JakubkoSK Odesláno 7. září 2016 Sdílet Odesláno 7. září 2016 (upraveno) Ako správajú vaše autá počas horúcich dní keď teplota v tieni je okolo 30st. Celsia? Ide mi hlavne o benzínové atmosférické motory ktoré majú pomerne nízku účinnosť a počas takýchto horúcich dní produkujú veľa tepla. Moja 1.1i už počas státia na semafóre začne topiť cez 90st. Celsia ale k 97 st. Celsia sa nedostane čiže vetrák nezapne. To je ale len ak stojím na jedných semafóroch cca. 4-5 min potom počas jazdy klesne a ak sa ide plynulo 50 tak klesne až na cca 85st celsia ak príde kolóna tak vtedy to začne byť zlé lebo tam potrebuje dochladzovať ventilátorom v pravidelných intervaloch. Nič príjemné pretože sa motor pod záťažou sahary ( keď treba veľké prúdy) rozvibruje. Z toho čo som vypozoroval tak to motor uchladí v pohode ak sa jedná o kolóny pomocou vetráku asi na malú rýchlosť. No nastala už aj situácia pri prejazde cez horský priechod donovaly že počas jazdy za kamiónom pri rýchlosti cca 30km/h na trojke do solídneho kopca dlhého niekoľko km začala teplota pomaličky stúpať hore dostalo sa to na cca. 95 st. Celsia a potom prišiel už vrchol a zjazd dolu takže neviem čo by sa dialo ďalej a to je moja otázka na znalých veci že do akej rýchlosti zostáva zapnutý prvý stupeň ventilátoru a od akej rýchlosti ide na max a kedy sa vypne resp. Pri akej rýchlosti sa vypne ventilátor z max rýchlosti? Na aute som mal v jari dolu chladič ( originál) vyčistil som ho z vonku dal späť prečistil systém čističom na chladiče potom dva krát destilkou a potom som nalial novú rúžovú chlad. Kvapalinu ale žiadna zmena proti predošlému letu auto má 12 rokov no a keď bolo nové tak som ani nevedel že tam neaký ventrák je teraz posledne dva roky sa deje to čo som popisoval vyššie a podľa mňa to nieje celkom ok. Napíšte rady a vaše skúsenosti s touto problematikou. Ďakujem Upraveno 7. září 2016 uživatelem JakubkoSK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 7. září 2016 Sdílet Odesláno 7. září 2016 (upraveno) dát trojku a jet do solidního kopce rychlostí 30 km/h není to nejlepší pro motor , příště dej dvojku --motor bude mít vyšší otáčky a bude se lépe chladit jinak ventilátor (sahara) není navázaný na rychlost auta, ale na teplotu motoru--prostě když je moc zahřátý motor, zapne se ventilátor, bez ohledu na momentální rychlost auta Upraveno 7. září 2016 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JakubkoSK Odesláno 7. září 2016 Autor Sdílet Odesláno 7. září 2016 Ono auto bolo prázdne tak som tam mal 3 nad tým som rozmýšľal až potom to viem no vtedy ma to nenapadlo... S tou saharou to znamená že keď pôjde auto hoci aj 50 km/h tak sa zapne keď bude teplota vysoká? Pri takej rýchlosti je už účinnejšie náporove chladenie alebo sa mýlim? A prečo za nova ale po piatich rokoch prevádzky si pri horúcich dňoch v kolóne držalo auto teplotu a teraz keď má 12 a nabehané len 94 tis km sa musí. pravidelne dochladzovať saharou? Mal by zmysel nový chladič? Ďakujem za odpoveď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 7. září 2016 Sdílet Odesláno 7. září 2016 (upraveno) ano, čím vyšší rychlost, tím je účinnější náporové chlazení, ale přesto v některých situacích se motor neuchladí, zvláště v horkých dnech v kolonách..., proto je tam ještě nucené chlazení (sahara), u nového auta funguje chlazení nejlépe, protože vnitřek motoru, chladič a potrubí jsou čisté a umožňují nejlepší přenos tepla, u staršího motoru je v chladícím systému povlak, který přenos tepla omezuje...,nový chladič by určitě k lepšímu chlazení pomohl, zvlášť, pokud se v průběhu let nalil