Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Manuální převodovka - řazení jde ztuha za studena


Fremen

Recommended Posts

Zdravím,

potřeboval bych poradit - po nastartování za studena jde ztuha řadit první stupeň a zpátečka ještě hůř - je to lepší když si "předřadím" trojku a čtverku. Po mírném zahřátí (ne na provozní teplotu) to z části nebo úplně přestane. Při provozní teplotě úplně bez problémů. Čím by to mohlo být?

Díky za každou radu

Fremen

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle mého ......

teď je jiná doba , dnes na to prodejci aut se.ou...ani to radši neuváděj ten interval ,ani dobu záběhu ....ale fakticky existuje  interval na každý olej bez rozdílu

na starých hajtrách byl ser.int kolem 150 -170 tis km , a když máš 4x4, je to pochpitelně kratší ,nebo když taháš přívěs, koně,brodíš auto v potoce..

....pak tady ještě existuje sorta sprinterů,co pálí při rozjezdech gumy a pak ty diferáky hučej jak stará Líza ,nez se to rozsype .dá se laborovat s řidším /hustším olejem,když už má převodovka něco za sebou ....kámoš má golf III kombi v ropě 4x4 a má tam olej z Liebherru...ultrahustej..až mi z toho spadla brada ....

já měním olej v převodovce zároveň s diferáky předek zadek , a ty maj životnost max 20 tis km.

A na převodovce máš plast naustek na nalití ,kontrolní je na diferáku.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začínam mať tento istý problém.Ak máš v prevodovke dosť oleja(to sa dozvieš až keď ho vypustíš),typol by som to na lanovody.Hodil by sem niekto nákres tých lanovodov?Chcel by som vidieť ako sú uchytené.Možno sú niekde predraté ,možno by pomohlo premazať.:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chová sa to presne tak isto ako u Fremena.Jednotka a spiatočka za studena ide ťažšie zaradiť,aj vyradiť.Už po miernom zohriatí bez najmenších problémov.Začalo to  už koncom minulej zimy.Keď sa oteplilo problém ustal a ja som naň zabudol.Nástupom chladnejšieho počasia sa problém vrátil,ale ešte to nie je až také tvrdé ako v zime. Čím chladnejšie,tým horšie.:nevimAsi skúsim keď bude trochu času vymeniť olej a ak to nezaberie,budem pátrať ďalej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, netvrdím na 100% že je to olejem, ale kontrolou množství a kvality oleje v převodovce se obvykle začíná :), je jasné, že když je oleje málo, anebo olej pomalu nejde ani vypustit, protože je tak hustý, tak ani řazení rychlostí nepůjde lehce...

na druhé straně je třeba si uvědomit, že ani u nového vozu nejde řazení v ranním mrazu tak lehce, jako v létě--obvykle ale stačí pár set metrů popojet a je vše OK :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pýtal som sa na ten nejaký zákrok len preto ,že u mňa nastal tento problém po výmene spojky ,tým pádom aj demontáži prevodovky. Keď som sa vrátil do peugeotu ,že spojka je OK ,ale radenie sa pri prvom pokuse rapídne zhoršilo ,teda čo sa týka tej 1 alebo R ,tak mi tvrdili že to je normálne.Na moje naliehanie ,že som teda do tej výmeny musel mať nenormálne auto ,lebo to išlo na prvý šup a vždy ,to tam nechali a na druhý deň mi volali ,že je všetko tak ako má byť,dokonca že to všetko premazali aby si boli istý. Odišiel som s tým ,že bohužial ,tudy cesta nevede :D .Keď som pozrel čo tam dorobili ,tak som zistil že celú prevodovku zastriekali medenou vazelínou ,čiže to premazali a efekt žiadny. Spojku menili po cca 30k druhý krát ,kde sa im podarilo ulomiť to plastové oko na lanovode a tak museli v rámci reklamácii vymeniť aj komplet radenie. Čuduj sa svete ale od vtedy už mám zase nenormálne auto ,lebo jednička ,alebo spiatočka ide aj na prvý šup bez problému.A tak si myslím ,že to muselo byť naprd poskladané.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak píšu--olejem se začíná, zvláště u PSA, když to nepomůže, tak se jde na řazení, tzn. vše, mezi šaltpákou a převodovkou, u táhel jsou většinou vůle na obou koncích, takže se dávají nová silonová pouzdra, u lanovodů bývají vypadlé bowdeny ze zajištění, když nepomůže ani to, tak je problém v převodovce (ohlá vidlička, vybitá kulisa atd.):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno,beriem,ale  u nás je problém len pri studenom aute.Keby bola ohnutá vidlička,vybitá kulisa,vypadnutý bowden,...robilo by to stále.Ináč to radenie za studena je aspoň v mojom prípade akoby nasilu.Určite to takto fungovať nemôže ani pri -20 st.Minulý rok cca do marca(března :D ) mi to išlo úplne tak isto ako v lete.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to začlo spíš v létě, dělalo to i ve vedrech. Prostě jak jsem někde delší dobu stál, tak pak to šlo ztuha jakoby na sílu a to hlavně R. Je pravda, že ta převodovka je podle mě i docela hlučná.

Našel jsem tu pěkný návod na výměnu oleje a olej stojí pár kaček, takže začnu určitě tím.

 http://www.peugeot-club.com/topic/75563-p407-jak-na-to-–-vymena-prevodoveho-oleje-407-20-hdi-–-6ti-kvalt–-vymena-prevodoveho-oleje-407-20-hdi-–-6ti-kvalt/&page=1

Dám vědět jestli pomůže. Pokud ne tak zkusím mrknout na řazení.

Díky

Fremen

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...