Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

jaký motor vybrat do 406


capslock

Recommended Posts

Ahoj,

odporoučel se mi motor ve 406 (2.1 TD) a zvažuju místo opravy koupit zachovalejší stejné nebo podobné auto (nicméně 406 mi vyhovuje velikostí, vzhledem i komfortem).

Jaký motor byste mi na základě vašich zkušeností doporučili na dálnici? Uvažuju o 2.2, 3.0 (eventuálně i 2.0T) a přestavět na LPG, případně 2.2 HDI (v uvedeném pořadí). Představoval bych si dynamiku zhruba podobnou německému 2.0 TDI PD 103 kW (upřednostňuji ale benzín kvůli předpokládané vyšší spolehlivosti). Motor 2.1 TD jel slušně, ale v kopci se při zpomalení kamionem zpět na 140 dostával trochu neochotně.

Něco jsem o uvedených motorech načetl, ale nikdo moc nepíše o spotřebě na dálnici nebo kolik točí při 140 km/h. Informace o spotřebě se dost liší, někdo údajně jezdí s V6 za 9, někdo za 13, to samé u HDI, někdo pod 6, jiný za 7,5. S 2.1 TD jsem jezdil jak dálnici (v limitu), tak Prahu a okolí kolem 6 (plná nádrž v pohodě vydržela skoro 1200 km, až se sám divím, nejezdím žádnou ekorallye).

U benzínového 2.2 by mě zajímalo, jestli se dá rozumně dostat ke svíčkám a cívkám (u V6 se musí sundavat sací potrubí, což je trochu oser).

Kdo máte některý z uvedených motorů v peugeotovi, můžete prosím napsat, jak jste spokojeni s dynamikou nebo se spotřebou?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

ahoj, mam 2,0 hdi RHZ a o unavenosti nemoze byt rec. Zrejme si mal pod zadkom auto ktore nebolo motoricky v poriadku. Dvojliter benzin s 97 kW som mal predtym. Ako kazdy 16 vetil bol v nizkych otackach lenivy a vo vysokych hladny.

Upraveno uživatelem Zdeník
doplnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepochopil jsem z toho uplne zda priorita je relativni "sehnatelnost" vubec toho vozu v nejakym pouzitelnym stavu, ci vykon, ci spotreba :) Jinak o 2,2 benzin 116kw ti muze poreferovat treba Scratch, ja mam ten motor (jen 120kw verzi) v 407 a jede to vcelku slusne, o "ekorallye" u me taky nemuze byt rec, no aktualne poslednich asi 8.700km palubak ukazuje nyni 9,6/100. Jo a v 2,2Hdi jsem jen treba v Johnove 406 ale ten to ma prikrmeny ze to lita jak pichly prase :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.2i 116kW v kombíku mám. O jízdním projevu ala 2.0 TDI nemůže být řeč, atmosférák prostě na razanci turbíny nemá. Auto jezdí svižně, ale raketa to není. Na druhou stranu osobně bych do slabšího benzínu u 406ky nešel a závidím třeba gronholmovi jeho 3.0 v kombíku. Co se týká dlouhodobé spotřeby - mám ji v podpisu (průměr za 40 tisíc km). Na dálnici při 140 to točí někde kolem čtyř tisíc tuším. Jak se leze ke svíčkám nevím, můžu ti to nafotit.

 

EDIT: Při tachometrových 130ti točí 3500 otáček a spotřeba na rovině je 8 a něco.

Upraveno uživatelem Stejsn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...