chce dát co chce, ale mrkněte na toto video. Takto by to tam měli údajně repasovat. 

 

Upraveno uživatelem hrasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hrasek   "Poškozené uložení nápravy do karoserie" to je až krajní možnost. Ono uložení nápravy také dost utlumí. Vše poznáš až po opravě / výměně nápravy a následném kompletním změření sbíhavosti a souososti. Jak moc silný byl ten boční náraz víš jen ty.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Jelikož nesnáším když někdo někde na (libovolném) fóru založí vlákno s dotazem a pak nedá na konec vědět jak to dopadlo, napíšu jak se věci mají.

Po výměně čepu náboje zadního kola (ohnutý) a ložiska (hučelo) provedena laserová geometrie. Přední náprava seštelována, zadní prý vykazuje odchylku 4°. Předpokládám že je tím myšleno že kolo je o 4° jakoby do "V". Prý je to na hraně tolerance. Toť otázka. Vyměnit nápravu? Štve mě že jsem si nikdy v servisech nebral protokoly s výsledky předchozích geometrií. Otázka jestli už tam 4° není delší dobu. Zeptám se jako laik - lze najet desítky tisíc kilometrů s takovou  odchylkou a mít zadní pneu krásně rovně jeté? Měnit nápravu? Zkusím si nechat poslat ten aktuální protokol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tento typ nápravy může být v toleranci měření a přesto se sjíždějí nepravidelně pneu, na druhou stranu jsem viděl dorasovanou nápravu, kde se pneu sjížděly normálně...,ono totiž hodně záleží na tom, jak jezdíš, jak je auto zatížené atd., prostě na tvou otázku ti nikdo kladně neodpoví, musíš to leda zkusit...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu, díky za názor. Nechal jsem si poslat ten protokol, zkusím ho sem jen tak pro zajímavost postnout. Vzhledem k tomu že PZ kolo má ty hodnoty docela jiné než LZ, tak to bude asi souviset s tou ranou a asi ta výměna bude rozumná.

Jinak jezdím /si myslím/ konzervativně. Provoz nebrzdím, ale ani nemám důvod zbytečně spěchat v místech kde to nemá cenu. Takže 50/80/110 (ne že bych občas nejel i 150, ale většinou se krotím), místo brzd používám hlavu, motor a převodovku a na plyn nešlapu, nýbrž ho mačkám pozvolna .:) Jinak auto jezdí v zátěži. Prakticky 80% doby jsou v něm 3-4 dospělí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, a ti čtyři dospělí je vlastně cca max. zatížení auta :myslim, navíc po dobu 80% jízdy..., mám zkušenost, že když je ta 206ka převážně zatížená na max., tak se gumy sjíždějí špatně (jednostranně), je to spíše auto pro dva

osobně bych to zkusil, pneu stojí méně než výměna nápravy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...