307rg Odesláno 21. leden 2021 Sdílet Odesláno 21. leden 2021 No ono pokiaľ spadne napätie pri chode motora a nie je voľný ani pretrhnutý remeň, tak musí byť chyba v dobíjaní. Mal som raz podobný problém po repase alternátora (Mitsubishi), keď mi z ničoho nič vyhodilo najprv hlášku na displej, no a netrvalo dlho a rozsvietila sa prístrojovka jak vianočný stromček (vtedy som ešte nevedel, že to si sám počítač preventívne odpája okruhy pretože zaregistroval nesprávne napätie, a všetko čo povypínal sa rozsvietilo na prístrojovke) a už som stál. Trvalo dosť dlho kým som zistil že chybný je regulátor (NOVÝ), ten si jednoducho robil čo sa mu zachcelo, raz nabíjal normálne, inokedy vôbec, ale tuším že tam občas hádzal aj cez 17V, a to už sa začal brániť aj centrálny počítač aj zopár žiaroviek si to odnieslo. Keď som ten alternátor bol reklamovať (ešte som presne nevedel kde je problém) tak samozrejme jak na potvoru nabíjal správne, neskôr doma s pripojeným voltmetrom som si všimol že reaguje na pohyb konektoru vodiča k regulátoru, pritom konektor bol v perfektnom stave, bol nový, nezoxidovaný, neopálený, proste stuďák v telese regulátora. Nakoniec som ho ani nestihol opraviť, mal som možnosť zohnať veľmi lacno zachovalé a silnejšie Valeo, tak som neváhal. Dôležité je uvedomiť si, že auto nás o poruche informuje neskoro, až keď už je napätie na batérii kritické, nesignalizuje nám okamžite kontrolka, že nabíjanie nenabíja, tak ako to bolo u starých áut. Takže ak chceme zistiť, čo sa vlastne deje (a kedy), je nevyhnutný voltmeter. V motorovom priestore používam klasický multimeter, v kabíne počas jazdy voltmeter do zásuvky zapaľovča. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RomanGogola Odesláno 22. leden 2021 Sdílet Odesláno 22. leden 2021 (upraveno) Dnes rano som nastartoval auto, nameral som 14.3V, kym som zaniesol auto k mechanikovi (cca 200m) uz alternator prestal dobijat. Teraz mi volal mechanik, ze on ked nastartoval uz od zaciatku to ani nedobijalo. Cize repas alternatora nas caka. Samotne ten pokazeny alternator je este original od vyrobcu, ma najazdenych 270 000 km a 16 rokov, takze niet sa comu cudovat. Prisla jeho chvila. Upraveno 22. leden 2021 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek 307rg ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
307rg Odesláno 22. leden 2021 Sdílet Odesláno 22. leden 2021 Tak to je celkom slušné na dnešnú dobu, asi už mu aj uhlíky končia, ale keďže dnešné alternátory majú zvyčajne uhlíky práve ako súčasť toho regulátora, a nie vždy sa dajú vymeniť samostatne, tak sa vlastne tak či tak mení celý regulátor. Samozrejme už aj nové ložiská, púzdra, začistenie kontaktov, celkové vyčistenie. Po správnom repase by alternátor už mal to auto prežiť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.