Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Prasklé těsnení pod hlavou?


RemcobCZ

Recommended Posts

Ahojte, 

nedávno jsem stál na křižovatce a naráz se z motoru vyvalila pára a všechna voda z chladícího systému vytekla. První jsem si říkal, že se uvolnil nějaký spoj nebo praskla hadice, ale zjistil jsem, že mám roztržený chladič takže jsem na to nechápavě hleděl a bylo mi jasné, že tam nemůže být takový tlak aby to roztrhlo chladič. Koupil jsem tedy nový chladič (mám verzi s klimou takže mě stál 2000Kč) a namontoval ho tam. Nastartoval a hlídal tlak. Po nějaké době jsem otevřel víčko na chladiči a nějaká část tlakem vytekla. Navíc jak se voda z motoru vypařila zůstalo tam trochu oleje. Takže se do vody dostal olej.

Je to jasné prasklé těsnění pod hlavou?

Jinak je to Peugeot 106 1.4 XT 55Kw a RV: 1993.

Děkuji za rady:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jasné takhle na dálku to není, ale je to velice pravděpodobné podle mě. Taky záleží kolik toho oleje... Že by od toho praskl chladič, to se mi nezdá. Spíš bych to viděl obráceně - praskl, vytekla voda a z přehřátí prasklo to těsnění... Možností je samozřejmě asi vic (hlava...?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sundej víčko od oleje - pokud je zespoda bílá emulze (bílý film) případně pokud po nastartování ztvrdnou hadice a jestli navíc na !!!!studeném!!!!!! nastartovaném motoru sundáš víčko expanzky a jdou tam bublinky, tak je to jasné - těsnění pod hlavou.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě proto jsem se celkem divil. Musel tam být tlak jak prase, protože to vytrhlo ten plast (viz obrázek). No já hned po vyměnění toho chladiče usoudil, že by nebylo dobre s tim jezdit, protože nechci platit nový chladič:D                                               Jinak podle mě tam nemůže být takový tlak aby po otevření víčka vystříkla voda ven. Navíc mi ten chladič vyměnil kamarád takže jsem s tím chvilku jel a potom byly hadice dost tvrdé, proto jsem otevřel víčko voda trochu vystříkla a jel jsem chvilku radši s otevřeným víčkem a jak jsem dojel byla voda uplne nahoře takže to tam musí dávat nějaký tlak. Jinak jak to prasklo tak jsem hned vypnul motor a dal se s tim nejelo.

Těžko říct. Jenom doufám, že není prasklá hlava.

foto_obr-3025-a.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Zdravím! Já jsem u stejného auta, 106XT se stejným motorem, o rok mladším, jsem měl ruplé těsnění už 2krát. Poprvé dcera "ulovila" srnu. když mi po mojí noční směně vezla auto do práce. Bez vody to auto jelo minimálně 5 km, pak motor začal silně klepat(detonovat). Jediným pozitivním výsledkem, pokud se to tak dá nazvat, že se perfektně vypálil karbon z hlavy. Múžu Tě uklidnit, hlava nepraskla, jen se o několik desetinek mm zdeformovala. Přebroušení cca 300 Kč. Chladič sice nepraskl, ale zdeformovaná vrtule jej rozsekala, a spálil se motor .Chladič  i se saharou jsem koupil na vrakáči, stejně tak motorek s vrtulí .Asi mi to ten mechanik nespravil moc dobře, nebo to mohlo být tím, že jsem lil do nádrže 100oktanový benzín, po cca 30000 mi to prasklo při poměrně krátké jízdě znovu. Nechával jsem měnit těsnění pod sacími i výfukovými potrubími, pod výfukem a také gufírka na dřících ventilů, vyplatí se to, když už je hlava dole. po výměně gufer klesla spotřeba oleje prakticky na nulu. Také mi zabrousili ventily, seřídili vůli atd. Veškerá těsnění, od Badisáka, asi 1200, práce zhruba 1500 u přátel Peugeot klubu + olej + Fridex. Ale zaráží mě ten ruplý chladič. Ve víčku je přetlakový ventil, který, pokud je dobrý, tlak pustí. A pokud by se opravdu neotevřel, myslím, že by spíš povolila nějaká spona nebo hadice, Spíš praskl napřed chladič, a pak vytekla voda. A pak se teprve hlava přehřála.  Ale toto je jenom můj názor.

  Pokud jsem já měl podpálené těsnění, nikdy jsem neviděl žádné bublinky, ale vždy brzo po nastartování, už při studeném motoru byly hadice jak "Šutr". Po protůrování většinou vylítla voda tou dírkou na hrdle, a většinou do alternátoru. Pokud jsem chtěl vypustit vzduch, povolil jsem ten šroub se šestihranem 16 mm nahoře poblíž termostatu. Jinak dost vody vyteklo při povolení víčka, a to i za studena. Jo, a nezapomeň zkontrolovat to víčko, pokud by bylo opravdu vadné, ať ti při přehřátí neroztrhne i ten nový chladič!!

Upraveno uživatelem Syroň
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak nakonec těsnění bylo v hrozném stavu. Není divu, že byl olej ve vodě a šel tlak do vody. Jenom proč to roztrhlo chladič je záhada. Jak píšeš, nechal jsem vyměnit gufera a ty těsnění. Nicméně jsi mě zarazil s tím 100 oktanovým benzínem, protože jsem ho chtěl někdy vyzkoušet. Je to opravdu možné, že kvůli tomu to ruplo? K té dírce na předchozím (roztrhlém) chladiči vůbec nebyla, až na tom novém. Zajímavé. No, nový chladič bych už fakt nechtěl kupovat, protože za chladič celkem pálka kvuli tomu, že mám tu klimu.

Na závěr, ale můžu říct, že auto je v provozu a dělá mi opět radost:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

100 oktanovým benzínem to nebude, oktanové číslo značí odolnost vůči detonačnímu spalování. Ten motor ho určitě nevyužije. Oktanové číslo se dá přirovnat k rychlostnímu indexu pneumatik - když máš maximálku 200km/h a nasadíš gumy na 300km/h, tak auto rychlejší nebude. Naopak pokud dáš nižší index, tak pomaleji jezdit musíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...