Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Prodal jsem NTB , přestal fungovat , co teď ?


kovy_s

Recommended Posts

Ahoj všichni,

 

dostal jsem se do nepříjemné situace.Prodal jsem plně funkční notebook , který mámě sloužil věrně několik let. Kupující si při převzetí NTB ani nezapnul nic , prostě dal peníze a jel pryč.

 

Po týdnu mi volal, že notebook nejde zapnout a že ho dal nějákému kamarádovi (co tomu asi hrozně rozumí) a prý odešla základní deska. Když jsem po něm chtěl nějáký servisní protokol, tak začal kličkovat.

 

Jak takovouhle situaci řešit? NTB byl opravdu v pohodě, zachovalý atd. Nejvíc mě na tom štve, že mi nevolal hned a řešil to přes nějákýho lojzu...

 

Poraďte díky :-)

Upraveno uživatelem kovy_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako prodejce bych to řešil, jako občan ne. Pokud by se zavadou přišel hned a za tebou a ne ke kamarádovi, tak možná i jako občan, ale takto nikoliv.

U elektroniky je vždy riziko že NB, Mt, ale i třeba pračka, přestane fungovat za dva dny a navíc pokud to není někdo známý komu věříš, tak jak můžeš vědět zda ti desku nezměnil, nebo nepoškodil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MotoMoto ano to si taky myslím, když koupíš novej NTB za 10, tak máš dva roky záruku a jsi v klidu , kdežto když koupíš něco 5 let starýho za 2,5 tisíce , tak může odejít kdykoliv.

 

Volal mi i ten jeho "kamarád" který tvrdil , že když odchází základní deska, tak je to dopředu znát.... Takže se mi potvrdilo, že je to fajn nějákej Franta kutil.

 

Stejně jako jsi psal , že ji mohl poškodit. Jasný mohlo mu to spadnout, polejt to, vyměnit desku.

 

Takže se stím nemám zaobírat ? Vyhrožoval , že to bude řešit jinak a že mi bude dělat ostudu v práci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A on ví, kde pracuješ ? Nebo je to přímo kolega ? V každém případě případnou pomluvu bych řešil tak, že uvedeš věci na pravou míru - tedy budeš trvat na tom, že vadu měl kupující řešit přímo s Tebou, neřešil a dal to nějakému "takymechanikovi" ... A když nic jiného je to poučení pro příště - u (zejména) elektroniky počítat se sepsáním běžné kupní smlouvy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajimave - pokud si pro NTB prijede osobne a nestoji mu za chvilku ze se alespon rozjede tedy ho zapnout a nasledne vypnout  ....?
Bud to byl zamer / nemusi a nebo byla cena takova ze nestoji za rec se tim "zabivat"
Ano jak zaznelo treba prave u notasu bych prodaval vyslovene "bez jakekoliv zaruky" samozrejme s adekvatni cenou....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak elektro je vesměs sázka do loterie....dle NOZ by si měl chvíli za funkčnost i ručit ,otázka ,jak kupující zná NOZ....

 

já za sebe teďkom -nedávno prodal jetou repasovanou nápravu na Xsaru do práglu, starý alu kola na Vysočinu ,nějaké drobnosti ..a vyčkávám měsíc,(pokud není hned zpětná vazba na reklamace nebo tak ),jsem připraven vrátit peníze a vzít zpětně prodané zboží .Svět je zatraceně malej na takové nedořešené  věci.

Uvádím poctivě stav i opotřebení,každý detail fotím a kupujícího seznáním,s tím ,co vím.

Nákupy někde na zastávce jedině při prokazatelně jednoduché použitelné věci .

Jseš odvážnej. ...

Upraveno uživatelem myšut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží, jak jsi prodal toto. Z obchodu asi ne, že? Živíš prodáváním (máš firmu/IČ/ŽL)?

 

normálně jsem vystavil na bazoš.cz inzerát on se ozval a prodal jsem mu to nic jsme nesepisovali ani si to nezkoušel. Jinak pracuji jako IT technik ve firmě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A on ví, kde pracuješ ? Nebo je to přímo kolega ? V každém případě případnou pomluvu bych řešil tak, že uvedeš věci na pravou míru - tedy budeš trvat na tom, že vadu měl kupující řešit přímo s Tebou, neřešil a dal to nějakému "takymechanikovi" ... A když nic jiného je to poučení pro příště - u (zejména) elektroniky počítat se sepsáním běžné kupní smlouvy.

 

Ano ví, kde pracuji. Ne není to kolega viděli jsme se poprvý v životě při tom předání NTB.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak elektro je vesměs sázka do loterie....dle NOZ by si měl chvíli za funkčnost i ručit ,otázka ,jak kupující zná NOZ....

 

já za sebe teďkom -nedávno prodal jetou repasovanou nápravu na Xsaru do práglu, starý alu kola na Vysočinu ,nějaké drobnosti ..a vyčkávám měsíc,(pokud není hned zpětná vazba na reklamace nebo tak ),jsem připraven vrátit peníze a vzít zpětně prodané zboží .Svět je zatraceně malej na takové nedořešené  věci.

Uvádím poctivě stav i opotřebení,každý detail fotím a kupujícího seznáním,s tím ,co vím.

Nákupy někde na zastávce jedině při prokazatelně jednoduché použitelné věci .

Jseš odvážnej. ...

 

 

jak to myslíš stím "seš odvážnej" to jako nemohu prodat starou věc ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...