Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 406 2.2 HDi ST Pack Sport Brembo


misho.1709

Recommended Posts

Zdravím,

Predstavujem vám svoje auto - Peugeot 406, ktoré vlastním od 14.07.2016. Na Slovensku som druhý majiteľ, predtým bolo dovezené z Francúzska.

Info o aute:

- Peugeot 406, 2.2 HDi ST Pack Sport, 98kW, sedan, rok výroby 04/2002, strieborná metalíza.

- 5-stupňová manuálna prevodovka ML5T.

- dovezené na Slovensko v roku 04/2008 z Francúzska, najazdených 117 641 km.

- pri kúpe najazdených cca 211 500 km.

Výbava:

- ST Pack Sport - polokožené manuálne sedačky, modré lišty, kožený volant, ...

- 4x el. okná, samozatmavujúce vnút. spätné zrkadlo, zadná roletka, roletky na zadných dverách, ...

- 16'' disky Ouragan (6.5Jx16 ET20) - na leto, 16'' plechové disky (6.5Jx16 ET20) + origo puklice Atlas - na zimu

Foto:

- 1. fotka:

IMG_20160714_201218.jpg

- exteriér:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

- interiér:

10.jpg

11.jpg

13.jpg

12.jpg

- motorový priestor:

IMG_20160715_143217.jpg

 

Zásahy do auta pred kúpou:

- FAP off, EGR off

- dodatočne spravený tempomat

Nedostatky pri kúpe:

- pár preliačín

- zopár škrabancov a bodiek od kamienkov

- zažltnuté svetlá

- rosenie  PP svetla

Vykonávaný servis:

Tu budem postupne písať iba väčší servis, ktorý bol vykonaný na aute. Menšie úpravy v ďalších príspevkoch:

- 09/2016 = 215089 km - výmena motorového oleja (Total Quartz 9000 5W-40) + olejový filter (Bosch);

- 11/2016 = výmena čerpadla ostrekovača;

- 12/2016 = 219997 km - výmena štartéra - nový (Valeo);

- 01/2017 = 220849 km - výmena spojky (Sachs) a dvojhmotného zotrvačníka (LUK) + nový prevodový olej (Total Transmission BV 75W-80);

- 01/2017 = 221457 km - výmena spodných čapov ramien (Lemforder), čapov riadenia (Lemforder), predných tyčiek stabilizátora (Meyle HD), ložísk horného uloženia predných tlmičov (SKF), zámena predných brzdičov za 4-piestikové Brembo brzdiče zo 406 coupe, výmena predných kotúčov (Brembo), predných brzdových hadíc, nový homokinetický kĺb (ľavá strana), nové žhaviče Bosch, výmena zadných vodorovných tyčiek (Lemforder) a zvislých tyčiek (Meyle HD), uloženia zadného stabilizátora (Sasic) + spravená geometria;

- 02/2017 = 222282 km - výmena palivových hadíc od boxu palivového filtra k VT čerpadlu (originál Peugeot), výmena ĽP ložiska kolesa (FAG), výmena motorového oleja (Total Quartz 9000 5W-40) + olejový filter (Bosch), palivový filter (Mann), vzduchový filter (Mann);

- 02/2017 = 222620 km - výmena predných doštičiek - Ferodo DS Performance;

- 07/2017 = 231107 km - remap cca 130kW / 400Nm, čistenie vstrekov - TEC 2000, výmena palivového filtra (Mann), odstránené podtlaky;

- 07/2017 = 232418 km - výmena motorového oleja (Total Quartz 9000 5W-40) + olejový filter (Mann); výmena vzduchového filtra (Mann), nové stierače (Bosch Aerotwin);

- 11/2017 = 237398 km - výmena predných brzdových kotúčov a doštičiek (Black Diamond); repas predných brzdičov Brembo; výmena kabínového filtra (Purflux);

- 12/2017 = 237801 km - zrovnanie hlavy, výmena simeringov, tlakovanie hlavy, zabrúsenie ventilov, zafrézovanie sediel, tesnenie pod hlavou, skrutky hlava, tesnenie veka ventilov, reťaz vačiek sada s napinákom, rozvody s vodnou pumpou, tesnenie pod teleso termostatu, tesnenia pre vákouvé čerpadlo, podložky pod vstreky s plastikmi, prepadové hadice, tesnenie výfukové, tesnenie turbo, simering na vačke, termostat, nová chladiaca kvapalina, mot. olej, filter;

- 03/2018 = 241935 km - výmena motorového oleja (Total Quartz 9000 5W-40) + olejový filter (Mann); výmena vzduchového filtra (Mann), výmena palivového filtra (Mann), stredový a koncový diel výfuku (Bosal);

- 06/2018 = 246247 km - nová váha vzduchu (VDO), nový chladič vody (Thermotec), vymenená hadička k membráne swirlu, odstránené klapky sania a výmenník na ohrev vzduchu, montáž príruby namiesto klapiek a nerez. rúry pred IC;

- 07/2018 = 246863 km - nový snímač tlaku turba (FAE), čistenie vstrekovačov (TEC2000), nový palivový filter (Mann);

- 07/2018 = 247355 km - výmena alternátora (Valeo) a drážkového remeňa (Bosch);

- 10/2018 = 250858 km - nový elektroventil na reguláciu turba (Pierburg), vymenené všetky hadičky na podtlak, 2ks vstrekovačov, nové tlakové spony sania;

