Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

308 1,6 VTi jízda na 3 válce


Ajap

Recommended Posts

Ahoj,

 

 

Mám trochu divnej problém na P308 1,6 VTi. Asi 2 týdny zpět jsem měl sundanej spodní kryt motoru. Byly hrozné lijáky. Po 3 dnech provozu v tomhle počasí mně ráno volá manželka, že auto se divně třepe, svítí kontrolka motoru a „antipollution system faulty“. Zajel jsem na diagnostiku – chyba zapalování na 1. válci. Nejpravděpodobnější příčina – cívka. Přisuzoval jsem to té vodě viz výše, tak jsem to nechal být. Cca po týdnu ráno pořádně lilo a znovu. Přehodil jsem cívky mezi 1. a 2. válcem. Včera ráno se to stalo znovu a dnes jsem tedy jel do servisu. Pořád chyba na prvním válci.

 

 

Řekl bych, že má vliv vlhkost, když prší / je vlhko, tak to nastane spíš. Ale co je divné – auto nastartuje normálně, normálně i jede, válec „vypadne“ až po prudším přidání plynu a pak už se nechytne. Dneska jsem vyjel pěkně na 4 válce, po několika stech metrech prošlápl plyn a šup na tři válce. Ujel jsem několik km, pak jsem to zkusil na křižovatce chcípnout a po nastartování (kromě svítící chyby) jelo auto už zase na 4...

 

 

Chci nechat vyměnit svíčky, ale je mně to divný, vadnou svíčku jsem měl kdysi na feldě a to jelo na 3 prakticky furt, na octávce jsem měl vadné kabely a tam to zas dělalo spíš v nižších otáčkách a nahoře se to chytalo. Nejvíc zvláštní mně přijde, že auto nastartuje normálně a normálně jede a závada „vyskočí“, až když se pořádně šlápne na plyn. Nebo to může být normální projev vadných svíček?

 

 

Díky všem za případné postřehy,

 

 

Ajap

Upraveno uživatelem Ajap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

pokud ty svíčky mají už po životnosti, tak je vyměň, ale problém může být jinde. Co bych udělal prvně, tak se podívat na všechny konektory v ŘJ, motoru, rozpojit, prostříkat lihem, vysušit. Předpokládám, že jsi něco takového udělal na zapalovací cívce, ale tam asi problém nebude. Někdo tady už myslím podobný problém řešil, tak se třeba ozve. Může být vadná ŘJ nebo jen špatný kontakt v konektoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svíčky jsou lehce za polovinou životnosti (najeto 35tk z 60), už jsem je objednal. Zkusím i ty další konektory, na cívce už jsem je prostříkával.

Blbej kryt motoru, šel dolů, protože mně někudy tekl olej, tak jsem ho tam nedával, ať to můžu sledovat. Olej nakonec tekl přes o-kroužek filtru. Taková blbost a už se to nabaluje:bacha

No doufám, že to nebude ŘJ, to bych se asi pěkně prohnul. Ještě že mně tady (v práci) nejede Service Box, při pohledu na cenu počítám s lehkým přidušením až zástavou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak haleluja, byla to ta cívka. Už mně to jelo na 3 válce dnes i cestou z práce, tak jsem přehodil pro jistotu už všechny cívky, zajel na diagnostiku a závada najednou i na 4. válci. Už je vyměněná a auto zas drandí jak za mlada:-)

Mimochoem servisák měl pravdu, při prvním výskytu hned říkal, že cívka, akorát taky nevěděl že PSA čísluje obráceně.

Díky všem:-)

Upraveno uživatelem Ajap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...

Taky se mi stalo, že se cívka poroučela do motoristického nebe, ale měnil jsem jen jednu (po 50tis.) motor taky 1,6VTi.

A dnes ráno (na 60tis.) ty samé příznaky (auto se třepalo na tři hrnky a svítil motor a na displeji Antipollution faullty.

Nicméně po cestě z práce nic. Auto přede jak kotě a motor ikonka i hláška nesvítí.

Přesto jsem (zase jen jednu) cívku koupil. Má smysl vyměnit všechny (i ty "dobré a staré) po 60tis. a nebo je to zbytečný a běžně vydrží víc?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapi,

nevím, jak u vašich moderních motorů s německými geny :), ale u mojí V6 se doporučovalo měnit všechny cívky najednou, protože u nich dochází ke stárnutí a opotřebení, s tím se může prodlužovat doba indukce a když se mění cívky po jedné, pálí pak každý válec trochu jinak ...:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No co vím, tak cívka buď indukci má a nebo nemá.

A svíčka pálí přesně načasovaně a jen když dostane impuls.

To není defibrilátor, aby bylo potřeba čekat, až se nabije. :super

Většinou se to projeví v autě na poruše nahlášením oblíbeného "Antipollution...",

protože zadní lambda zařve, když dostane nespálenou směs.

Ale souhlas, výměnnou všech se nic nepokazí, jen je člověku líto toho skorolitru za kus. ;)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Tak do půl roku postupně pochcípal zbytek cívek

a všechny Božky z "Germánie" montované Turky ve fabrice v Chině patřící Indům  nahrazeny novými.

Vydržely necelých 60tis. km. Inu německá kvalita už je asi ta tam. ;)

No a nyní pro změnu chyba P0054 (asi zadní lambda) a opět Antipollution ... faulty.

Najeto lehce nad 60tis. Grrr. Jestli i lambdu dělal Bosch, není se čemu divit. :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...