Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Hučení od předních kol


pecino

Recommended Posts

Zdravím. Cca týden mám problém, že při cca 60km/h auto začne vydávat od předu hučivý zvuk. Dělá to v závislosti na rychlosti, ale při zatáčení nebo rovné jízdě nebo brždění se to víceméně nemění. Problém je ,že to nedělá úplně vždy, je celkem jedno jestli je to při brždění motorem nebo v tahu nebo při normální jízdě. Ložiska vůli nemají a prachovky na poloosách jsou OK. Ten zvuk je jakoby přerušovaný ale podle rychlosti 60km/h si nemyslím že jsou to otáčky kol (ty se točí rychleji, apoň si to myslím). Když zrychlím tak se zrychlí i ten zvuk, ale max tak do 70km/h pak to zase ustane. Dělá to na 3., 4. i 5. stupeň 2. jsem nezkoušel na 60km. Dělá to i při vyřazené rychlosti. Co bych měl zkontrolovat? Olej v převodovce? Diferenciál? Klouby? je na to nějaký postup? Díky za nějaké rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No začlo to dělat cca týden po přezutí, ale kola jsem měnil včera a dělá to pořád. Prvně jsem si myslel že to dělají ty lepící závažička co jsou na ALU kolech. Chodí cca 2mm od brzdových třmenů, ale na plecháčích je to stejné. No ještě než to začlo dělat jsem odvozil cca 10 vozíků hlíny, byly dost těžké, ale jezdil jsem opatrně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hučí to když jedu rovně i zatáčím, to bylo první co jsem zkoušel, má to podobný zvuk jako ložiska když odcházejí, ale dělá to tak přerušovaně i když jedu po rovince, ten zvuk není souvislý. Olej ,teď hledám na foru jak zkontrolovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě taky auto hučelo při rovné jízdě a když jsem třeba zaparkoval a pak jsem potřeboval maličko couvnout, v autu trochu škublo, jako by byl urvaný spodní silentblok motoru - na ten se taky podívej.

Bohužel servisák zjistil, že v převodovce bylo málo oleje a je načatý diferenciál.... No nic převodovku dojezdím a holt až nadejde její čas, bude jiná z vraku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silenty jsou dobré, motor se nehýbe. Ten diferenciál poznám jak že je vadný? Olej pokud není převodovka mokrá tak asi neutekl? Zkusím zítra povolit boční šroub, ale stejně pokud tam nezačnu nalévat tak nic asi neuvidím. Nebo je nějaká jiná možnost zjistit množství oleje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z levého strany převodovky (na plechovém krytu) je kontrolní/ nalévací šroub (je to ten s největší hlavou)--vyšroubuj ho a nalij olej až začne vytékat, pak šroub dej zpátky

 

nalévá se dobře šprycou, větší injekční stříkačkou,nebo přes trychtýř a hadičku, kontroluj, kolik doleješ--tolik tam bude chybět

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dej tam jen Total BV 75W80,nic jiného, v převodovce je cca 1.9 litru oleje, pokud doliješ hodně, tzn.,že v převodovce bylo málo oleje, tak můžou být načaté ložiska diferenciálu, nebo na hřídelích převodovky..., ty pežotí převodovky jsou háklivé na olej jaký tam naleješ a taky na množství oleje--většinou uniká přes gufera poloos

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v převodovce chybělo jen cca 150ml oleje. Po dolití to sice přestalo hučet, ale nechce se mi věřit, že by takové množství mohlo tohle způsobovat. Takže zatím budu jezdit a když tak napíšu. Jinak olej Total BV 75W80 co mi byl doporučen už v prodejně neměli, ale existuje přímá náhrada Total Transmission GEAR 8 75W80.

Upraveno uživatelem pecino
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Ahoj.

moja skusenost je taka, ze ak olej z prevodovky presakuje cez gufera diferencialu, sice nie moc, ale predsa, tak sa dostava aj prach a spina na loziska diferencialu.

a tie sa znicia a hucia.

nastastie sa da diferencial rozobrat bez demontovania prevodovky. Pointa je v tom, ze volu v loziskach nezistis, lebo tam ziadna nieje.

Ale ked som dal lozisko pod mikroskop, tak povrch drahy valcekov bol plny kraterov a uz ani zdaleka nepripominal zrkadlo.

Toto by mohlo sposobovat hucanie.

Toto sa moze udiat aj na aute ktore ma len 100tis najazdene...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Mám už to sice 2 měs. opavené ale ať to uzavřu. Po pár měsících ježdění (cca 6000km) s hučením kol při určité rychlosti se zjistilo, že je nakonec vadné ložisko předního pravého kola. Zajímavé, že když to začínalo a chtěl jsem to řešit, tak to nepoznali ve třech servisech. Asi špatné servisy. Teď je zase klid

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...