Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Dilema - opravovat či koupit jinou 406?


Chilliluk

Recommended Posts

Tak jsem se dostal do řešení určitýho dilema, popíšu to trochu ze široka. Mám 2ks 406 starý model - 1x sedan, k tomu mám citový vztah, toho si nechávám určitě, pak ještě ale 1x break - o toho mi teď tady jde. Koupil jsem ho cca před 3,5 lety za 25 000,- Kč. Od tý doby jsem na něj prakticky nesáhl, tedy kromě výměny oleje a asi dvakrát mi někdo svařil výfuk a v garáži jsem něco bastlil, ale takřka nulový investice. Jak to tak ale bývá, přichází čas, že si ho teda teď buď nechám a budu to s ním myslet vážně, v tom případě do něj budu muset něco nasypat, anebo ho prodám za pár tisíc a koupím jinou 406 za nějakej podobnej peníz, jako jsem koupil tenkrát tohohle.

 

Věc se má tak - dnes jsem byl na technický, tu jsem dostal, mám tedy úplně novou, ale s odřenýma ušima. Závady:

 

Na hranici je nesouměrnost brzd přední i zadní nápravy, brzdový hadičky starý, vzadu obložení, možná i prasátka to chce nový - vlastně to chce komplet nový brzdy kromě trubek, ty jsou v pohodě

Klepe vpředu 1x tyčka stabilizátoru

Teče olej ze serva ne zrovna málo - motor zespodu od oleje

Koroze pravého prahu, kdybych chtěl, asi tam udělám rukou díru

Lemy zadních blatníků na pohled v pohodě, ale na hraně oloupaná barva a koroze začíná

Pneumatiky zimní tak na dojetí v létě, na zimu to už není

V levém předním kole dlouhodobě hučí ložisko

Kladka napínáku klíňáku ječí

Přepínač blinkrů u přístrojovky podivně někdy cvaká, i když nejsou blinkry zapnuty

Nefunkční teploměr venkovní teploty

Už by to chtělo výměnu oleje

nebyly dělány rozvody - najeto podle tachometru 190 000, já kupoval, když tam bylo 160 000. Já rozvody nedělal a nevím, jestli ten přede mnou jo...takže kdybych měl všechno opravovat, musel bych nechat udělat i tohle, protože narvat do toho prachy a pak nechat potkat motor by fakt byla blbost.

 

Jedná se o benzín, 1.8 16V 81kW. Počítal jsem zhruba, co by to všechno stálo - myslím, že musím počítat částku kolem 30 000,- Kč s tím, že pořád budu mít auto, co bude mít kosmetické vady a bude to v podstatě na pohled pořád nic moc, když se to tak vezme, ale zase budu vědět, co všechno jsem tam dal nový a tak nějak tomu autu věřit. Pořád jsem cpal do toho sedanu, ale na tohle jsem celou dobu kašlal.

 

Teď je tu další věc - mám 406 rád a klidně bych koupil další v benzínu, klidně stejný motor - na internetu se nechá sehnat běžně v benzínu za nějakých 35 000 i faceliftový model v pěkným stavu - jeden jsem našel, i když ještě jsem to neviděl, tak nemůžu ještě soudit, ale rozhodně vypadá líp než ten můj a má originál rádio na CD, výbavu v podstatě stejnou, jen nějaký drobnosti navíc.

 

Takže já nevím, jestli teda začít pěkně sypat do toho, co už mám, anebo ho prodat za cca 10 litrů s tím, že to má novou technickou a koupit jinou 406, případně to dát rovnou někam na protiúčet, připlatit si dvacet litrů a odvézt si jinou 406, o který zase sice nebudu nic vědět, ale přece jen to bude zase změna a taky i třeba už ten novější model a dobrý základ pro auto, o který se začnu starat...zdá se mi, že svoji stávající jsem nechal zajít moc daleko, takže se nevyplatí do toho sypat...další věc je, že má asi najeto podstatně víc, než je na tachometru (subjektivní dojem). 

 

Mám tříletýho kluka a narodí se mi během pár dnů ještě holčička, takže nechci mít auto plečku, ve kterým budu mít pocit, že moje děti nejsou aspoň trochu v bezpečí, potřebuju to vyřešit relativně rychle a nemám zrovna peníze na rozdávání, navíc 406 mám jako auto pořád rád, takže je to pro mě pořád ideální volba.

