Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Porucha nejdále od domu


Sniper17

Recommended Posts

Někde v Itálii (na severu) mi začalo na P309 praskat v  homokineťáku. Byla to pro mě tenkrát novinka, docela jsem se bál, ale do Blanska jsem dojel :) Jinak asi upadlý výfuk na dálnici za Bratislavou. Dojel jsem do cílových Šuran a tam mi ho druhý den garážista zavařil. Jinak si nevzpomínám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S osobákem to ťuky ťuk zatím byli sice i vážnější závady ale vždy to bylo na dohled k nějakému bodu záchrany ( domov, práce , příbuzní nebo kamarádi). Auto který mě řádsky potrápilo to bylo berlingo. Ten rok co jsem ho prodal hned 1.1 prdnul cestou do práce řemen alternátoru byli asi 3.30 tak jsem při svitu baterky vytrhal ty cucky a dojel jsem to jen na baterku do práce po práci jsem motorový prostor ještě jednou prohlídnul a dočistil. Dojel jsem domů druhý den jsem si vzal rodičovské auto a cestou z práce jsem koupil novej řemen nasadil a jezdil jsem asi tři dny pak se auto začalo chovat divně a netáhlo tak jsem to dal kámošovy ať to prohlídne a zjistil že dostal kus toho řemene do rozvodů a skočilo to o dva zuby. Tak dal nový rozvod a auto jezdilo asi dva týdny pak začalo kouřit tak opět do dílny a tekli dva vstřiky tak jsem je nechal zrepasovat a auto zas jezdilo dva týdny pak jsem někam potřeboval rychle odjet a za vsí jsem ho trochu vytočil najednou rána a auto se zastavilo. Střihnul se klínek na vačce který zajišťoval rozvodové kolo potkalo se to. Takže jiná makovice atd. No tenkrát jsem do toho auťáku zahučel během 5-7 týdnů skoro třicet litrů. Za tu dobu jsem s tím najel asi 400 km a z toho možná půlku na tyči když mě odněkud stahoval brácha nebo kámoš. Pak mi ve vratech ruplo pravý přední péro a to byla poslední kapka k rozhodnutí že půjde z baráku.  Ale jinak to bylo zlatý auto za čtyři roky jsem s ním nalítal víc jak 100 tis. km a kromě tohohle smolnýho období nic.

S náklaďákama jsem měl taky celkem štěstí a až na pár defektů a prkotin který jsem dokázal rozchodit tak aby auto dojelo domů jen jedna příhoda kdy pro mě jel odtah. A to ještě nebylo moje zaváhání . Ještě na penny marketu jsem dostal do zácviku mladýho kluka jezdit celkem uměl takže to bylo v klidu. Ale cestou z Bavorova do Týna nad Vltavou měl slabší chvilku. Já jsem dřímal na sedačce najednou jsem procitnul a jen jsem v zrcátku viděl jak konec návěsu cvrknul o patník a chytla ho krajnice a nedokázal to vyrvat zpět na silnici. Souprava sjela do příkopu naštěstí zůstala na kolech. Ale jak to šlo přes hranu vozovky tak se zespoda prorazili chladiče a auto tím zůstalo nepojízdné.

A na vojně při návratu z cvičení na Doupově  do Staré Boleslavi jsem jel jako poslední s PV3S za kolonou asi 8 UAZů. A jednomu se v Krušovicích kousnul diferák na zadku. Ty lampasáci dumali jak dostat UAZa nahoru na mojí vejtru a než něco vydumali tak jsme s tím klučinou který tam byl jako mechanik z UAZa udělali Wartburga a do kasáren dojel po svých. Vyškubli jsme z toho kardanku a jednu poloosu a tradá jelo se dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty doby kdyz se ti vykaklo auto na ceste nekam a tys vyndal vercajk opravil to nebo udelal provizorku a jel dal jsou davno pryc.

Ted lidi volaj asistencku i kdyz pichnou. 

A nejsmutnejsi jsou ridici kamionu, tam to uz je davno pryc aby ridic myslel hlavou a jeste si dokazal poradit, co mi kolikrat vypravej ruzni dispeceri to mi hlava nebere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz zalovim v pameti :

Na ritmu cesta ostrava stenberk a zpet mi prestalo v pulce cesty jit radit, spojka uz dyl prokluzovala to sem vedel, tak jsem vyndal vercajk a lanko spojky povolil na posledni zavit a doklouzal domu ;)

Škorpio,  cesta z ov do prahy, na 90 km D1 slysim silny cinkani z motoru,  zastavim na odpocivce a i pres tmu zjistuju ze se urval sroub co drzi alternator na napinaku ktery se pak povolil a oprel se o vrtulky altiku, to bylo to cinkani. Napinak jsem odmontoval a altik s remenem natahnul pomoci opasku od kalhot kdy jsem pritahnul altik k chladicovce :) a jelo se...

