Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vstrekovace Siemens VDO


Kutilko7

Recommended Posts

Zdravim pouzivatelov Fora. Kedze som cerpal vela informacii z tohoto fora, tak som sa rozhodol prispiet aj ja, aby som mozno niekomu pomohol.

Pred rokom som sa stal stastnym majitelom p807 2.0 Hdi 100kW. RHR. Auto bolo v zachovalom a povodnom stave. najazdenych cca 110tKm. Povodny majitel chodil len na dovolenku, a inak auto stalo v garazi. Vymenene len spotrebne veci, kotuce olej filtre, inak nic. Auto jazdilo slusne, bez vacsich problemov, akurat disponovalo standardnou vlastnostou tychto aut, a to ze v urcitom minimalne zatazenom rezime motor vynechaval a podskakoval. Pri stlacenom plyne auto islo normalne.

Po studiu na forach, som odstavil EGR ventil a chod motora sa podstatne zlepsil, no problem sa uplne nestratil. Motor nehlasil ziadnu chybu., Na diagnostike korekcie na vstrekoch od 80% do 110%.

Ale neriesil som to, lebo som sa zameral na veci ako klima, geometria, vybity cap, rozvody, a ine drobnosti. V zasade nic velkeho. Pridaval som do nafty VIF a to bolo vsetko.

Az po roku jazdenia som sa rozhodol ze sa pozriem na vstrekovace, pretoze problem pretrvaval a v aute evidentne nebolo nic vadne.

No a tuhla je vysledok mojho vikendoveho projektu.

Dohovoril som si rande s Bosch testovacou stolicou, ked budu vstreky von a pripravil sa na velmi zle vytahovanie vstrekovacov.

Odstranil som vzduchovy filter, pelovy filter,stierace, plasty stieracov , tak aby som sa dostal k motoru co najblizsie. Na moje pocudovanie, sroby na vstrekovacoch isli odskrutkovat velmi lahko, ako keby tam ani nedrzali.po odpojeni vysokotlakeho vedenia a prepadoveho vedenia nafty, som vstrekovace vybral uplne volne rukov, a vysli aj tesniace medene podlozky. Trysky boli sice cierne, ale jasne na nich bolo vidiet ako cierny karbon z odpadava.Trysky boli von asi za 10 minut po odstrojeni motora. Samozrejme vsetky otvory zaslepit cistymi krytkami a handrickami, ktore nenechavaju vlakna.

A tu sa ukazalo v akom stave sa nachadzaju. Tym ze boli povolene, co prikladam na vrub tomu, ze auto viacej stalo ako jazdilo. A ja som zrazu za rok spravil 20 tis.KM. Zacal sa bordel z valcov tlacit pod vstrekovace, a v jednom pripade dokonca az pod trysku a tesnenie do vstrekovaca.

Vsetky trysky mali na otvoroch napeceny karbon, alebo ako to mam nazvat. Nazval som to Karfiol.To znamena ze evidentne nemohli rozprasovat naftu spravne. Ale auto fungovalo a startovalo bez problemov. Len chod motora bol hlucnejsi.

Ked boli vstreky von, tak prisla otazka co s nimi. Rozhodol som sa ze ich rozoberiem doma v dielni. A sice tak, ze odskrutkujem len trysku a cele telo vstrekovaca necham zachovane v kope Pretoze vstrekovace doteraz fungovali, tak som nevidel dovod ich komplet repasovat.

Urobil som len to, ze vo  zveraku som odskrutkoval objimku, ktora drzala trysku. Poznacil som presne jej polohu a takto som demontoval vsetky trysky. Ostatne suciastky ktore boli pod tryskou ( ihla, ventil, pruzinka, valceky....)  som zabalil do igelitu a zodpovedne odlozil. Takto som mal na stole vsetky 4 trysky.

Urobil som test, kedy som naplnil trysku izopropylalkoholom a tlakom vzduchu som sa ho pokusil pretlacit cez trysku. A vtedy som videl ze neprechadzala cez vsetky otvory rovnomerne.

Vsetky trysky som zvonku ocistil silonovou skrabkou aby som odstranil hruby karbon a namocil som ich komplet do Izopropylalkoholu na 24h. A isiel som spat.

