Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Špatné dobíjení autobaterie


Tony Stark

Recommended Posts

Osobne by som požadoval výmenu kus zakus.Či ju budú mať čím zmerať je otázne a dátum výroby je zakódovaný takto: např.: C 1 T 2 8 5 2 1 2 0 6 5 1

1.-3. místo = údaje výrobního závodu
4.-9. místo = rok, měsíc a den výroby, číslo směny
4.- 6. místo = rok a měsíc výroby
7.a 8. místo = den v měsíci
9. místo = číslo směny ve dni výroby
10.– 13. místo = pořadové číslo


C - výrobní závod Česká Lípa
1 - výrobní linka
T- tanková formace
2 - rok výroby
85 - květen 81- leden 90 - říjen 92- prosinec
21- kalendářní den v měsíci
2 - směna
0651 - pořadí ve směně



C4T4820310182
Datum výroby : 3. únor 2004

http://www.olej.8u.cz/autobaterie-bosch-varta-su-konkurenti-alebo-kamosi/

Upraveno uživatelem milanblatnica
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mýho, ta klema ti chleba nežere. Nechal bych ji tam. Co kdyby ... Já třeba u svých aut dělal klemy pararelně na kostry, když jsem měl podezření.

 

No, aby ti zapůjčili jinou baterku, to bude muset bejt nobl firma. Nárok na ni nemáš. Ale za zeptání nic nedáš.

 

Ta baterka by měla mít výrobní číslo a to bys měl mít v záručáku jako já. Je fakt, že než jsem ti napsal svoji zkušenost, tak jsem hledal záručák právě proto, abych ti řekl, jak je silná a kdy jsem ji bral. Ještě dodám, není to baterka plné jakosti, ale prodavaná jako s kosmetickou vadou, která spočívala pouze v tom, že je bez polepu od VARTY. Za 1700,- krásná cena plus vrácení staré. Co já s ní, že? Ale taky jsem dostal nabídku na baterku, která pocházela z čorky za 2100,- origo, ale bez záruky. To asi neeee ....

 

Hele, já to s tím prodavačem probral na férovku. Říkám mu, musí mi to montovat servis, on že ne. Já mu říkám, abyste neřekli, že to nemontovala firma a budete na mne kašlat. On že ne, klidně sám. Pokračoval s tím, že předmětem záruky bude hlavně to, že tu baterku otevřou a budou pátrat po deskách a jejich postavení ... popřípadě zborcení. Jinak se patrně bude jednat o běžné opotřebení. Reklamace trvá 30 dní, s tím počítej. Ale může to býrt dřív. Dvakrát v životě jsem vydělal na tom, že reklamace trvala více než 30 dní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 41 minutami, krtek 2 napsal:

Agrafik ma to zapojene paralelne ku baterke

kabel z alternatora z hrubsej stifty na plus pol baterie 

urobili bajpas k orginal kabelu len ma kratsiu trasu na plus pol nez origo kabel

Dobře. Pokud tam jsou dva paralelní vodiče a naměří na každém " Proud na cestě k baterce na hlavním svazku - 30A na volnoběh, při sešlápnutí plynu 37A ty stejné hodnoty naměřeny na dodatečném propoji kabelu CYA 16 z + altíku na baterku. " tak je to I1+I2=72A pod plynem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tony Pisal ze servisman zatazil altik na 80 amper a dodal to v poho ,vsetko je to o tom jak bola zatazena palubna siet (cela elektroinstalacia ) auta v okamihu merania cim viac toho pozapinas v aute tym nutis altik k vecsiemu vykonu 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kouknul jsi na ten odkaz od milanblatnica? Je tam vidět, kde je to vypálený. Nicméně bych to neřešil. Donesl bych ji tam, dal na pult, předložil fakturu a pište ... Hlavně bych do protokolu uvedl, že po diagnostice dobíjení vozidla které je v pořádku, možno doložit, baterie ztrácí kapacitu velmi rychle ...

 

Edit: Patrně budou vycházet z toho čísla VT 561 ...

Edit II: A tu kapacitu začala ztrácet náhle, pár dní zpět ...

