karelmacik

problém s decelerací

57 posts in this topic

Dobrý den, jen pro doplnění info o motorizaci jedná se o coupé rok 1998 2.0 16V typ RFV. Ted k problému, když jedu vyšší rychlostí tj. třeba 60 na 5ku tak po puštění plynu auto deceleruje i palubní pc neukazuje žádnou okamžitou spotřebu. Ale pokud jedu třeba už 50 i na 4ku a mám nepatrně sešláplý plyn. Tak po jeho puštění auto zpomaluje ale palubní pc ukazuje okamžitou spotřebu cca 3L a po přidání plynu auto chvíli škube než se rozjede tj. je očividně nakrmené i když by být nemělo. Vyměnil jsem potenciometr škrtící klapky, krokový motor i senzor tlaku v sání a přetěsnil potrubí , veškeré hadičky tak to případně nikde nepřisává. Prosím ještě o nějakou radu děkuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to sice mimo, ale jednu radu mám--nejezdi na 5ku 60,možná to nebude škubat ;)

Edited by ozzy56

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to hodně mimo, protože to škube z toho důvody, že je motor přechlastaný když tam jde benzín při deceleraci

Edited by karelmacik

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to je ale blbost, jednak ten PP má velkou setrvačnost než zjistí že už je prutok 00 a pak, při deceleraci tam jde po nějakou dobu normalně palivo a až po nějaké době a hlavně nad určitou rychlost se přívod paliva uzavře.

Mě to třeba škubalo právě po přidání z decelerace taky, a dělali to svíčky Bosch, i když měli najeto sotva 5000km, po vyměně sviček OK, zkus to

 

Tady jsem to tak nějak řešil -

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak co já vím (a není toho tedy moc, ale tohle se tu určitě řešilo) tak je údajně nějaká hranice otáček (tuším že to bylo 1650 ot/min - ale to bych kecal) kdy to řídící jednotka už vyhodnotí tak, že tam ten benzín zase pustí. Už nevím proč, ale je to prostě jinak, než např u nafťáku, který má 0,0l až pomalu do volnoběhhu :myslim 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano cca  pod 1500 otaciek a zase tam ide palivo pri decelacii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně se přivod neuzavře ihned po sundaní nohy z plynu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor nemuže být uchlastaný pokud svičky fungují, palivo se spálí.

Hledej příčinu škubání jinde, svíčky, rampa atd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji za duchapřítomné odpovědi. zaškube to jen po přidání plynu po deceleraci z malé rychlosti. Mohly by to dělat ty svíčky, protože tam mám nějaké od bosche

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podľa mňa to sklbne v nízkych otackach.

Jazdi na vyššie otáčky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

karelmacik

Tak ještě jednou tedy. Ano mohli by to dělat ty svíčky

 

před 1 hodinou, Radek Hurvajz napsal:

 

Mě to třeba škubalo právě po přidání z decelerace taky, a dělali to svíčky Bosch, i když měli najeto sotva 5000km, po vyměně sviček OK, zkus to

 

Tady jsem to tak nějak řešil -

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

s boskami som mal tiez problem na 1.8 16v   na svojom aute aj na inych napr uvolnil sa porcelan elektrody ,ta sa nasledne spoila s kostrou(sviecky) a odpalilo mu to cievku na prislusnom valci ,ak by jazdil este dalej tak ta elektroda pravdepodobne padne do valca a to by bol asi koniec 

 NGK -boli uplne bez problemov ,ale cena je radovo vyssia ale oplati sa 

 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

takže pánové, jel jsem z kopce na 3ku 2000 otáček mírně sešláplý plyn. pustil jsem ho a auto lehce decelerovalo PPC ukazoval 3,1 L spotřebu. Tak sem přidal a pustil prudce plyn a pak to začalo teprve pořádně brzdit motorem a ukazovat 0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyby jsi to nechal tak začlo brzdit po chvilce samo, prostě to není okamžitě po tom co pustíš plyn, tak to je.

Mně přijde že to co popisuješ je normální chování

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promin, ale čekal jsem dlouho. To mě napadlo a zkoušel jsem to. Normální to není protože potom je to auto uchlastané a motoru trvá než to pobere

Edited by karelmacik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pak jedině krokový motorek, případně zkus reset řidicí jednotky, pokud jsi ho už neudělal. Prostě odpoj baterku přes noc, a po zapojení zapni klíček a cca 1 minutu počkej než budeš startovat, krokáč si nastaví výchozí polohu, nasledně si bude jednotka zapamatovávat znovu styl jízdy, někdy to podobný problemy vyřeší. 

 

Uchlastaný to bejt nemuže, leda by to nepálilo. Kdyby tam šlo více paliva tak jde motor do otáček, vzduch uplně nezavřeš, to je divný. Ještě mužeš zkusit jinou ŘJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

krokový motorek je nový a reset jsem dělal taky. Ale pro klid to udělám znovu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě mě mně napadá, lambda nebo ucpaný KAT, výfuk prostě

Diagnostika by ti řekla asi víc, ale bude to chtít za jízdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě jedna věc pokud to nechám takhle decelerovat tak po chvíli vyskočí kontrolka motoru- regulace bohatosti směsi dolní hodnota nedosažena.

Kat je vykuchaný od předešlého majitele a výfuk nikde bokem nefouká, lambda je v pořádku přeměřeno voltmetrem i podle diagnostiky. 

Edited by karelmacik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.