Skorpio me jeste splouchlo na ceste praha štětí, kdy v pulce cesty jsem zastavil abych si odskočil s močí. Když jsem startoval tak jsem otocil klickem v zapalovani skoro o 360 stupnu a vyndal pulku klicku ven. Druha pulka toho medeneho snad,  srace zustala ve spinacce pro me stesti v poloze kdy volant byl odemceny....no nejsem to dal di puvodniho stavu tak jsem pul roku startoval dratkama :)

309 me zas nechala na d1 u brna ale tam odesel modul zapalovani na coz jsem po hodine badani prisel a novej dil mi z brna dovezl brnenskej stryc takze se po dvouapul hodinach mohlo pokracovat na ostravu.

C8 a zase D1 v Brně :) to uz jsem ale opravit nedokazal. Rupla vysokotlaka hadice od serva, tusim ze uz u vyskova a diky defakto rovne ceste jsem na to prisel az v brne a to uz byl system bez oleje a pridrene cerpadlo serva :(

Zbytek aut zatim tuk tuk ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě zatím jen vyšplouchla 406ka když jsem 15km od baráku nenastartoval kvůli nefunkční klávesnice u immo.

407ma mě v zahraničí zato 2x lehce vyděsila, jednou v aplách ráno v -20 mi vyhodila hlášku chyba managmentu motoru a podruhý v maďarsku po týdením stání a nastartování mi vyhodila chybu immo, jsem se bál to pak chcípnout :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ Pe.tře máš pravdu že dnes to není co bývalo.

Já si pamatuju prastrýce (dědův brácha) který jezdil autobusem ten měl v Karose jeden kufr plnej ND a vercajku aby byl schopen si opravit závadu která by se vyskytla. A nikdy se mu nestalo že by za ním jela dílna na cestu když nebyl schopnej to opravit sám tak se v tý době vždycky našel někdo kdo mu to pomohl opravit třeba ho popotáhli do dílny nějakýho místního podniku a tam mu to dílenský byli schopný pomoct.  Ale to bylo za těch  " hnusných komančů " pamatuju si jak jednou vyprávěl že po cestě s nějakou ZŠ na školu v přírodě či kam postupně " udělal "  všechny gumy na zadní nápravě a jak když je jel vyzvednout po pobytu rozvážel po různých JZD  náhradní kola který mu půjčili jen na čestný slovo a s tím že až někdy bude mít cestu kolem nebo když by náhodou někdo z toho JZD jel k nim do města tak že mu je v garážích vrátí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nj, ale to byla opravdu jiná vozidla (minimum čidel, žádná elektronika, natož počítače...) i jiná doba (když se něco nevrátilo, tak se to v klidu odepsalo...). Na zjištění závady stačily zkušenosti (ne diagnostika), na odstranění zase basa obyčejného nářadí. Náhradní díly šly nafasovat dopředu a plno oprav se dělalo (alespoň u nás) tak trochu preventivně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda že se ty věci které se nevrátili po nějaké době dali odepsat, jenže většinou ten kdo si to někde půjčil se snažil to tam zase vrátit protože si nechtěl pokazit pověst aby se o něm v oboru neříkalo hele tam ten si u nás půjčil tohle a nevrátil to atd. A i když v té době neexistovali komunikační kanály jako dnes tak takovéhle věci se dokázali rozšířit po celé republice rychle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo, i neznámý lidi si víc pomáhali, byla větší solidarita a snaha a míň vyčůranků, nebyly mobily a internet a zprávy se taky šířily (pomalu, ale přece) a byla taková nějaká moc dobrá "stavovská hrdost ", profi řidiči museli být vyučení v příbuzném oboru a chlapi měli disciplínu z vojny...