Na druhy den po odmoceni som vsetky trysky mechanicky vycistil a to tak, ze som do kazdeho otvoru vlozil medeny drotil 0.12mm hruby a takto som skontroloval priechodnost vsetkych otvorov.

A znovu som niekolko krat pretlacal IZO cez trysky az kym neboli vsetky otvory priechodne na 100%. Vtedy som vsetky vstreky zlozil tak ako boli, a samozrejme sparoval so vstrekovacmi tak ako aj boli. Pointa skladania je v tom, ze trysky som skladal v Naftovej lazni. Teda vsetky suciastky ponorene v prefiltrovanej nafte. Trysky su vyrobene tak presne a natesno, ze pri skladani nasucho, moze dojst k ich poskodeniu.

Vsetky trysky musia ist na povodne miesto.Objimky, ktore drzali trysky som zatiahol na povodne miesto, tak ako som mal znacku a takto zmontovane vstrekovace isli naspat na motor. Pri ten prilezitosti som komplet vycistil IZOm sacie potrubie, ktore bolo cierne ako komin, a vymenil som tesnenia pod sanim za nove. Stare boli deformovane.Po zlozeni som vsetko pritiahol predpisanymi momentami a prisiel cas nastartovat. Motor po 5 sekundovom toceni naskocil na 1x a jeho chod bol o poznanie tichsi a jemnejsi. Po prvej jazde sa ukazalo ze vlastnost vynechavania a podskakovania v nezatazenom stave sa uplne stratila. Problem bol odstraneny.

Tym ze som vstrekovace nerozoberal, ale rozobral som len trysky, nerobil som ziadny test na stolici. Nieje totiz treba, ak aj trysky idu na povodne miesto.

Po odjazdeni cca 1500 km, je spotreba cca 0,5l nizsia, reakcia motora omnoho zivsia.

Tolko moja skusenost.

Prikladam par fotografii.

 

 

post-50876-0-74702900-1463726113_thumb.j

post-50876-0-96804000-1463726124_thumb.j

post-50876-0-11864200-1463726142_thumb.j

post-50876-0-74464200-1463726153_thumb.j

post-50876-0-09513200-1463726165_thumb.j

post-50876-0-87694700-1463726184_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem, snazil som sa.

Je to dochodca, rocnik 1949. A podla zaznamov v RJ a stavu auta, by som veril ze km su o.k. No v kazdom pripade okolo vstrekov je hodne miesta, a ako sa moze toto miesto zaplnit gebuzinou a zapiect, to mi nejde do hlavy. kolko miesta je okolo vstrekov na 2.2 HDi? aky je tam rozdiel? Ked som tieto moje umyl , tak vypadali uplne ako nove. To co som videl na videach ako cistia ludia zapecene, ze pilkou na zelezo ich drhnu a tak, tak to mi prislo az zle.

2.2 HDi ma tiez Siemens VDO? a este otazka. kedy sa oplati riesit vstrekovace, ked su korekcie na akych cislach?

Dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ked som daval dole plastovy kryt pod prednym sklom., tak je prichyteny takymi plastovymi excentrami, a pri spatnej montazi som plastovy kryt pritlacil k oknu trochu viacej ako bol.inak by asi tiez tiekla voda na motor. Teraz nie netecie a vsetko je ciste. Videl som jednu 2.2Hdi, co mi chceli predat, ale ta mala hrdzavy podbeh zo strany motora. Tak to asi tie z zo zatekania.

NEviem.

Este ze som kupil tuto 807.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este otazka.

Viem ze to sem nepatri, ale nevies ako sa na dverach zapinaju svetielka, aby svietili pod nohy? mam tam droty, aj napatie take ako v klude na osvetleni stropu, ale ked otvorim dvere, tak svetielko nesvieti. cim to je?

Povodne tam svetielka neboli, ale meral som napatie a bolo by fajn keby to svietilo, kedze tam su droty a snad aj vsetko okolo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tu na fore sa otom probleme vie cize predpokladam ze si to vsetci cistia. Ktym svetlam ak som spravne pochopil svetla ti svietia ale ked otvoris dvere tak nie. Kable by mali byt napojene na stropne svetlo cize pri kazdom otvoreni dveri sa rozsvietia a pri zavreti sa vypnu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...