- 11/2018 = 252570 km - nový kabínový filter (Filtron), čistenie klímy, nová membrána swirlu;

- 05/2019 = 256553 km - nový DRV ventil (Bosch) + tesnenie;

- 10/2019 = 259985 km - výmena motorového oleja (Total Quartz 9000 5W-40), nová podložka, filtre (Mann), obe guferá na prevodovke (origo), nový olej v prevodovke (Total Tramsmission Gear 8 75W-80), nová podložka, turbo, ložiská horného uloženia predných tlmičov (preventívne) (SKF), ĽP tehlica + nový náboj (Febi) + nové ložisko (FAG) (predtým opakovaná vôľa, preto takáto výmena), spodné čapy (Lemförder), hlavný spojkový valec (TRW), napínacia kladka (SKF) a vodiaca kladka remeňa príslušenstva (INA), tesnenia turbo, výfuk. spona (Elring, Fa1), vodiace pliešky brzdových doštičiek pre predné Brembo brzdy + skrutky;

Upraveno uživatelem misho.1709
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pretesnil som PP svetlo, veľmi sa rosilo už pri silnejšej hmle. Asi týždeň bolo všetko fajn, kým nezačal celodenný lejak a zase sa trochu zarosilo...Výsledok o 85% lepší :)

Každopádne to bol posledný pokus. Nakoľko sú svetlá zvnútra dosť zažltnuté (záleží od svetla a uhla pohľadu), mám v pláne vymeniť ich za nové Magneti Marelli.

IMG_20160720_202855.jpg

 

 

IMG_20160815_170151.jpg

IMG_20160815_163518.jpg

Upraveno uživatelem misho.1709
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V aute jednému z pasažierov prišlo zle (smejem sa, že z výkonu 2.2 HDi :D ) a mal som "označkovaný" interiér...:grr V serpentínach sa nedalo veľmi zastaviť a keď som zastavil, bolo už neskoro...Naštvalo ma to, ale tak nedalo sa nič robiť. O pár minút na to som doma introš vyčistil a na nasledujúci deň som dal interiér vytepovať. Vytepovali sa sedačky, podlaha, vyčistila sa koža a naimpregnovala.

Po vyschnutí som ešte ošetril plasty a zvyšok interiéru a mal som nové auto - bez jediného zrnka prachu...super pocit :D

IMG_20160824_191102.jpg

IMG_20160823_180557.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie 1: SZ

StibTo: Iba pre dobrý pocit :D Podarilo sa mi, že som omylom prepol na limiter a tak som v nule nastavoval tempomat. Ale tá s limiterom má už svojho majiteľa a v podstate ma nestála nič. Síce funkčnosť bola, no teraz tam je to, čo tam má byť.

Upraveno uživatelem misho.1709
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj já to mám u 407, no :)  Jen jsem měl dojem, že od cca 2002/3 se ty páčky dávají stejné, tak to jsem si myslel špatně. Je tedy verze bez omezovače a s omezovačem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes výmena mot. olej + olej. filter po 10t km. Odteraz skracujem interval na 10t z doterajších 15t.

Zvyšné filtre sú OK, výmena nie je potrebná.

Prebehla aj celková kontrola: je potrebné vymeniť predné kotúče + doštičky, ložiská horného uloženia pred. tlmičov a zadné tyčky, takže iba bežný servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Trochu to tu oživím...So sedanom máme za sebou prvých 5t km za 2 mesiace. Auto robí stále radosť :)

Zo servisu stále ostávajú tyčky na zadnej náprave (tie som ešte nechal tak) a predné brzdy, kde prebehne výmena za stremene Brembo z coupe V6 spolu s 305mm kotúčmi Brembo a zrejme s doskami EBC Greenstuff.

Brembo už mám doma, po dnešku sú aj vyčistené, už si len počkám na všetky diely a môže prebehnúť výmena :)

Doma mám takisto pripravené disky Pitlane z 207 GTI. Tie sú skôr iba na skúšku, chcem vidieť, ako sa to bude správať a vyzerať na 17". 

IMG_20160927_105209.jpg

IMG_20160930_175444.jpg

Upraveno uživatelem misho.1709
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Nakoľko mám dnes viac času, tak som sa zahral na menšieho detailera a pustil sa do čistenia a ošetrenia kože. Autu som doprial kvalitu v podobe prípravkov od Dodo Juice (Cleaner a Sealant). 

Rovnako prebehlo čistenie interiéru a ešte nás čaká umývanie auta, takže kompletná očista.

IMG_20161019_113430.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ešte nie sú nahodené, čakám stále na dosky, ale onedlho budú. 

K 17" samozrejme budú musieť ísť podložky, ET majú 26 a aj kvôli brzdičom to vidím na 15mm dopredu a 20mm dozadu. Rozhodnem sa, či ich nechám na dlhšie, chcem ich aspoň vyskúšať. Ale to až budúci rok, nakoľko už sa už pomaly blíži čas prezuť na zimné pneu.

Inak, skúsenosť s prípravkami na kožu od Dodo Juice je výborná. Špina zišla preč, sealant koži pridal matný vzhľad a koža teraz vyzerá ako nová. Sealant som dával v 2 vrstvách.

Okrem toho som si zaobstaral aj disky na zimu. Kvôli Brembo brzdičom som si vybral disky Hoggar z 406 coupe, aby odpadla nutnosť použiť podložky. Síce sú bez stredovej diery, ale už som ich aj dal vyvážiť a v prípade potreby môžem kedykoľvek prezuť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...