chrnec

o co to dřou (piskaji) nove pneu na zadi ?

26 posts in this topic

Koupil sem nove zimní pneu 165/70 r13 polaris a po nazuti začalo něco pískat - zadní gumy o něco dřou vnitřní stranou a už je to na nich i vidět.. 

Je to jedinej rozměr kterej mam v technicaku. 

Nenapadá vás pls o co, proč a co s tim ?

Napadlo mě jestli by sedalo přidat pod kola nejake podložky aby se posunulo kousek od auta.. myslím ze by stačil i milimetr.. je to proveditelny?

 

 

20161219_111203.jpg

20161219_111352.jpg

20161219_111313.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tohle je už mazec,

začni uvažovat o repasu nápravy 

Já měl obě zkrutné tyče ohnuté do luku

 

Ozzy dle fotky to drhne o nápravu viz. druhá fotka 

Edited by Havlicek.Lukas

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky může mít nápravu ještě dobrou ale disky s velkým ET. Vyfoť auto zezadu ať je viďět jak moc máš kola do A. Pokud to takhle dře tak to musí bejt hodně výrazný. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mluvím z vlastní zkušnosti, sám mám zimní na plecháčích s trochu jiným ET než letní a vzadu mezi kolo a podběh sotva strčím prst. Nahoře za kolem je nejméně místa protože podběh je šikmo. Mimochodem kdyby byly kola výrazně do A tak by o rameno ani nedřeli, rameno to Áčko právě způsobuje takže je v ose. Kola pak dřou právě nahoře o podběh kde je nejméně místa. 

U tebe to vypadá že dřou přímo o rameno to opravdu vypadá na 99% na špatné ET. Neměnil si i disky? I když je možné že je to jen gumama také mám zimní polaris a oproti letním ve stejném rozměru mají mohutnější boky takže jsou širší. Takže je možné že s letníma to ještě vyšlo ale se zimníma už ne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

co je to et ? zagooglim ale i tak 

jinak diky, večer vyfotim auto zezadu a uvidíte podle mě nejsou vůbec do a

disky se použily ty co na nich byli ojeté letni,

když se nane v pneuservisu dívali tak říkali ze asi už jsou taky vybrouseny že nebyli originální tak třeba jsou vážně moc siroke určené pro jiné auto...

mam koupené 4 použité disky 4x108 r13 jenže ty mají o milimetr menší středovou díru což se z inzeratu jaksi nepoznalo a ani by mě to nenapadlo... v pneuservisu radili tu díru zvětšit - vybrousit - čím aby to bylo všude stejne ?

ozzy prosimte a jak se testuje vůle ramen když zvednu auto ? 

jinak bych si chtěl do technicaku připsat i naka jina kola, nemáte někdo přehled kde sehnat naky oficiální lejstro jaká všechna tam můžou být ? 106, 1997

Edited by chrnec

Share this post


Link to post
Share on other sites

..prej vybrousit středovou díru....dobrodružství jako prase...:roll........dej tam disky se správným ET a středovou dírou a máš pokoj......rozměry máš  napsané ve velkým TP...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nechce se mi popisovat ET tak tady to máš vysvětleno http://www.pneumatiky.cz/info/znaceni-disku.html

čím menší číslo ET tím více lezou kola z podběhů, správné číslo najdeš ve velkém techničáku a to porovnáš s číslem vyraženém na disku. Jestli si to dobře pamatuji tak by si tam měl mýt ET18 nebo 20 podle toho jak máš širokej disk. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Disky jsou vybroušené? Pak to bude jasné, to budou disky z Fordu. Ten má středovou díru 63,5 mm a Peugeot 65,1 mm. I když se to vybrousí (pěkná prasečina, zvláště u plechu), problém nastává s tím ET, protože Ford ho má větší než Peugeot. V TP budeš mít nejspíše velikost ET 20, kdežto fordový disk bude mít třeba 38. Tedy rozdíl 18 mm a to už je sakra znát. 

A jak už tu zaznělo, každá pneumatika je jiná a ty Polarisy mohou být skutečně "baculatější" a až nyní se ten problém projevil. 

Správné ráfky vypadají takto (nejčastější vzhled): https://auto.bazos.cz/inzerat/68226856/Plechove-disky-Peugeot-Citroen.php Samozřejmě jdou tam i jiné splňující to ET. Takové ráfky seženeš běžně a můj odkaz na inzerát je podle mě horní cenová hranice, za kterou ty plecháče jdou koupit, protože jich je mraky a skoro nikdo to nechce. 

Ted jsem si vzpomněl na disky z 205/309 tam bývá ET 28, to by se tam vejít mohlo, ale neriskoval bych to, zvláště když ty s ET 20 není problém sehnat. A vypadají stejně, třeba jako na tomto odkazu, je tam i vyfocen údaj ET. https://auto.bazos.cz/inzerat/69267157/Sada-disku-4x108-na-Peugeot-205.php

Edited by MilanF1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orig disků se všude válí mraky a za pár kaček, proč má někdo potřebu matlat tam něco, co tam nepatří, a trávit mládí nesmyslným přebrušováním a prasením, když to pak stejně navíc nefunguje, to mi fakt hlava nebere, zvlášť když by si za tu dobu strávenou tímhle nesmyslným matláním vydělal na dvě jiné sady, i kdyby šel jen doplňovat regály v Tescu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stala se taková situace-koupil jsem tu od Lokiho plecháče ze 106 na synovo 106,jenže minulý týden dostal zadara lité origo disky na 106 takže když tak se ozvi!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky všem za odp.

Mám takovej pocit ze když se to auto někdy po mileniu dostalo do CR tak se to u zápisu moc neresilo, atak se trochu bojím ze tam nemusí být nejlepší rozměry kol atp.

Ve  VTP je 2x tohle:

5.0B 13 FH 4.20; 165/70 r13 79 T

Napadá mě jestli ty vhodný parametry nejdou zjistit třeba nějak přes servicebox dle vin ?

 Pro konkrétní kolo se to jmenuje typovej list a dodávají to někteří výrobci s novými disky.. zapsat nějaká starší kola je z nás dle diskuzi asi docela sranda, cr celkem kocourkov viz příspěvky jak si lidi museli dělat razítka z brambbory nebo ukecat obyčejného prodejce z Renaultu at sesmoli něco o otestování a podepíše....20161226_150645.jpg

20161226_150657.jpg

20161226_150725.jpg

Edited by chrnec

Share this post


Link to post
Share on other sites

radek: až půjdu zachvili okolo na pivo tak se podívám jestli to tam někde je.. šalina jo ? :D

Ještě prosimvas pomůžete mi identifikovat co chrání tenhle plastovej kryt kterej sem utrhnul ze zadního podbehu - strana blíž le konci auta ? Jestli to chce sehnat nahradu..

 

20161217_110937.jpg

Edited by chrnec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.