Lukas.407 Odesláno 7. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2016 Zdravim panove, vcera jsem dal nabit akumulator. Nabijecku mam s ampermetrem. Dobijeni zacalo na nejakych 4-5A Po 14 hodinach dobijela stale jeste 2A. Je to znamka ze je baterka na ceste do vecnych lovist? Vzdy mi to po cca 8 hodinach kleslo na 0A a jen udrzovalo... diky za odpoved Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 7. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2016 Jaka je kapacita baterie?? Byla vybitá uplně nebo...........?? Nabijel jsi baterii studenou, venku? Nebo měla cca 20°C? Ono jestli nabíjíš prázdnou baterii s kapacitou 60AH tak potřebuje při tech 4 - 5 A dobíjet cca 16 hodin. 60AH / 4,5A = 13,3333....... + asi ty dvě až tři hodiny na nějaký ztráty formou vznikajícího tepla atd. Jenže ten proud není stále 4,5A ale klesá, takže......................... Takže tipuju že by ta baterie mohla být ještě ne zcela nabitá. Zatím ji hlidej a uvidíš časem, takhle to jednoznačně nepoznáš, více by řeklo zatěžové změření testerem baterií, mivají ho prodejci autobaterií, takže si to mužeš někde nechat otestovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas.407 Odesláno 7. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 7. prosinec 2016 Ulne vybita urcite nebyla, mela to byt jen udrzba pred zimou... Takze jsem myslel ze pa hodin a ok, stejne jako loni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Semir103 Odesláno 7. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2016 No pokud se dál nenabíjí tak to může být známka že odchází.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas.407 Odesláno 7. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 7. prosinec 2016 No vypada ze se nabiji, protoze nabijecka porad jeste ukazuje 2A, ale zda se mi to uz dlouho... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Semir103 Odesláno 7. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2016 a nabíječka je jaká, vypíná se když je nabitá? jaká je to baterka, nalití apod.stáří baterky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kavol Odesláno 8. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2016 spíš než kolik proudu ukazuje nabíječka by se taky hodil údaj o napětí na baterce ... a také výše viz dotaz co je to vůbec za nabíječku, jak pracuje, a co za baterku, klasika nebo gelovka, kalciovka ...? něco málo teorie třeba zde: http://www.sossoukyjov.cz/data/File/VY_32_INOVACE_6a04.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas.407 Odesláno 8. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 8. prosinec 2016 baterka je varta klasicka bezudrzbova. nabijecka je automaticka, po uplnem nabiti prechazi do udrzovaci faze. napeti na batwrce jsm nemeril, dosla baterka v meraku:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kavol Odesláno 8. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2016 hm, tož možnost je, že baterka je zasulfatovaná, plynuje dřív a nedosáhne napětí, při kterým by se nabíječka přepnula ... to by právě chtělo změřit ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Semir103 Odesláno 8. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2016 ano jak píše kavol, mužou být už zasulfatované články...ještě je možné to napravit desulfitační nabíječkou, ale otázka je zda to pomůže, někdy ano někdy ne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kavol Odesláno 8. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2016 tak na mypower (či kde jsem si četl, pardon, neručim za svou paměť a nemám náladu dohledávat) se k účinku desulfátorů staví poměrně kladně, nicméně otázkou je, kde vzít něco použitelného, pokud člověk není elektrokutil, aby si to bastlil sám, a za profi řešení nechce dávat majlant, aby se to vůbec nějak vyplatilo vzhledem k ceně nové autobaterky, a že se dá očekávat efekt prodloužení použitelnosti o jednu, max dvě sezóny ... sice číňan prodává nějaké krabičky už asi za deset dolarů, ale netroufal bych si dát to do auta, aby mi to tam něco neodpálilo (metoda, kterou to používá, je na dlouhodobé připojení, nestačí jen při nabíjení) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Semir103 Odesláno 9. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2016 Desulfitace dělají i lepší nabíječky, ale právě je tu otázka zda se to vyplatí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 9. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2016 (upraveno) Moc to řešíš. To bys musel proměřit, jaký proud dává nabíječka při jakém napětí, a taky jak přesně ukazuje indikátor na nabíječce - kdybys ho zkontroloval ampérmetrem, tak by ses moc divil, a taky záleží, jaký ten proud je - jednocestně pulsní, dvoucestně, nebo vyhlazený, a jaký je ampérmetr, zda ručkový nebo digitální. Zkontroluj dobíjení v autě, při volnoběhu a zapnutých světlech má být na baterce 14,4 V. Zbytek nechej osudu a měj sebou startovací kabely. Měl jsem tady baterku, která odešla po 4 letech i jinou, která po 12 letech ještě startovala. Až budeš muset podruhé nastartovat pomocí kabelů (poprvé to může být nějaká náhoda), tak kup novou. Moderní baterky odcházejí na to, že se přeruší spoj mezi vodivou deskou (která je moc tenká) a přívodem, proto vypoví ze dne na den. Upraveno 9. prosinec 2016 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chladek Odesláno 2. leden 2017 Sdílet Odesláno 2. leden 2017 Dobrý deň, poradí mi niekto s banálnym problémom? Nakoľko sú silné mrazy, chcel som dobiť auto batériu na 2008 ke. Ku kontaktu + sa dostanem bez problému, - som chcel dať na kostru, ako som to robieval na iných autách, ale nejde to. Ak by som sa chcel dostať ku kontaktu -, musel by som rozobrať pol auta, čo sa mi nechce. Poradí mi niekto? Ďakujem. Chládek Ľubomír Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kavol Odesláno 2. leden 2017 Sdílet Odesláno 2. leden 2017 no, existujou nějaký pseudonabíječky do zásuvky zapalovače, na údržbu lepší než nic, ale pak se naráží na problém, jestli máš tu zásuvku použitelnou, poněvadž nějakej francouzskej inteligent vymyslel, že se po určitý době odpojí ("economy mode"), a druhá věc je, že kolem toho může být elektronika, která neumožní obrácený tok proudu (nevim, schéma nemám, jen nadhazuju potenciální problém, co je potřeba ověřit, než se vyhodí prostředky na marné pokusy) mimochodem, co znamená, že to nejde dát na kostru? když to nejde u baterky, třeba pojistky nejsou přístupnější a nevedou tamtudy oba póly? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas601 Odesláno 2. leden 2017 Sdílet Odesláno 2. leden 2017 Nic se nestane,když to - nabiječky připojíš na nějaky dobře ukostřený kus karoserie,motoru,resp.spíš nějaky šroubový spoj,kde není barva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 2. leden 2017 Sdílet Odesláno 2. leden 2017 V manuálu máš popsané , kam připojovat startovací kabely a nabíječku , v motorovém prostoru je kostřící šroub speciálně pro tyhle případy (stříbrný šroub cca 10 x 10 mm). Ale jak píše Tomas601 , jakákoli kostra (čistá) je dobře . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chladek Odesláno 3. leden 2017 Sdílet Odesláno 3. leden 2017 Ďakujem pekne za užitočné rady, našiel som ten kostriaci šrúb a tam kontakt bol. Dnes je to samý plast a tvári sa to ako kov a kostru to nedáva. Ale poradili ste mi, ešte raz díky!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlado81 Odesláno 9. leden 2017 Sdílet Odesláno 9. leden 2017 Včera jsem nabijel Vartu silver 2měsíce starou 16h nabíječkou z Lidlu. Kompletně jsem ji vybil...nechytlo to(nefunguje mi žhaveni) po 48h -9°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.