 

Co byste teda dělali vy? Začali byste sypat do stávajícího auta desetitisíce, nebo byste šli do jiný 406 pěkně od začátku? Trochu se přikláním k tý druhý možnosti, ale třeba máte většina jiný názor a rozmluvíte mi to...nechám se překvapit :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Největší problém vidím v tom, že živíš dvě auta, a ten kombík si teď žádá to, co mu dlužíš.

Mít druhé auto jen pro radost, to je dost nad poměry - tedy nevadilo by to, kdyby ses dokázal o toho kombíka dobře starat aspoň vlastníma rukama.

 

Takže když to shrnu, představuješ si to tak, že doplatíš 25000 (a žádné další investice), budeš mít bezpečné auto pro rodinu a sedana pro radost.

 

Já bych to viděl tak, abys měl jedno auto a pořádné. A zda opravíš toto, které aspoň znáš, anebo koupíš jiné a pak budeš koukat, co jsi to za 35000 koupil, to je skoro jedno. Bezpečnější by bylo zůstat u tohoto.

 

To, že jsi prošel STK, je asi zázrak, ale jak jsi auto nechal dopadnout, to není hezké. Při této míře pečlivosti a starostlivosti - asi reálné řešení není. Pouze řešení, kdy si budeš něco představovat (za málo peněz hodně muziky) a nějak to flikovat dále.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, taky to tak skoro vidím..i když myslím, že 406 jsou na tom s korozí pořád dobře, dá se najít dobrý kus a v tom benzínu i za málo peněz..dnes si prostě lidi zvykli, že má auto žrát 4 litry, když žere 7,5, tak se jim to zdá strašně moc, proto takový auto nechtějí a ceny jsou nízký, ale mně to tak nepřijde, já na nafťáky nejsem...mám právě možnost dát tohle auto do bazaru na protiúčet za nějakých několik málo tisíc - myslím že cca 8 000,- by mi dát určitě měli..no a vzít si odsud novější model za nějakých 26 000, když mi těch 8 litrů odečtou z ceny. To další auto na tom bude podstatně líp (aspoň doufám, to se ale až na nějaký skrytý závady dá ohlídat) a o toho se začnu pořádně starat a nenechám to dojít tak daleko, aby to chtělo pak najednou ranec..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Největší problém vidím v tom, že živíš dvě auta, a ten kombík si teď žádá to, co mu dlužíš.

Mít druhé auto jen pro radost, to je dost nad poměry - tedy nevadilo by to, kdyby ses dokázal o toho kombíka dobře starat aspoň vlastníma rukama.

 

Takže když to shrnu, představuješ si to tak, že doplatíš 25000 (a žádné další investice), budeš mít bezpečné auto pro rodinu a sedana pro radost.

 

Já bych to viděl tak, abys měl jedno auto a pořádné. A zda opravíš toto, které aspoň znáš, anebo koupíš jiné a pak budeš koukat, co jsi to za 35000 koupil, to je skoro jedno. Bezpečnější by bylo zůstat u tohoto.

 

To, že jsi prošel STK, je asi zázrak, ale jak jsi auto nechal dopadnout, to není hezké. Při této míře pečlivosti a starostlivosti - asi reálné řešení není. Pouze řešení, kdy si budeš něco představovat (za málo peněz hodně muziky) a nějak to flikovat dále.

 

 

Tak ten kombík je spíš manželky, vždy jsem ho bral jako velice levný auto z bazaru, co udělá ještě nějakou službu, peníze jsem do něj moc cpát nechtěl, protože už tenkrát jsem měl pocit takovýho těžšího chodu motoru a mělo už svý mouchy, je zázrak, že takhle v pohodě přežilo až doposud a nikdy vlastně nezradilo..před skoro čtyřmi lety bylo tohle auto za 25 litrů dost levnej kup, od kterýho se nedaly čekat zázraky...to jsem se radši staral o toho sedana, toho mi koupil ještě před jedenácti lety děda jako klukovi, toho mám rád a dneska nemá v podstatě jedinou chybu, ale toho kombíka jsem prostě flinkal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry ale cekat v bazaru za 35000 neco co bude ještě x let bez investic jezdit.