do systému nějaký utěsňovací prostředek atd., pomohlo by i celý chladící systém vyčistit sodou, nebo podobným odmašťovacím přípravkem Upraveno 7. září 2016 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JakubkoSK Odesláno 7. září 2016 Autor Sdílet Odesláno 7. září 2016 Za celý ten čas teda od nova sa neutesňovalo pomocou tých práškov nič a na prečistenie som tam nalial v jari pred výmenou vody prípravok na čistenie chladiaceho systému a stále to isté. Teraz tam je rúžová chlad. Kvapalina. Ale akú mám záruku že keď vmením chladič že to bude stáť zato? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 7. září 2016 Sdílet Odesláno 7. září 2016 osobně bych opět vyčistil chlad. systém a hlavně jezdil tak, aby se motor točil v kopci lehce--radši na dvojku než na trojku, protože ve vyšších otáčkách se taky rychleji točí vodní čerpadlo a je schopno rychleji točit vodu v systému a tím uchladit motor...,jinak to, že se zapne sahara není porucha, ale normální činnost chlad. systému, krize nastává až po překročení teploty cca 115 stupňů a rozsvítí se kontrolka STOP, což se ale ještě nestalo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JakubkoSK Odesláno 7. září 2016 Autor Sdílet Odesláno 7. září 2016 Možno sa do čistenia pustím znova uvidim ešte. Motor sa na teplotu 115st. Celsia ešte nedostal čiže STOPka nesvietila ani raz počas tých horúčav. Čo sa ale stalo bolo to že v zime mi zamrzla voda v chladiči keď tu bolo cca -30 a bola tam voda evidentne slabá voči takým mrazom no a prešiel som na to cca 6 km + pred jazdou auto stálo na voľnobeh že je zle som si všimol keď to nekúrilo do auta a teplota motora už bola okolo 70st celsia než som sa spamätal bolo tam cca 95 to som už vedel že je zle tak som vyradil a šiel na voľnobeh pár sekúnd nato zasvietila STOP vypol som motor na dokotúľal som to do mesta po krajnici na take male poľne parkovisko tam som zistil že sú tvrde hadice ako betón po otvorení vička tam bol ľad. Auto sme odtiahli do servisu kde sa rozmrazilo vypustili sme cca liter vody z tej čo tam bola a dali čistú nemrzku vtedy tam bola zelená tak zelenú G11. No a v jari som tam nalial čistič nechal pobežať vypustil preplachol a dal som ružovú G 12+ tá je doteraz čistá bez mastnôt na hladine a olej tiež nieje ako emulzia tak myslím že tesmenie pod hlavou je ok len neviem ako vodná pumpa či nemá pokrivené lopatky... Inak sa s chladením nerobilo nič nebola tam nikdy diera pri rozvodoch sa menila aj pumpa ale rozvody boli robene asi rok pred týmto incidentom ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 7. září 2016 Sdílet Odesláno 7. září 2016 ano, tím jak byl v motoru led, mohly se ohnout (ulomit) lopatky čerpadla a voda teď necirkuluje tak, jak by měla, takže i proto se může motor přehřívat, podíval bych se nejdříve na tu pumpu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JakubkoSK Odesláno 7. září 2016 Autor Sdílet Odesláno 7. září 2016 To znamena dolu rozvody no ale čo už ja toto tým pádom nevyriešim takže servis a ešte niečo okrem toho ťa nenapadá? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 7. září 2016 Sdílet Odesláno 7. září 2016 no tak pumpa je u chlazení základ, že v motoru zamrzla voda je velká chyba, to se prostě nesmí stát--před zimou se musí chladící kapalina zkontrolovat na mrazuvzdornost, servisy to dělají na požádání zdarma...,začni tou pumpou, věřím tomu, že po její výměně to bude chladit OK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JakubkoSK Odesláno 7. září 2016 Autor Sdílet Odesláno 7. září 2016 Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.