Upraveno uživatelem parizov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel, jsou to už jen stesky po dobách, sice ne tak dávno minulých, ale minulých. U mého prvního "plecháče" M412 jsem byl schopen s nářadím v kufru vyměnit i těsnění pod hlavou a generálku motoru jsem si dělal na ponku v garáži. Dnes se palubka rozsvítí jako vánoční stromeček a jediné co mi zbývá je sednout si na patník a čekat na odtahovku. Je to ale jen poplatek za luxus. U té 412-ctky ale i potom u Š110R, LADA2107.... se mi třeba o klimatizaci mohlo jen zdát, el. zrcátka, stahování oken o řízení chodu motoru a třeba "Centrálu", stejně tak.

Solidarita? Od doby, co mi po stopaři zbyly prořezané sedačky, jsem už nikdy žádného nevzal. A co se týká pomoci při poruše? To si zatraceně dobře rozmyslím zda zastavit či ne. Důvod? Z poruchy se vyklube parta rumunů nebo podobného xindlu s "Mosazným zlatem" a nožem v rukávu.

Asi jsem přílišný skeptik, ale život mě naučil nevěřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na M408/I jsme ještě za mých klukovských let s tátou řešili ulomený pravý silentblok u motoru kousek za  Kijevem (jj ten na Ukrajině). Auto by jelo i bez něj, jenže vrtule ventilátoru dřela o plechy u chladiče a asi by nepřežila dlouho. Naštěstí jel kolem zkušený místní maník s "gruzavikem".  Odkudsi vytáhl kus fošny kousek uřízl, motor jsme zašprajcovali za podběh a po 100 km v nejbližší dílně ho místní Serjoža přivařil zpět.

Později jsem sám osobně  na stejném rodičovském M408/I měnil lamelu spojky na škarpou 100 km od domova. Shodou okolností jsem jí měl u sebe, protože strejdovi, co měl stejné auto odcházela a vezl jsem mu jí z Brna (tenkrát nebylo dnes objednám zítra mám)

Na vlastním prvním autíčku, Š1000MB, se opravovalo zcela běžně. Půl auta bylo složené po zadníma sedačkama (tam, kde dnes mají auta nádrže), takže několikrát se měnila struna od plynu, párkrát palec rozdělovače. Když bylo -20 nebo slabší batertka tak se startovalo klikou.

Dnes, když mi chvíli po koupi na 308 odešla klapka vzduchu, tak pomalu nikdo nevěděl co s tím. Zase máme klimatizace, jezdím za míň než dřív s daleko větším výkonem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Slovensku v Podhajský Travnici s mámou v lázních, dojížděli  jsme  z penziónu asi 7 km a při cestě zpět upadl výfuk v prostředku pod podlahou za tlumičem u 309 my,pomocí jednoho domorodce bylo opraveno ještě ten den a mohli jsme pokračovat v lázních ještě týden v klidu :super

Zpravilo to 20 eček 

Odesláno z Samsung J 5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čéče, Petře, že se divíš, že lidi dneska volaj asistenčku i na píchlou gumu... Ty jsi kus chlapa, ale dovedeš si představit paničku, co jí pantáta pořídil X5 aby mohla bezpečně jezdit když s tím moc neumí (neboli odírat lak nám ubožákům v méně rozměrných a méně vysokých kárkách) - dovedeš si představit takovouhle paničku, jak na X5-ce mění devatenáctipalcové kolo za rezervní? Zvlášť když je asistenčka na píchlou gumu už i v ceně povinného ručení. Tož co by jeden takový asistenčku na gumu nezavolal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, ale většinou jezdím všude tak abych měl alespoň minimální časovou rezervu. Takže případná výměna kola při defektu by mě asi časově nerozhodila s tím že bych se zamazal tak to je pravděpodobnější ale je fakt že jak někdo psal tady nebo jinde takovou ještě nehráli abych jel kvůli defektu na odtahu. Pamatuju si jednou ještě na penny marketu jsem jel v zimě někam na sever tuším Frýdlant a tam odtud to nešlo jinak než že obout řetězy. Po práci jsem měl domluvenou schůzku s mojí tehdejší přítulkou takže vědom si tohoto tak jsem se ráno do práce obléknul trochu " lépe " než obvykle. Vzal jsem si mikinu kterou jsem od ní dostal asi si každý dokáže domyslet jak to dopadlo ,řetězy po minulém použití celé léto leželi na dílně nejprve pod ponkem a pak nějakou dobu v sudu s olejem aby moc " nezrezly " a po této léčebné kůře je dílenský machři nacpali do pytle a hodili je do kastlíku pod návěs. Takže nová šeděmelírovaná mikina byla zralá tak akorát na hadr a džíny sem pak nosil taky už jen na špinavou práci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...