Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Při nastartování se pedál brzdy propadne.


OK406

Recommended Posts

I když se nejedná o vozidlo Peugeot, ale bráchovu Honda Civic V, 1.6 Vtec, r.v.1994. Nevěděl by prosím někdo, kde je problém? Problém: během jízdy, náhle změknul brzdový pedál a auto sotva brzdilo. Pedál brzdy nešel našlap při vypnutém ani zapnutém motoru. V posilovači bylo slyšet ,,bublání". Vyměnil se hlavní brzdový válec. Po jeho výměně a vypnutém motoru je pedál tvrdý, ale jakmile se nastartuje, tak změkne a propadne se a je cca 1/3 od podlahy! Vozidlo dobře brzdý, ale brzdový pedál je ,,skoro" na podlaze. Všechny kola byly několikrát řádně odvzdušněné (našlapováním, i s nastartovaným motorem). Nikde nic neteče a ani neprolíná. Brzdová kapalina je Textar DOT4. Stav předních brzdových kotoučů je podle mě za hranicí a brzdové destičky taky! Nevím, zdali by to mělo vliv. Přední kotouče lehce ,,přibržďují", zvláště PL. Zřemě se nevrací pístek v brzdovém třemenu. Zadní brzdy (kotouče + destičky) byli vloni měnění.

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správný stav: když vypneš motor, tak je pedál ještě měkký a brzdí výborně. Po asi 3 sešlápnutích se podtlak z posilovače spotřebuje a pedál je tvrdý a brzdí hned nahoře, a zřejmě se slabým účinkem. Když jsem ho takto "vyčerpal" a nastartuju, tak pedál změkne a propadne.

Ale když jsem ho "nevyčerpal", tak musí i bez nastartování (poprvé) brzdit normálně. Jinak uniknul podtlak netěsností systému.

Že ti brzdí hluboko, to bude asi špatně odvzdušněné. Odvzdušňuje se pomocí diagnostiky a je to akce na půl hodiny pro dva lidi. Diagnostika řekne pomocníkovi, který odvzdušňovák povolit, a pak sama zapíná čerpadlo ESP a pouští do jednotlivých kol.

Takže shrnutí:

- za jízdy brzdí hluboko = odvzdušnit diagnostikou.

- po nastartování se pedál propadne = pokud bylo šlapáno při vypnutém motoru, tak normální, pokud nebylo šlapáno tak netěsnost podtlaku.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pedál brzdy je jak jsem napsal bez motoru ,,tvrdý". Jakmile se nastartuje motor, tak se ,,propadne"! Ovzdušňováno bylo několikrát (bez motoru i s motorem). Neztvrdne, ani když se našlape:(. Takže se musí odvzdušňovat přes diagnostiku? Nelze klasickým způsobem?

Napadlo mě, zdali to nemůžou dělat například stáří brzdových hadiček (neví se, jak jsou staré).

Zapomněl jsem dodat, že červnu 2016 měnila brzdová kapalina (nikdo neví, jak stará byla původní brzdová kapalina. Je možné, že jak se vyměnila brzdová kapalina, tak to nemuseli vydržet gumičky v hl. brzd. válci). Brzdy byli řádně odvušněné a pedál byl v pořádku.

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ach jo, co to sem plete za nesmysli a hlouposti? Stačí si přečíst od začátku příspěvek. Zbytečně se ,,zadělává" příspěvek a k vyřešení závady to nepomůže.Odpovídal jsem na odpověď od člena Olda607 + jsem dopsal další skutečnosti jenž se domnívám, zdali by nemohli mít příčinu v daném problému a to, že brzdový pedál ,,spadne" po nastartování a brzdí ,,skoro" u podlahy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem, že mně se taky propadne, pokud byl před nastartováním tvrdý, tzn. že utekl tlak. Pokud ti ztvrdne pokaždé po vypnutí motoru, tak je závada v netěsnosti podtlaku - po vypnutí motoru uteče podtlak.

Ale to už se opakuju, vše jsem napsal již v prvním příspěvku. Nakonec - porovnávej to na místě s jiným autem, které je v pořádku, a zjistíš, kdy se chová jinak.

Pedál hluboko a měkký trvale = odvzdušnit pomocí diagnostiky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 7. 2016 at 18:35, OK406 napsal:

Ach jo, co to sem plete za nesmysli a hlouposti? Stačí si přečíst od začátku příspěvek. Zbytečně se ,,zadělává" příspěvek a k vyřešení závady to nepomůže.Odpovídal jsem na odpověď od člena Olda607 + jsem dopsal další skutečnosti jenž se domnívám, zdali by nemohli mít příčinu v daném problému a to, že brzdový pedál ,,spadne" po nastartování a brzdí ,,skoro" u podlahy.

Čtu od začátku a už z napisu nevím o co jde:myslim

Citovat

Při nastartování změkkne pradál brzdy

Co to vlastně je??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brzdová kapalina v nádržce je v klidu. Spíš to vypadá, že problém bude ve stavu brzdových destiček, kotoučů a orezlé písty v brzdové třmenu (0,5 cm), jenž se zasouvají. Četl jsem o odvzdušnění na Honda klubu a tam je všeobecně problém s odvzdušněním brzd u Hondy Civic. Nikde jsem se nedočetl, že by odvzdušňovaly brzdy pomocí diagnostiky (r.v. 1994). Hlav. brzd. válec vyměněn (nový, rozměr souhlasí 15/16). Zlepšení je pouze, pokud není nastartováno, tak je tvrdý a drží. Jakmile se nastartuje, tak klesne pedál brzdy skoro k podlaze. Brzdí to dobře, ale pedál je skoro na podlaze. Přední kola jdou ztuha a nelze nikterak odvzdušnit (našlapováním, s motorem) jak jsem psal na začátku příspěvku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je vzadu?? Bubny?  Když zatahneš ručku tak se to chová stejně? Pokud se to zlepší tak nefungují samostavy a brzdy mají dlouhý krok, stejně tak pokud pístky zalezou hodně zpět.

A ještě jedna věc, je ten vyměněný válec naprosto stejný? Pokud by měl menší průměr tak se to bude taky chovat takhle

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, HBV je stejný = rozměr 15/16". Zlepšení je jen ,,bez motoru", kdy je pedál brzdy tvrdý a drží. Vzadu jsou kotouče. Zadek je dělaní nový cca rok, co vím. Jak jsem psal, spíše vidím problém ve stavu předních brzd. destiček + kotoučů a pístech. Už jen proto, že jdou ztuha. Zadek jde krásně (nedrhne). Nevím, v čem je všeobecně Honda Civic (r.v.94) specifická v odvzdušňování brzd. Zlatý Peugeot. Myslím to upřímně.

Ruční brzda je v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...