Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Hlučnost kompresoru AC


Peetan

Recommended Posts

Pánové, pozorujete na svých 208 nějakou hlučnost kompresoru klima ? Na mém autě při současných teplotách a zatížení kompresoru je slyšet "kvílivý" zvuk, při zvyšování otáček takové hhhúúúú, Dělá to 100% kompresor, je to pomalu 50% hluku co dělá motor, pokud se kompresor vypne, je ticho. U dealera naftu na srovnání neměli, u benzínu myslím že byl taky maličko slyšet, ale u toho tříválcového zvuku se to těžko pozoruje. Zatím jsem se u žádného auta nesetkal s takto hlučným kompresorem, po zapnutí je samozřejmě vždy slyšet cvaknutí el. mag. spojky, ale kompresory běžely vždy vez jakéhokoli hluku. Je to zvukově dost protivné, obzvláště při rozjezdech je to kvílení/hučení velmi hlasité. Řemen to samozřejmě nedělá. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Mám benzín a tebou popisované hučení mi to dělá od nového, prostě jakmile se zapne klima, zvukový projev motoru zejména při rozjezdu se úplně změní. Bral jsem to za normální, s jinou 208 to nemám jak porovnat a ve firmě máme služební samé výkonné nafťáky(150k+) od jiných značek, ty nic takového nedělají. Měl bych se tím trápit? :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aut jsem měl hodně, navíc dělám v oboru a nikdy jsem se s podobným zvukovým projevem kompresoru nesetkal. A to ani u benzínových či naftových verzí.  Pokud se objevily nějaké zvuky, zvýšená hlučnost, nějaké rachocení apod. vždy se kompresor na záruku měnil. Stále mne nenapadá, že zrovna u P208 by měl být na rozdíl od jiných aut kompresor hlučný. Je fakt, že u testované nové 208 1,2 se též nějaký hluk po zapnutí kompresoru projevil, nicméně chod toho tříválce je trochu specifický a testovali jsme to pouze na místě. Mě to vysloveně "kvílí", nejvíc patrné je to při změně otáček - rozjezdu - to je fakt masakr. Pokud kompresor vypnu, motor ztichne. Jsem zvědavý, zda nový kompresor bude mít stejné chování nebo bude ticho. Pokud se to nezlepší, je pro mne tento zvukový projev dost zklamání. Dám vědět, jak se to bude chovat po výměně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Dnes kompresor vyměněn, Peugeot o tomto problému ví - je to servisní informace C5HW011UQ0. Bohužel hluk se snížil tak o 25%, což já přičítám možná novému kompresoru, původní měl najeto 12 tis km. Hluk je daleko více patrný v kabině než pod kapotou. Příští týden absolvuji svolávačku na výměnu kabel. svazku od nádrže ad-blue tak si ještě o tomto problému s dealerem promluvím, ale spokojen rozhodně nejsem. Za celou dobu jsem se hlukem spuštěného kompresoru (mimo pokud byl vadný) nesetkal. že by soudruzi zas někde udělali chybu :mad: ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 měsíců později...

Jelikož se začíná oteplovat a opět přichází klimatizace ke slovu, rozhodl jsem se znovu řešit "kvílející" kompresor. Po kontaktování zastoupení Peugeot ČR jsem dostal tuto odpověď:  dle vyjádření technického zázemí byl do Vašeho vozu instalován nejnovější model kompresoru klimatizace a v tuto chvíli již, bohužel, nemáme žádné další prostředky, jak bychom Vámi popisovaný hluk více eliminovali.

Takže pro mne z toho vyplývá : Peugeot o tomto problému ví, pokusil se jej řešit, bohužel bez valné úspěšnosti. Jak jsem již psal, u žádného auta za 25 let jsem se s žádným zvukovým projevem kompresoru AC nesetkal a u vozu nové generace bych jej obzvláště nepředpokládal. Dá se podle vás toto řešit jako neodstranitelná vada výrobku nebo jak je obvyklé, prodávající/dovozce toto prohlásí za typickou vlastnost výrobku ? Já bych osobně se přiklonil ke stanovisku, že o vadu výrobku se jedná, protože byla řešena v rámci reklamačního řízení, bohužel nevyřešena na 100%. Tak co navrhujete, jak postupovat dál ?? prostě se nechci smířit s tím, že za budu stále poslouchat kvílivé zvuky, které o 50% přehlušují zvukový projev motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaj, doufal jsem, že to vyřeší a hluk zmizí, že bych si to nechal taky udělat dokud to mám v záruce(prodloužená), ale takto se mi do toho moc nechce, bůhví co by tam dali a co navíc by ještě udělali :myslim Takto vím jak je můj kompresor starý a jak běhal :-) 

Dle roku 2015 bys to mohl mít ještě v zákonné 2 leté záruce, kde máš větší možnosti co s tím. Bude to stát nějaké úsilí a čas... -> soudní znalec apod. Mohlo by se ti podařit získat bezvadný stav či nějakou slevu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Phobos napsal:

Jaj, doufal jsem, že to vyřeší a hluk zmizí, že bych si to nechal taky udělat dokud to mám v záruce(prodloužená), ale takto se mi do toho moc nechce, bůhví co by tam dali a co navíc by ještě udělali :myslim Takto vím jak je můj kompresor starý a jak běhal :-) 

Dle roku 2015 bys to mohl mít ještě v zákonné 2 leté záruce, kde máš větší možnosti co s tím. Bude to stát nějaké úsilí a čas... -> soudní znalec apod. Mohlo by se ti podařit získat bezvadný stav či nějakou slevu. 

