tomvavro Odesláno 9. listopad 2016 Sdílet Odesláno 9. listopad 2016 Ahoj. Jelikož nejsem technický typ, rád bych se poradil se zkušenějšími uživateli tohoto fóra. Jezdím na peugeotu 307, 1,6 benzín, 80 KW, ročník 2007 (mám najeto cca. 155000 km), který v poslední době při prvních minutách (cca 15 min.) jízdy vydává zvláštní zvuk v pravidelných intervalech. Když jsem se díval pod kapotu (tj. i za neutrálu), ten zvuk vycházel z oblasti řemene a podle všeho by mělo jít o vadu v rozvodech. Informoval jsem se tedy ve 4 různých servisech na cenový odhad výměny rozvodů, což považuji za komplexní a pravděpodobně nejnákladnější řešení závady, a byl jsem překvapen cenovými rozdíly... u jednoho 6500, v dalším 8500, jinde 10000 a v jednom dokonce 14000 Kč za náhradní díly včetně práce. I když popis závady nejspíš není úplně dostačující, chtěl bych se zeptat: - jaká je vaše zkušenost s cenou kompletní výměny rozvodů? - je moje domněnka, že kompletní výměnou rozvodů se závada nejspíš vyřeší, i kdyby šlo o nějakou prkotinu, správná? Tj. že cena výměny rozvodů bude cena nejvyšší, avšak ve skutečnosti může být i nižší? - je něco, na co bych si při opravě tohoto typu měl dávat pozor? Moje dosavadní zkušenosti s autoservisy bohužel nejsou příliš pozitivní, proto budu vděčný za jakékoliv názory a zkušenosti! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 9. listopad 2016 Sdílet Odesláno 9. listopad 2016 A dělá to při studeném nebo i při teplém motoru? Kdy byly naposledy měněné rozvody, jestli nejsou tedy ještě od výroby. Já bych to viděl na řemenici příslušenství nebo kladu a hrčící ložisko. Ale takhle od stolu je to stejně jen věštění. Nejlepší je si to poslechnout a dát na doporučení servisu ve svém okolí. A když se bojíš, tak jít do autorizáku. Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 9. listopad 2016 Sdílet Odesláno 9. listopad 2016 Cena rozvodové sady včetně vodní pumpy se pohybuje mezi 2 - 4tis Kč dle značky (na originál sadu jsem nekoukal). Zbytek bude cena za práci + chladící směs Rozvody jsou základ, takže je potřeba, aby je udělal někdo, komu se dá věřit a ponese odpovědnost případně problémů s nimi. Pokud nebyly rozvody měněny, tak mají ve 155tis km rozhodně čas. Slušný servis by měl zdroj zvuku bezpečně lokalizovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 9. listopad 2016 Sdílet Odesláno 9. listopad 2016 (upraveno) sada rozvodů i s čerpadlem stojí v pežotu 6255 Kč, ale u auta z roku 2007 dostaneš slevu Upraveno 9. listopad 2016 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomvavro Odesláno 9. listopad 2016 Autor Sdílet Odesláno 9. listopad 2016 Díky za názory! Rozvody se zatím neměnily. Ten zvuk (jako z řehtačky) vzniká při studeném motoru. Chvíli normální zvuk, chvíli to zařehtá a tak se to opakuje v pravidelných cyklech (za jízdy při přidávání plynu se ty cykly zrychlují). Jde mi hlavně o to, abych zajel do servisu s představou o tom, co by se mělo pravděpodobně opravovat a kolik to bude stát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 9. listopad 2016 Sdílet Odesláno 9. listopad 2016 Pokud jsou rozvody původní, tak je třeba je každopádně udělat - interval výměny je tuším 120tis km/10let, takže je akorát čas. Vyber servis, ve který máš důvěru a udělá to za rozumnou (tebou akceptovatelnou) cenu a bude to OK. Pokud by to od rozvodů nebylo, tak servis řekne, kde je problém a odstraní ho. Takhle na dálku ti příčinu rachtání nikdo neurčí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 9. listopad 2016 Sdílet Odesláno 9. listopad 2016 Od toho je servis, aby to diagnostikoval, když si nevíš rady. To jako když přijdeš do řeznictví, taky si necháš poradit. Jen ten servis najít. Jo rozvodová sada stojí do 4tis.Kč i s vodní pumpou. Loni jsem kupoval od badisaka na stejný motor. Když jsou původní, tak nechat vyměnit, budou mít i deset let a hrčení bude buď od kladky nebo od řemenice. Odkud jsi? Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 12. listopad 2016 Sdílet Odesláno 12. listopad 2016 Dnes mi psal kámoš, že mu přestalo jet auto P307 1.6 16v 80kW. Chcíplo to a při startování to prý cvrčí. Rozvody by měli být údajně ve 120tis.km měněný teď má 150tis.km. Může u tohoto motoru spadnout rozvoďák? Psal, že řemen vypadá gut, tudíž předpokládám, že je vcelku. A kdyby opravdu byl dole, potká se tento motor? Typ NFU. Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 13. listopad 2016 Sdílet Odesláno 13. listopad 2016 Netušíte někdo? Abych ho mohl zítra v práci případně potěšit. Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 13. listopad 2016 Sdílet Odesláno 13. listopad 2016 (upraveno) rozvodový řemen nemůže spadnout z řemenic--na jedné straně je blok motoru a na druhé kryty, které nedovolí, aby vyjel ven od motoru, jinak ty kryty rozv. řemen zakrývají , takže ho kamarád nemůže vidět, leda by měl sundané ty plastové kryty on si to plete asi s řemenem příslušenství, co žene altík, čerpadlo serva atd., tento řemen vidět je --nemá žádné krytování Upraveno 13. listopad 2016 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 13. listopad 2016 Sdílet Odesláno 13. listopad 2016 Taky jsem si říkal, že je to divný. A když by prdnul řemen příslušenství, tak by auto chcíplo a nešlo už nastartovat? Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
punkac Odesláno 13. listopad 2016 Sdílet Odesláno 13. listopad 2016 u NFU žene řemen příslušenství jen alternátor a klimu. servo posilovače je elektrické Kdyby spadnul a byla by nabitá baterka, tak by měl nastartovat - jen bude svítit dobíjení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 14. listopad 2016 Sdílet Odesláno 14. listopad 2016 Jasný, díky. Tak potom nechápu, co s tím má. Nakonec to bude startér. Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 14. listopad 2016 Sdílet Odesláno 14. listopad 2016 Tak je to udělaný na rozvodech. Sundal kryt z rozvodů a prý jde za řemen zatáhnout směrem k sobě. Tudíž je buď volnej nebo přetržený. Bylo prý slyšet cvrdlikání od řemenice při ohřátém motoru. Myslel jsi, že je to od řemenice příslušenství. Za jízdy ce ozvalo něco jako "cvrrr" vyšlápl spojku a už to jen dojelo. Teď hledá servis, který si to vezme do parády. Kam dáváme auta objednává až 15.12. Což je tak trochu za dlouho. Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 16. listopad 2016 Sdílet Odesláno 16. listopad 2016 Auto je rozebraný v servise. Nový rozvody a jinak se to potkalo. V dílech to prý bude za dvacku. Ventily, srovnat hlavu, nový náplně... Nemá to 150, ale lehce přes 160tis.km, takže si myslím, že to rozvody ve 120tis.km udělaný nemělo. Poučení pro ostatní, kdo věří řečem prodávajícího. Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 16. listopad 2016 Sdílet Odesláno 16. listopad 2016 Hmm, tak jen jestli prodávající třeba jen nevěřil servisu, že to má hotový ... Každopádně masakr - doufám, že mě tohle nikdy nepotká Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 16. listopad 2016 Sdílet Odesláno 16. listopad 2016 většinou chtějí lidi ušetřit--proč dělat rozvody, když to jede? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 23. listopad 2016 Sdílet Odesláno 23. listopad 2016 Auto opět jezdí. Nové rozvody, tři ventily ohnuté, výfukové podpálené, takže taky vyměněné, nové těsnění pod hlavou, nový olej, voda v chladiči a nový zapalovací modul. Po složení motor šel jen na tři válce. Účet? Asi dost velký. Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.