Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nový nebo starý model?


kraken33

Recommended Posts

Dobrý den,

už jsem rozhodnut pro koupi 406 v benzínu, moje otázka na vác je, zda se shánět spíš po D8 nebo D9, vzhled neřeším, jde mi o to který motor je lepší, chci 1.8 16v benzín. Bud tedy XU nebo novější EW, ten novejší si prý radši pápne olej, druhá zásadní otázka se týká elektroinstalace, má cenu shánět starší model protože ještě není multiplexován? Nerad bych honil po elektroinstalaci nějaké duchy. Takhle nějak by se to tedy dalo shrnout, nevím jestli starší nebo novější model kvůli motoru a elektroinstalaci. Díly snad ještě běžně seženu na oboje a tři roky stáří asi rozdíl nedělají. Rozpočet mám přes 120 takže chci koupit něco fakt pěkného a zbyde bokem na případnej průšvih, co ale nechci je neustále kolem auta běhat či dolévat olej. 

Předem dík za odpovědi. Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 2auta  1.8 ew,jedno olej nebere manželky sedan,moje kombi bere cca 1,5l/10000km žádný zásadní problém jsem s nima neměl,ale pokud chceš něco sviznejsiho kup ew 2.2 112kw jede to daleko lip a žere stejně a maji lepší výbavu polokuzi,kůži,tempomat atd.1.8 nemůže mít tempomat ma klapku ovládanou lankem ne elektronicky...120000 za to by jsi se hnal moc hezky doupě...ber podle stavu,nebo poslední ročník 2003/2004 hlavně bez ESP,když se ti výsypku páčky pod volantem příprav si 12000 normální stoji 4000...jo a Vítej na klubu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za přivítání, tu 1.8 chci že jich je všude mraky kdyby něco :) pojede to stejně líp než čím jezdim teď. To s ESP si zapamatuju :) jinak celejch 120 nedám :) pocital jsem něco s minimálním nájezdem a hlavně nebouranýho do nějakých 70-80 a zbytek je bokem, ale k autu. Ty páčky prej nic moc, je to klasika od piéra, počítám že páčky a zapalovací cívky mě potkaj určitě. Nemám ale dlouhodobý zkušenosti, dědouš má 307 a je to hrůza a běs, řekl bych že 406kou pězot skončil, pokud ty motory šlapou zbývá už asi jen otázka kolem tý MUX elektriky co se zbytku auta týče. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ze začátku výroby new modelu s mux mohli byt problémy,ale pak to vychytali proto by hledal 2003-2004...

Zapalovací rampa mi odešla ve 205000km a na druhým po 156000 km toho bych se nebál,spis ze budou shbily prahy pokud nikdo nedělal dutiny a odtokové díry v prahu rozmackl hever a v prahu se srážely voda a shnije zevnitř...u me 406 už jsem vařil taky přední část prahu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oukej :)

já teď čekám až se se zářim trochu rozjede trh, prodám svojí samohybku a sedim na penězích a čekám na nějakej garagenwagen po dědovi, ted je na mobile.de super kus ale 1.8 66kw a to nechci. Jinak emise na tom co ti pálil olej ještě v normě? To je takovej další strašák aby ten motor ty emise ještě udělal, přecijen i bez nájezdu to má roky a nechci před technickou shánět těsnění ventilů a podobný věci, jinak chápu správně že ty motory to žerou kolem ventilů? Spodek bych určitě na autě dělat nechtěl. Ptám se takhle blbě ale 406 je pro mě srdcovka a těšim se že s ní budu jezdit dlouho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Emise ted v prosinci a únoru normálně to prošlo, katy původní, olej to bere ale ne tak aby to za mnou hulilo...je to euro 3 tam jsou velký normy emise to udělá i po 400000km jo kolem ventilu asi neresim to a doleju olej,aspoň se trochu mění v motoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paráda, to jsou věci se kterejma můžu žít, doufal jsem, aby to nebylo podobný tý 307, tam je to furt něco se zámkama, dálkovim, čidlama teploty a to to má asi 150... do toho bych se nerad pouštěl, elektrice rozumim a diagnostiku mám, ale dělat to na mym autě by mi dost rvalo žíly. Jinak taky jsem myslel, seženu co nejmladší auto s normální výbavou a neměl by bejt problém. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 406 benzínovou 2001 (je to už novej model, ale ještě nemá MUX), najeto má 150 tisíc a já s ní najezdil 40. Za tu dobu s elektrikou problém nula, jedna mechanická závada na ovládání motoru (která ale 1.8 narozdíl od mýho motoru potkat nemůže) a olej žere asi tak jako ta Charlieho. Pokud najdeš pěknej zachovalej kousek, 406ky bych se nebál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 8. 2016 at 18:03, Charlie 1 napsal:

.....,tempomat atd.1.8 nemůže mít tempomat ma klapku ovládanou lankem ne elektronicky...

Pokud vím tak tempomat měl i starý model 406ky s 1.8. A tempomat měli i Peugeoty ze 70. let a ty měli určitě ovládání klapky lankem :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, mám ve své 406 dodělávaný tempomat (velkou zásluhu má člen ferry). Je ze dvou Peugeotů a to v motorové části je z 605 a vnitřní části z 406. Je na principu podtlaku (lanka). Ovládá se páčkou pod volantem na levé straně. Výhoda u old modelů 406 je, že nemá BSI jednotku, takže není nutná diagnostika k povolovaní různých ,,doplňků" např. palubní počítač a pod. .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 2x 406 old model, jeden sedan a jeden kombi..sedana mám už 12 let...jsou to super auta, spolehlivý, jednoduchý, pohodlný, perfektní svezení. Do novějších peugeotů bych tom, co jsem slyšel, radši nešel..a protože mám rád to pohodlný svezení a spolehlivost, zůstávám stále u 406 a myslím, že ještě dlouhý roky zůstanu :-)  ..ale abych řekl pravdu, kromě výbavy nějak nevidím důvod jít do novějšího modelu, protože nový model je už přece jen poznamenaný přísnějšími emisními předpisy a pak ten MUX - prostě proč si přidělávat starosti. HDI jsou taky horší než starý TDi...prostě co je novější, to bývá současně i horší - bohužel, taková je doba :-)  ...o dnešních autech vůbec nemluvím, jsou to kasičky na peníze, který už nikdy neuvidíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...