No asi takto : podle nové občanského řádu se postavení spotřebitele podstatně omezilo. Do 1/2 roku od zakoupení se předpokládá, že vada byla již od počátku, v další lhůtě je prokazovaní na straně spotřebitele. Navíc výrobci používají klauzule, kdy výrobce automobilu charakterizuje tzv. typické vlastnosti - což může být cokoli, počínaje hlukem, klepáním na nerovnostech apod. Trochu to znám, protože pracuji v oboru. Takže jen asi nějaký soudní spor, s velkými náklady a s nejistým výsledkem. Do toho určitě nepůjdu. Vadí mi, že 25 let stará auta s klimou jsou potichu a tohle prostě kvílí až hanba - prostě výrobci se něco nepovedlo. A přiznám se, že kdybych tento nepříjemný hluk zaregistroval při jízdě, kdy jsem měl auto půjčené (ale byl to tříválec, takže v jeho zvukovém projevu se to více ztrácelo) tak bych o koupi asi neuvažoval. Peugeot v tom má hokej, možná rozdílný přístup v různých zemích nebo prostě výměny kompresoru zatrhl (stejně nepomáhají), protože nejdřív byla servisní informace  měnit modifikovaný kompresor (C5HW011UQ0 - byla na německých forech, neuložil jsem si jí a nyní již smazaná ?? proč??) a teď neměnit - viz příloha = typická vlastnost. Až přijdu domů, dám sem vyjádření dovozce - cituji :

Tento jev výrobce nepovažuje za výrobní vadu jelikož nemá vliv na funkčnost a bezpečnost vozidla. Co se týče reakce výrobce na zvukový projev kompresoru, dá se předpokládat, že pokud výrobce shledá zvukový projev nového modelu jako nevyhovující, bude následovat další modernizační akce na jeho výměnu a tím docílení ještě většího snížení Vámi popisovaného hluku.
 
V tuto chvíli, bohužel, opravdu nemáme jiné možnosti jak Vám v této záležitosti pomoci.
 
S pozdravema  přáním hezkého dne
 
Škubal Jiří
Zákanický servis
Peugeot Citroën DS
 
 

Hluk klimatizace.jpg

Upraveno uživatelem Peetan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak říkám, stálo by to úsilí a čas. Jednou už ti kompresor v rámci reklamace měnili, tudíž uznali že je to závada. Jak zmiňuješ "do 1/2 roku a vada od počátku", toto bys využil, pokud by to bylo do 1/2 roku, tak bys jim mohl auto vrátit a chtít po nich celou pořizovací částku. Nemyslím si, že se postavení spotřebitele omezilo, spíš se změnilo, v tvém případě máš "podstatnou závadu", jelikož ti to vadí a když by výrobek(auto) mělo tuto vlastnost při pořízení, nekoupil by sis ho. Jakmile uplynou 2 roky, tak toto už nebudeš moci využít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoznačně řečeno v odpovědi PSA : Tento jev výrobce nepovažuje za výrobní vadu .... Nakonec nikde není v parametrech ani definici vozu uvedena nějaká hlučnost přídavných zařízení (možná v homologaci  jen vnější hlučnost a tam asi není co řešit) - takže prostě to tak výrobce navrhl, zkonstruoval, vyrobil ... To , že šlápl někde vedle, je jiná věc.. To by spotřebitel mohl i posuzovat, jak moc hlučné jsou stěrače, jak hlučný je samotný ventilátor topení nebo vůbec zvukový projev motoru.... To že udělali nějaké opatření - hlučnost se snížila o xxx dB a tak je to prostě v pořádku. Dokážu tuto věc vidět z obou stran - klimatizace prostě funguje jak má a zvukový projev je mimo reklamované parametry. Ani u domácí klimatizace nebo pračky, sušičky kde je někdy definována hlučnost výrobku, někdy taky ne, budeme těžko reklamovat, že výrobek se nám zdá hlučnější než ten dosavadní, co jsme měli 25 let .... Mne spíš jako technikovi vadí, že výrobce výrobek pustil na trh produkt s těmito parametry. Fakt, nepřeháním, když je chladno nebo kompresor vypnu, je ticho po pěšině a nemám jedinou výtku... Jak je venku nad dvacet nebo je interiér přehřátý, tak je to zvukově zcela jiné auto a mne bohužel ten hluk vadí ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...