To mi nepřijde reálné.me z techto výpočtů vetsinou vyšlo opravit to stávající a nebo poridit mladsi generací. I kdyz dnes jsou auta s životností jinde (v tom horším slova smyslu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, no..klidně si nechám toho, co už mám..ale budu muset začít teda brát jeho provoz vážně, ne jen lít benzín a měnit olej...ale jestli je ten z bazaru stejný šrot, to bych měl poznat po prohlídce a projetí tak na 80% hned, přece jen tyhle auta už znám přes deset let a vím, jak se mají chovat a jak mají vypadat, když jsou v pořádku...vezměte si, že má někdo 406 a jde ji dát do bazaru - klidně to může být někdo, kdo se o ni poctivě staral a může být velice pěkná, ale stejně mu za ni skoro nic nedají a prodají to max za pár desítek tisíc, protože je to prostě starý a tu cenu to nemá. Já myslím, že člověk může narazit na vrak, stejně tak jako na docela pěkný auto za pár desítek tisíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedno auto by nám nestačilo, to bychom se pořád dohadovali, kdo kam kdy pojede..navíc kombík se velice hodí, do sedanu se toho moc nevejde..asi jsem toho kombíka moc pomluvil, ona to zase není taková plečka, dalo by se to dát do kupy v pohodě, ale prostě by to něco stálo...zase na druhou stranu bych to mohl dávat dohromady postupně a měl radost z toho, jak se to mění pěkně k lepšímu a zlepšuje se technický stav...když koupím jiný, budu mít akorát strach, kdy mě to kde nechá, když o tom autě nic nebudu vědět..je to prostě těžký..

 

 

EDIT: ten práh je špatnej jen cca v dýlce 20cm a jen na pravý straně, levý práh je v pohodě..a ty lemy na první pohled jsou úplně cajk, ale jen na hrance se objevuje oloupaná barva a od toho to trochu rezne, ale určitě nic hroznýho...jde o to, jak se na to člověk kouká...já to koupil a žádný investice jsem do toho za 3,5 roku nedal a nebylo to v podstatě potřeba, ale teď už to potřeba bude, pokud to chci provozovat dál.

Upraveno uživatelem Chilliluk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

má někdo 406 a jde ji dát do bazaru - klidně to může být někdo, kdo se o ni poctivě staral a může být velice pěkná, ale stejně mu za ni skoro nic nedají a prodají to max za pár desítek tisíc, protože je to prostě starý a tu cenu to nemá. Já myslím, že člověk může narazit na vrak, stejně tak jako na docela pěkný auto za pár desítek tisíc.

Pěkná a dobrá auta nejdou na plac - rovnou se volá známým. Leda, že jsi v okruhu známých, tzn. že jsi s bazaristou tak zadobře (rodina), že patříš k preferovaným.

Pokud jsi cizí, tak jsi kavka na oškubání (tak se pak nediv).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pozri pokial si zrucny ze si to vies opravit sam ,tak objednas si tu u badisaka diely za slusne ceny ,a das to akotak dokopy aspon tie brzdy a lozisko ,tycky , pokial servoolej moc neunika neriesil by som ,karoseriu taktiez neriesil ,tie rozvody je to na tebe ja by ich vymenil ale je to tvoje auto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jo, nechám asi udělat hlavně ty brzdy, vyměním ložisko v kole a tu tyčku stabilizátoru a kladku napínáku...budu věřit tomu, že bývalý majitel dělal ve 120 000 rozvody...a uvidím, jak to bude pak dál...technickou naštěstí mám, takže papírově jsem v pohodě...a postupně to prostě budu dávat do cajku...to auto si ještě zaslouží nějaký ty investice, udělalo dobrou službu a nikdy nezradilo. 

