Ajap Odesláno 27. červenec 2016 Sdílet Odesláno 27. červenec 2016 (upraveno) Ahoj, Mám trochu divnej problém na P308 1,6 VTi. Asi 2 týdny zpět jsem měl sundanej spodní kryt motoru. Byly hrozné lijáky. Po 3 dnech provozu v tomhle počasí mně ráno volá manželka, že auto se divně třepe, svítí kontrolka motoru a „antipollution system faulty“. Zajel jsem na diagnostiku – chyba zapalování na 1. válci. Nejpravděpodobnější příčina – cívka. Přisuzoval jsem to té vodě viz výše, tak jsem to nechal být. Cca po týdnu ráno pořádně lilo a znovu. Přehodil jsem cívky mezi 1. a 2. válcem. Včera ráno se to stalo znovu a dnes jsem tedy jel do servisu. Pořád chyba na prvním válci. Řekl bych, že má vliv vlhkost, když prší / je vlhko, tak to nastane spíš. Ale co je divné – auto nastartuje normálně, normálně i jede, válec „vypadne“ až po prudším přidání plynu a pak už se nechytne. Dneska jsem vyjel pěkně na 4 válce, po několika stech metrech prošlápl plyn a šup na tři válce. Ujel jsem několik km, pak jsem to zkusil na křižovatce chcípnout a po nastartování (kromě svítící chyby) jelo auto už zase na 4... Chci nechat vyměnit svíčky, ale je mně to divný, vadnou svíčku jsem měl kdysi na feldě a to jelo na 3 prakticky furt, na octávce jsem měl vadné kabely a tam to zas dělalo spíš v nižších otáčkách a nahoře se to chytalo. Nejvíc zvláštní mně přijde, že auto nastartuje normálně a normálně jede a závada „vyskočí“, až když se pořádně šlápne na plyn. Nebo to může být normální projev vadných svíček? Díky všem za případné postřehy, Ajap Upraveno 27. červenec 2016 uživatelem Ajap Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 27. červenec 2016 Sdílet Odesláno 27. červenec 2016 Ahoj, pokud ty svíčky mají už po životnosti, tak je vyměň, ale problém může být jinde. Co bych udělal prvně, tak se podívat na všechny konektory v ŘJ, motoru, rozpojit, prostříkat lihem, vysušit. Předpokládám, že jsi něco takového udělal na zapalovací cívce, ale tam asi problém nebude. Někdo tady už myslím podobný problém řešil, tak se třeba ozve. Může být vadná ŘJ nebo jen špatný kontakt v konektoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 27. červenec 2016 Sdílet Odesláno 27. červenec 2016 podle mě to ve svíčkách nebude, ale pokud už mají svoje odjeto, tak je určitě vyměň (bez ohledu na nynější závadu) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 27. červenec 2016 Autor Sdílet Odesláno 27. červenec 2016 Svíčky jsou lehce za polovinou životnosti (najeto 35tk z 60), už jsem je objednal. Zkusím i ty další konektory, na cívce už jsem je prostříkával. Blbej kryt motoru, šel dolů, protože mně někudy tekl olej, tak jsem ho tam nedával, ať to můžu sledovat. Olej nakonec tekl přes o-kroužek filtru. Taková blbost a už se to nabaluje No doufám, že to nebude ŘJ, to bych se asi pěkně prohnul. Ještě že mně tady (v práci) nejede Service Box, při pohledu na cenu počítám s lehkým přidušením až zástavou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 27. červenec 2016 Autor Sdílet Odesláno 27. červenec 2016 (upraveno) Tak jsem zjistil, že Peugeot počítá válce ne od rozvodů, ale od převodovky (při pohledu zepředu auta tedy z prava). Takže znovu přehodím cívku Upraveno 27. červenec 2016 uživatelem Ajap Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 27. červenec 2016 Autor Sdílet Odesláno 27. červenec 2016 (upraveno) Tak haleluja, byla to ta cívka. Už mně to jelo na 3 válce dnes i cestou z práce, tak jsem přehodil pro jistotu už všechny cívky, zajel na diagnostiku a závada najednou i na 4. válci. Už je vyměněná a auto zas drandí jak za mlada:-) Mimochoem servisák měl pravdu, při prvním výskytu hned říkal, že cívka, akorát taky nevěděl že PSA čísluje obráceně. Díky všem:-) Upraveno 27. červenec 2016 uživatelem Ajap Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 27. červenec 2016 Sdílet Odesláno 27. červenec 2016 taky jsme se v učení kdysi dávno učili, že první válec je u setrvačníku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
verdom Odesláno 9. březen 2017 Sdílet Odesláno 9. březen 2017 Taky se mi stalo, že se cívka poroučela do motoristického nebe, ale měnil jsem jen jednu (po 50tis.) motor taky 1,6VTi. A dnes ráno (na 60tis.) ty samé příznaky (auto se třepalo na tři hrnky a svítil motor a na displeji Antipollution faullty. Nicméně po cestě z práce nic. Auto přede jak kotě a motor ikonka i hláška nesvítí. Přesto jsem (zase jen jednu) cívku koupil. Má smysl vyměnit všechny (i ty "dobré a staré) po 60tis. a nebo je to zbytečný a běžně vydrží víc? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 9. březen 2017 Autor Sdílet Odesláno 9. březen 2017 Mně první a zatím jediná (ťuk ťuk ťuk) odešla při nějakých 95tkm, teď mám cca 103 a ostatní zatím drží. Byl to Bosch a co mám informace z fabriky, tak s nima mají (nebo měli) dost problémy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
verdom Odesláno 10. březen 2017 Sdílet Odesláno 10. březen 2017 No já je mám taky od Bosche (Made in Germany na francouzkým autě asi ta nejhorší věc ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 10. březen 2017 Sdílet Odesláno 10. březen 2017 Zdar chlapi, nevím, jak u vašich moderních motorů s německými geny :), ale u mojí V6 se doporučovalo měnit všechny cívky najednou, protože u nich dochází ke stárnutí a opotřebení, s tím se může prodlužovat doba indukce a když se mění cívky po jedné, pálí pak každý válec trochu jinak ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
verdom Odesláno 10. březen 2017 Sdílet Odesláno 10. březen 2017 No co vím, tak cívka buď indukci má a nebo nemá. A svíčka pálí přesně načasovaně a jen když dostane impuls. To není defibrilátor, aby bylo potřeba čekat, až se nabije. Většinou se to projeví v autě na poruše nahlášením oblíbeného "Antipollution...", protože zadní lambda zařve, když dostane nespálenou směs. Ale souhlas, výměnnou všech se nic nepokazí, jen je člověku líto toho skorolitru za kus. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
verdom Odesláno 11. srpen 2017 Sdílet Odesláno 11. srpen 2017 Tak do půl roku postupně pochcípal zbytek cívek a všechny Božky z "Germánie" montované Turky ve fabrice v Chině patřící Indům nahrazeny novými. Vydržely necelých 60tis. km. Inu německá kvalita už je asi ta tam. No a nyní pro změnu chyba P0054 (asi zadní lambda) a opět Antipollution ... faulty. Najeto lehce nad 60tis. Grrr. Jestli i lambdu dělal Bosch, není se čemu divit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.