Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Špatné dobíjení autobaterie


Tony Stark

Recommended Posts

před 2 minutami, krtek 2 napsal:

150 amperovy altik mas podla SB

Tomu se mi nechce moc věřit protože ten altík by musel být velký jak šlak ale ten můj je malý asi jako hlávkové zelí.

Moje VINko : VF33CNFUC82118030 a že by 1.6 16V 80kW benzín měla tak velký altík se mi nezdá.

Zde výsledky z osciloskopu a měření.

 

DSC_4643.JPG

DSC_4644.JPG

DSC_4645.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, možné to je, každopádně altík mi funguje jak má, dodává to co se po něm požaduje, takže je v háji rok stará baterka. Takže moje otázka zní.

Jezdím teď hodně krátké trasy a co tam tedy mám dát za novou baterku?

 

  předepsanou výrobcem  - AKUMULÁTOR 12V L1-300-480A-50AH - nebo znovu silnější byť jen chlup silnější - Varta Silver Dynamic 12V 61Ah 600A ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 44 minutami, Tony Stark napsal:

Tomu se mi nechce moc věřit protože ten altík by musel být velký jak šlak ale ten můj je malý asi jako hlávkové zelí.

Moje VINko : VF33CNFUC82118030 a že by 1.6 16V 80kW benzín měla tak velký altík se mi nezdá.

Podle VIN máš alternátor třídy 8, což je 80A. Akumulátor L1 250.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Agrafik napsal:

Podle VIN máš alternátor třídy 8, což je 80A. Akumulátor L1 250.

To by i sedělo, tvrdil mi to ten elektrikář dneska do telefonu, že to zatížil na 80A a že to šlapalo naprosto v pohodě.

Mmt, když jsem v SB rozkliknul obrázek zapojení baterie, tak mi to tam vypsalo AKUMULÁTOR 12V L1-300-480A-50AH.

Ta L1 250 má jaké parametry, ah A?

 

Upraveno uživatelem Tony Stark
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tony,kľudne vezmi tú 61 Ah silver dynamic,nič s tým nepokazíš.Má väčší štart. prúd.Ale ak môžem poradiť,kupuj len u seriózneho predajcu,ktorý sa tým zaoberá a nechaj si ju premerať pred Tebou záťažovým voltmetrom.Akurát dnes som tú vartu silver kupoval pre syna a prvú ktorú som meral mala napätie naprázdno 12,2V ,kapacitu iba 70percent.Druhá taká istá s tým istý dátumom výroby 12,75V a 93 perc. kapacitu.Je jasné ktorú som zobral.Mimochodom,kedysi som pracoval na výst. kontrole špeciálnej  techniky a okrem iného som preberal aj čerstvo nabité baterky.V tech. podmienkach pre nabíjanie a kontrolu,ktoré boli hrubé ako byblia bola okolo toho celá veda,ale za tie roky sa nič podstatné nezmenilo.Tu pripájam prefotenú stranu z knižky,ktorú som dostal k novej baterke.Možno to niekomu pomôže.

20170109_165458.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jednou se zeptám. Jak to máš tedy zapojené.

Proud na cestě k baterce na hlavním svazku - 30A na volnoběh, při sešlápnutí plynu 37A ty stejné hodnoty naměřeny na dodatečném propoji kabelu CYA 16 z + altíku na baterku.

Paralelně k sobě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

origo kabel nevedie priamo na plus pol baterky ale ide cez stiftu startera 

v dobe ked sa patralo co tomu je tak sa mu navrhlo dat ten bajpas aby sa vylucil prechodak na tej stifte startera lebo tam je asi spatny pristup a toto bolo jednoduchsie riesenie 

na potvrdenie ci vylucenie poruchy na origo kabli a jeho kabelovych ociek 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, až bude tepleji tak ten dodatečný propoj z altíku na baterku demontuji, stejně tam mám natažené nové kabely, místo původních.

 

Ještě jedna technická, když tam tedy zítra povezu tu "novou" baterku na reklamaci a mám k toum veškeré dokumenty vylučující špatné dobíjení či jiné okolní faktory tak mohu požadovat výměnu kus za kus, nebo mi propůjčí nějakou adekvátní náhradu abych měl jak jezdit?

A další otázka, zakoupil jsem ji v Pema Autodíly v OV-Vítkovice a přímo v prodejně mi změří zátěžákem jakou kapacitu ta baterka má?

A poslední otázka, kde se na autobaterii nachází něco jako datum výroby, zrovna jsem na ní asi 20minut čuměl ze všech stran a nikde nic.

Upraveno uživatelem Tony Stark
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak az bude teply tak prave naopak dodas tam treti kabel :)

ale s tym problemy mat nebudes lebo teraz mas omnoho vecsi prierez kablov(ked spocits oba dokopy) ako ked tam bol jeden kabel v origu 

takze sa to bude hriat menej nez v origo zapojeni ak vobec sa to bude hriat 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...