 

 

EDIT: jinak je samozřejmě pravda, že jsem na auto kašlal, ale mám toho moc, co by chtělo prachy, nemůžu si dovolit cpát peníze někam, kde se to nevyplatí nebo jen tak, protože mě to baví. Jeden kámoš automechanik si ze srandy mění na svým autu díly, protože ho to prostě baví, i když to není nutný, což mi taky přijde jako extrém. Prostě ať si hodí kamenem ten, kdo je bez viny...jsou lidi, co mají novější auta v mnohem horším stavu než já a vůbec to neřeší - myslím, že už jen to, že jsem vůbec na nějakým Peugeot klubu a snažím se řešit věci značí to, že mi to není jedno a o auta se snažím podle možností přece jen starat :-)

Upraveno uživatelem Chilliluk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3,5 roku bez investic, to je úctyhodná doba. Tohle měl táta s poslední 205, kterou měl do práce (jezdil s ní v práci cesta necesta) a za 5 let v ní nevyměnil ani olej. Komplet vymlácený podvozek, schnilé, takže před TK likvidace. Auto bylo za 10 000 Kč. 

 

U tebe je trochu jiný případ, tvoje auto chce normální investice (krom té koroze), které tě mohou potkat i u jiného auta, které koupíš v domnění, že zase 3,5 roku do toho nevrazíš ani korunu. 

Brzdy, těžko seženeš auto, kde budou brzdy nové. 

Tyčka stabu je spotřební díl

Olej ze serva není zrovna OK, kde to teče? Na servo pumpě, nebo na řízení? Tak ten díl někde kup z vraku (třeba Hugo Boss). 

Pneumatiky jsou taky spotřebák, málokdo dá do bazaru auto s novýma gumama ... a když je bazarník vychcaný, sundá je a dá tam nějaké šlupky. 

Ložisko, to není zas taková položka, kladka to samé

Olej je 1000 Kč včetně filtrů

Rozvody? Ideální vyměnit. Pokud ale víš, že je někdo dělal, nech alespon mechanika kouknout na řemen, zda je OK nebo nějak poškozený a v rámci úspor dát jenom řemen. Prosím ostatní, nekamenujte mě, pokud to auto nebude mít velký nájezd a má sloužit jen pár let, dal bych tam jenom řemen.

 

Takže kolem a kolem, to co nacpeš sem, bys nejspíše cpal i do jiného auta. Jedině, kdybys věděl, co fakt kupuješ. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám na to podobný názor jako MilanF1. Sám jsem to takhle měl taky nějakou dobu měl jsem dvě auta v baráku jedním jsem jezdil já druhým bývalka s malou. A zákonitě ať chceš nebo nechceš tak jedno auto na úkor druhého šidíš. Já mám tu výhodu že spoustu věcí si na autech dělám sám a co nezvládám tak mi kámoš udělá recipročně za nějakou mojí službu pro něj. Ale fakt je že pokud tím má manželka vozit ratolesti tak si zaslouží něco spolehlivého a spolehlivost se odvíjí od toho jak auto znáš takže bych po ničem staronovém nekoukal pofackoval bych na tutom co fakt hoří a postupně bych ladil ten zbytek tak abych neměl černé svědomí. Je jasné že z takhle starý káry nemůžeš dělat hogofogo kočár bez velkých investic což je ale v případě jak píšeš že jeden svišť už vám doma běhá a druhý je na cestě zbytečnost. Pokus se to udržet v takovém stavu jako když by jsi musel třeba co půlrok na TK a to musí stačit zbavit se toho na šroťák můžeš vždycky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na rozdíl od vás (jsem už takový rebel :) ), kteří byste do bezvědomí opravovali staré šunky,  bych obě auta prodal a koupil jedno mladší, v tvém případě asi částečně na úvěr--budeš mít mladší-modernější-auto v nesrovnatelně lepším tech. stavu, peníze, co bys investoval do opravy té staré mrdky dej na splácení úvěru, za takových 50 tisíc bys měl už koupit něco k světu, ovšem auto velikosti 406ky to nebude, to je ti snad jasné

jinak řeči, že potřebuješ nutně dvě auta neberu, celé mládí jsme objezdili s jedním autem a dvěma děckama, byly i doby, kdy jsem na ježdění neměl a musel si koupit šalinkartu a do práce jezdit MHD, ale na výlety s rodinou o víkendu pak zákonitě zbylo...,prostě musíš se chovat úměrně ke stavu svého konta, je to v podstatě jednoduchá rovnice  ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...