Upraveno uživatelem Míla72
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a teď jsem docela v pytli protože dneska jsem vybíral novou baterku a všechny byly tak na 80% kapacity, což je prdím. Strčit tam ale stejné paramatery nemůžu, protože taková baterka se nedělá, nejblíž tomu byla BOSH 52ah 520A a moje otázka zní, vadí když dám třeba 52ah 470A čili o 10A menší startovací proud?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen tak pro zajímavost, během toho co jsem sepisoval s prodejcem reklamaci, přišli další 4 lidé reklamovat, také autobaterky. Nejlepší na tom všem bylo když jsem chtěl vzít novou tak jsem si nechal změřit, borec přinesl baterku studenou jako by ji vytáhnul ze studny a tak měřil, byla na 82% kapacity, tak jsem mu řekl ať donese další a že si vemu tu nejvíce nabitou ale ani jedna se nedostala nad 90%, takže jsem to nakonec zavrhnul, jelikož mi bylo sděleno, že baterie mají někde vzadu v boudě a očividně tam byla kosa jako blázen a o výrobním čísle. resp. datumu výroby ani nemluvím, nic nešlo nad duben 2016, to bych možná ještě přežil ale že ty baterky skladují někdě v šopě bez topení, jakože sorry.

Požadoval jsem vrácení peněz a baterii zakoupím jinde. Uvažuji ale že se Vartě vyhnu velkým obloukem, vidím to na nějakou Bannerku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No omlouvám se a zjistil jsem že jsem kupoval Blue Dynamic 60Ah a ne Silver. Já kupoval v 12/2015 baterii vyrobenou 05/2015, což je pohoda a v autě byla taky VARTA Blue Dynamic a po 11 letech provozu je to třetí baterie. Což bych řekl že 5-6 let na baterii je normál. Nevím tedy co tam byla od novoty. Já to auto kupoval 8 roků staré. Ale jinak ten kod je vyražený přesně mezi poly baterie. Myslím si že baterie která má 82% kapacity ještě nijak netrpí ani kdyby byla v mrazu, spíš si myslím že šlo o špatný kus. VARTA i BANNER jsou dobré značky baterií a na vadný kus můžeš narazit u obou. Na pracovním FORDU jsem si koupil slovinskou baterii TAB a drží víc (6-tý rok) jak původní Forďácká která odešla po třech letech provozu.

 

20170116_192013_resized.jpg

Upraveno uživatelem pecino
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 01/09/2017 at 22:21, Agrafik napsal:

Dobře. Pokud tam jsou dva paralelní vodiče a naměří na každém " Proud na cestě k baterce na hlavním svazku - 30A na volnoběh, při sešlápnutí plynu 37A ty stejné hodnoty naměřeny na dodatečném propoji kabelu CYA 16 z + altíku na baterku. " tak je to I1+I2=72A pod plynem.

No to áno, ale mám pocit, že toto by platilo iba v prípade, že by obe prepojenia odmeral naraz, nie tak, že raz odmerá jedno prepojenie a potom druhé...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

No takže po více jak 20 dnech jsem se dozvěděl toto.

Normálně si ze mě dělají prdel, nějaký vyučený pekař bude testovat mojí baterku v teplotě -1°C a dokonce nějakým testerem na baterky, no na facku. Navíc každý elektrikář, když si přečtě jeho vyjádření tak mu musí být zřejmé, že i při -1°C je ten úbytek napětí velký, natož při teplotách pod -10°C co byly kdy mě baterka nechala už x-krát ve štichu i když jsem ji přes noc nabil, ráno odjel do práce a večer po 12ti hodinách už jsem nenastartoval.

IMAG0081.jpg

IMAG0082.jpg

IMAG0083.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výpis je z firmy sídlící ve Zlíně?

Taky jsem reklamoval baterku...jejich odpovědi, ve smyslu "kapacita je v pořádku, baterie se nabila na hodnotu 13,7V a napětí nekleslo za určitou dobu... " Chtěl jsem po těch ko..otech, aby mi změřili kapacitu, tu vyjádřili bud v procentech nebo Ah. Vartě se už vyhýbám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...